Dziwne "stuki"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko, a mianowicie:
Czy normalne sa stuki w silniku w Escorcie 1.6 EFI przy przebiegu 180 tyś ??
chodzi mi o takie miarowe nie za głosnie stuki wg mnie na zaworach auto jezdzi normalnie nie dymi nie bierze oleju itp i oczywiscie od momentu zakupu jest tak samo ani mniej ani wiecej słuchałem innych fordów i jest całkiem podobnie i mówią ze "ford tak ma" i pytanie do was jako znawców tematu i posiadaczy fordów czy rzeczywiscie to normalne i wystarczy wyregulowac zaworki i bedzie ok czy to sa niepokojace objawy bo za kazduym razem sie o to martwie, aczkolwiek mysle ze juz by sie dawno popsuł gdyby to było cos groznego ale czekam na wypowiedzi
btw olej zmieniony 7 tys km temu razem z filtrem oczywiscie.
co myslicie ??
  
 
Mój ma ponad 200 (teraz uważnie czytaj (skrót od 'tysiąc')) tys. też EFI ... i ogólnie jak się wyreguluje zawory, olej wymieni na czas itp itd to bardzo ładnie chodzi.

A czy u Ciebie nie ma przypadkiem regulacji hydraulicznej?
Jakieś blaszki tam się podkładało chyba, nie pamiętam teraz dokładnie.
  
 
Po pierwsze to wszystkie silniki CVH maja hydraulike i tam nic sie nie reguluje.

Kolego to klekotanie to wytarty walek rozrzadu lub/i szklanki popychaczy na wykonczeniu.

Ogolnie jesli wymieniasz szklanki wymien i walek lub odwrotnie bo tak to 3, 4 tys i nowe elemnty znowu sie rozsypia,musowo komplet.
No i na mocy troche odzyskasz.
Koszt walka i szklanek ok 550zl.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-11-02 23:45:57 ]
  
 
sczerze powiem ze sie nie znam na tych silnikach bardziej siedze w japoncach i nie wiem czy miały automatyczna regulacje czy tez nie ale nie wazne, czyli co myslicie ze zaniedługo czeka mnie remont jednostki ?? bo włozylem juz troche pieniedzy w niego i drenuje mi kieszen bardzo zeby go postawic w stan idealny.
poza tym z tego co mowisz to wiekszosc fordow ma te elementy do wymiany bo kazdy stuka mniej lub bardziej ale jednak !
no i na konciec jest to konieczne tzn czy musze to zrobic na dniach bo padnie czy mozna tak jeszcze jakis czas jezdzic ??

btw co to miało znaczyc " czytaj uwaznie tys skrot od tysiac" ??!!

[ wiadomość edytowana przez: Ronnie85 dnia 2008-11-02 23:53:58 ]
  
 
Cytat:
Po pierwsze to wszystkie silniki CVH maja hydraulikę i tam nic sie nie reguluje.


ja mam HCS OHV z tego co pamiętam i na pewno mam regulację ręczną.

Cytat:
czy musze to zrobic na dniach bo padnie czy można tak jeszcze jakis czas jezdzic ??


im szybciej zrobisz tym lepiej dla silnika...

Magik123 pisze jakby wiedział o co chodzi i tak może być.
  
 
tak racja im szybciej tym lepiej ale ja chce sprzedac i chce szybszego escorta a ciagly wklad finansowy mija sie z celem wole powiedziec nagorsza prawde ewentualnemu nabywcy niz wkladac niewiadomo jakie pieniadze w auto ktore i tak jestna sprzedaz osobiscie szukam RS-a w mojej budzie czyli okolo92roku albo sierry oczywiscie nie 16
sam nie weim co robic bo auto jest wystawione na sprzedaz za 3,5 tys a kupilem za 4 tys i wlozylem juz 3........ sadze ze wystarczy ............ ilez mozna
  
 
Cytat:
2008-11-03 00:24:24, wer1207 pisze:
ja mam HCS OHV z tego co pamiętam i na pewno mam regulację ręczną


Silniki 1.3 są zupełnie inaczej zbudowane niż CVH, z resztą widać to w oznaczeniu dlatego masz ręczną regulację, 1.6 kolegi Ronnie85 ma już regulację hydrauliczną

CVH-1wałek w głowicy
OHV-1wałek w bloku


[ wiadomość edytowana przez: ArekCLX dnia 2008-11-03 05:56:39 ]
  
 
no ok wypowiedzieliscie sie technicznie ale dalej nie znam odpowiedzi najwazniejszej co to do diabła jest, zeby jeszcze bardziej zamącic ostatnio włalem vpowera "podobno 100 oktanów" i stuki sie zmniejszyły ........ mocy jest caly czas taka sama ilosc tzn ze swiatel octavie tdi rozbroiłem wiec nie umarły te konie jeszcze
zwlaszcza ze na prawde co widze forda to słucham jak mu chodzi silnik i kazdy "stuka" wiem ze nalepiej to zrobic generalke ale w tym momencie juz bede musial zostac z tym autem a maze o RS-ie
  
 
Z klekotaniem rozrzadu mozesz jezdzic, ja swoim sttarym przejezdzilem tak kilka tys, fakt ze walka juz nie bylo no ale jeszcze jako tako jechal.
Nie mowie ze zrobisz na tym 20 tys ale narazie miozesz latac.

I nie wszystkie silniki forda tylko OHV/OHC i CVH, 16 zworowe DOHC czy ZETEC mialy juz poprawiony ten probklem ze zbyt szybkim wycieraniem sie walka, i troche inna konstrukcja szklanek, i bez dzwigienek zaworowych.
  
 
dzieki to juz mam wieksza jasnosc
a ma ktos pomysl gdzie z tym podjechac na podbeskidziu ??
  
 
Witam
To że stuki się zmniejszyły po zalaniu to świadczy tylko o tym że masz za mocno przyspieszony zapłon bo im niższa liczba oktanowa tym trzeba przyspieszyć zapłon stąd takie zachowanie twojego auta a co do klekotania i silników CVH to słyszałem juz takie które nie klekotały a inną sprawą jest to że jest jeden silnik CVH który ma ręczną regulację zaworów a dokładnie jest to silnik 1.6 RSi który ma charakterystyczną żeberkową pokrywę zaworów z magicznym napisem Ford Motorsport a silnik dysponuje mocą 115KM.
Pozdrawiam