Toyota Yaris 1.0 - muli, nie przyspiesza gdy ciepla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zawsze jezdzilem "Niemcami", ale dla zony postanowiłem zaryzykować i kupiłem Toyote Yaris.. Autko bardzo fajne, ale mam z nim jeden problem. Otóż występuje on tylko czasami, gdy silnik jest w pełni nagrzany - zwyczajnie dusi się i nie chce jechać, dopiero po kilku sekundach mulenie ustepuje. Jest to bardzo uciążliwe na skrzyżowaniu podczas ruszania. Czasem problemu nie ma dzień, dwa, a czasem pol dnia co jakiś czas woz muli się.
Co zrobiłem:
- odczytałem bledy P0130 oraz P0133 - zla praca sondy lambda, być może uszkodzona grzalka. bledy zczytuje Elmem. Bledy wykasowałem.
- przeczyściłem przepustnice /wszystko/, regulator wolnych obrotow chodzi poprawnie obroty trzyma na poziomie ok 600
- przeczyściłem przepływomierz, pokazuje na wolnych ok 2 g/s
- nowe swiece NGK i przerwa 0,85
- sadzilem ze to może zapchany katalizator - został usunięty, a druga sonda jest odsunieta "L"
- po wykasowaniu bledow, nic w pamięci sterownika nie zapisuje się, zrobiłem ok 300km a woz dalej czasem "muli"
- sondy oscylują podobnie, nie wiem tylko czy to normalne, ale na wolnych obrotach wskazania lecia na -20, pokazując za bogata mieszanke, czy to normalne ze sondy w toyocie na wolnych "tak się klada" i silnik z nich nie kozysta?

Co jeszcze mogę sprawdzić?
  
 
A jaka wartość pokazuja sondy kiedy jest to -20% czy czuc wtedy paliwo z wydechu?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Po weekendzie napisze dokladnie jakie ma wartosci sonda 1 i 2. Mam tez pomysl, czy czasem nie posprawdzac wszystkich kabelkow masowych oraz luzow zaworowych.
  
 
Wiec tak, dzis przeczyscilem i polutowalem na wszelki wypadek masy przykrecone do prawego i lewego dzwonu, masy ktore sa przykrecone kolo wezy wodnych, masy idace od akumulatora, dodatkowo poprowadzilem 2 kable masowe tak na wszelki wypadek.

Pomierzylem napiecie pierwszej sondy /przed katalizatorem/:
wolne obroty: 0,8v do 0,9v
ok 2500 obr: oscyluje miedzy 0,05v - 090v
mocne dodanie gazu - 0,1v
noga z gazu: 0,8v - 0,9v

Prad na grzalke podaje sterownik, gdzies czytalem ze rezystancja po stronie sondy powinno miec 10 - 20 Ohm, u mnie nawet nie pokazuje 0,5... Zastanawiam sie czy tu nie jest pies pogrzebany.... Jutro luzy zaworowe sprawdze... Zastanawia mnie czy to mulenie przy ruszaniu nie ma czegos wspolnego ze zmiennymi fazami - moze one nie dzialaja jak trzeba???
  
 
Cytat:
2014-05-19 14:05:50, asthor pisze:
Wiec tak, dzis przeczyscilem i polutowalem na wszelki wypadek masy przykrecone do prawego i lewego dzwonu, masy ktore sa przykrecone kolo wezy wodnych, masy idace od akumulatora, dodatkowo poprowadzilem 2 kable masowe tak na wszelki wypadek. Pomierzylem napiecie pierwszej sondy /przed katalizatorem/: wolne obroty: 0,8v do 0,9v ok 2500 obr: oscyluje miedzy 0,05v - 090v mocne dodanie gazu - 0,1v noga z gazu: 0,8v - 0,9v Prad na grzalke podaje sterownik, gdzies czytalem ze rezystancja po stronie sondy powinno miec 10 - 20 Ohm, u mnie nawet nie pokazuje 0,5... Zastanawiam sie czy tu nie jest pies pogrzebany.... Jutro luzy zaworowe sprawdze... Zastanawia mnie czy to mulenie przy ruszaniu nie ma czegos wspolnego ze zmiennymi fazami - moze one nie dzialaja jak trzeba???

Na początek zainwestuj w miernik i jakiś tester lub po prostu jedz do kogoś kto naprawia Toyoty.Wyniki twoich pomiarów są bez sensu.Gdybys nie mial rezystancji grzalki w ohmach np20 Ohm zależy w jakiej temperaturze mierzysz to byś mial kod bledu heater,a skoro niema bledow wiec cos źle mierzysz lub masz miernik do kitu.
Wydech jest szczelny w okolicy sondy czy cos fuczy?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Tak, wydech jest cały szczelny. Zainwestowałem w Toyota TechStream, jutro jeszcze raz przebadam sonde lepszym miernikiem.

Mam takie pytanie, bo większość osób pozbyła się problemu mulenia po zmianie przepływki. U mnie pokazuje na wolnych obrotach 500 - 600 obr ok 2 g/s Natomiast ile powinna przeplywka pokazac przy probie drogowej np na III biegu przy 6000 obr??



[ wiadomość edytowana przez: asthor dnia 2014-05-20 18:17:16 ]
  
 
Sprawdzone obie sondy. Grzalka sondy - 13.9 Oma
Wolne obr - 0,75 v
2500 obr - waha sie 0,8 do 0,9
puszczam gaz - 0
przy bucie - 0,01

Luzy zaworowe sprawdzone, ksiazkowe, w Toyota Tech Stream przechodzi wszystkie testy. Korekta dlugoterminowa na wolnych -25..
..i teraz gdy odepne przeplywomierz - korekty sa swietne - dlugoterminowa to -0,4 a krotkoterminowa pracuje w okolicach 0....
Aha no i auto nie ma mula /oczywiscie w trybie awaryjne odcinka jest juz przy 3000 obr/..
Czyli przeplywka?
  
 
Cytat:
2014-05-21 21:30:05, asthor pisze:
Sprawdzone obie sondy. Grzalka sondy - 13.9 Oma Wolne obr - 0,75 v 2500 obr - waha sie 0,8 do 0,9 puszczam gaz - 0 przy bucie - 0,01 Luzy zaworowe sprawdzone, ksiazkowe, w Toyota Tech Stream przechodzi wszystkie testy. Korekta dlugoterminowa na wolnych -25.. ..i teraz gdy odepne przeplywomierz - korekty sa swietne - dlugoterminowa to -0,4 a krotkoterminowa pracuje w okolicach 0.... Aha no i auto nie ma mula /oczywiscie w trybie awaryjne odcinka jest juz przy 3000 obr/.. Czyli przeplywka?

W jaki sposób czysciles przepływomierz i które elementy w nim??
jakie sa wartości na 1i2 sondzie kiedy polozysz gaz w podłodze od 1500 d0 4000 na 3 biegu i jak potem puścisz gaz i jedziesz na rozpedzie hamując silnikiem.?Tylko dokładne dane proszę z obydwu sond.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2014-05-22 06:37:11 ]
  
 
Starym przeplywomierz czyscilem sprayem Liquid Molly - zarowno czujnik temp jak i przeplywomierz "schowany w glebi" Wszystko doprowadzone do czystosci.

Sondy obie zamienialem wczoraj miejscami i obie tak samo pokazuja.

Dzis kupilem nowy przeplywomierz Denso i problem z muleniem skonczyl sie calkowicie. Jezdzilem pol dnia po miescie, tym razem do diagnozy uzylem ELMa i programu w komorce. Long oscyluje kolo 0, czyli czasem jest 2, a czasem -0.78, natomiast short podobnie stara sie trzymac 0, czyli oscyluje sonda od -5 do +5 /czasem wiadomo więcej/
0 = idealne AFR dla benzyny.

Stary przeplywomierz porownojac do nowego pokazywal za duzo.

Temat do zamkniecia, dziekuje za uwage i wskazowki!
  
 
witam.Temat chciałbym odnowić bo mam podobną usterkę której nie mogę usunąć.Pomoże kto??