Ustawienie łancuszka rozżądu w ładzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,moze ktos wie jak ustawic rozżąd w ładzie,?oczywiscie na łancuszek,łada 2101-2107.pilne
  
 
na znaki.
Aby uproscic sprawe pkt zero(chyba najdluzsza, a na pewno najpierwsza kreska od dolu na obudowie rozrzadu) i znak na kole pasowym walu, odpowiada znakowi na kole lancuchowym malym - walu korbowego.
Nastepnie trzeba zdjac pokrywe zaworow i ustawic kolo lancuchowe duze walka rozrzadu na znaczek(kropka) i "cycek" z obudowy walka-musza sie pokrywac.

Nie wiem czy masz zdjety lancuch - ale jesli tak, to polecam wyjac napinacz,zalozyc lancuch - na znaki kola , skasowac luz po przeciwnej stronie niz napinacz. Zalozyc napinacz i napiac rozrzad jak trzeba.
podpowiem a co - skoro wyszukiwarka nie dziala, a ksiazki i dane na klubowej www sa niedostepne (!) - przykrecic napinacz, poluzowac jego srube - 4ty bieg i pchamy auto bez sprzegla wcisnietego w kierunku jazdy do przodu - obracajac w ten sposob wal 3 razy - nastepnie dokrecamy srube napinacza - ot i final - nalezy skontrolowac czy znaki nadal sie pokrywaja- PIxDrzwi oczywiscie - przy normalnym silniku nie trzeba robic z dokladnoscia co do mikrona.
  
 
Witam,dzieki ,teraz po przeczytaniu jestem pewny ze dobrze ustawilem,nawet na wale zmienialem o 180 ,a i kolo aparatu ustawialem na pierwszym i czwartym i nici,bo zerwal sie napinaczmnajpierw zagrzechotalo ale silnik chodzil potem zaczol krecic jakos tak na pusto tak luzno ,ale wszystko sie kreci a silnik tak jakby nie bylo sprezania,co moglo sie stac gdy lancuch przeskoczyl ?a palec powinien byc skierowany na pierwszy czy czwarty celinder?a jak rozpoznac na wale ustawienie?bo raz jest dobrze a drugi obrot walem i juz jest zle ?
  
 
Zwykle patrzę w podręczniku, ale jak czegoś nie wiem, to oglądam:


1

2

albo tutaj

a tu?