Jak podpiąć obrotek w RS2000 pod EDISA?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bardzo pilna sprawa, pod który przewod w EDISIE ma byc podpięty obrotek(mk5)
  
 
łup
  
 
mój elektryk boi się podpinać żeby nie spalić obrotomierza
potrzebuje schematu do RS200 mk5 albo chociaż info bod który kabel w EDIS'ie go podpiąć
szkoda że Wilk nas już nie odwiedza
  
 
Witam
Według schematu to podłączasz do pinu oznaczonego jako 10 w EDIS(kolor kabla zielono-czerwony) ale po drodze do obrotka masz jeszcze filtr - poszukaj na forum jak jest on zbudowany albo załatw sobie oryginał.
Pozdrawiam
  
 
Tutaj w moich notatkach znalazłem coś takiego:
2 PIN EDISa nie jest wyprowadzony do wiązki jednak na tym PINie występuje
sygnał, który moŜna wykorzystać do podłączenia obrotomierza.
EDIS przy braku połączenia z ECU będzie działał, jednak zapłon opóźniony będzie o
10 stopni.
I tam z tego co kojarzę to był przewód koloru zielonego...
Wzglednie sygnał do obrotomierza możesz podłączyć się przy wtyczce idącej do kompa:
1- zielony
2- brązowy
3- czarny
4- czarno-zielony
5- brązowo-zielony
6- czerwony


1- obrotomierz (3)
2- sterowanie pompy paliwa (2)
3- zasilanie cewek zapłonowych (1)
4- zasilanie ECU (F13 -20A) (5)
5- kontrolka ciśnienia oleju (6)
6- zasilanie ECU (F25 -3A) (7)
7- grzanie sondy lambda (
8- grzanie sondy lambda
dodatkowy do czujnika temp. wody (9)
10- ECU pin 10
11- ECU pin 35
12- ECU pin 30
  
 
POMPA, a ty przypadkiem nuie masz instalki EDIS-SKRZYNKAZEGARY z MK5???

Bo w wiekszosci byklo oryginalne podlaczenie, od edisa poprzez skrzynke do kosci zegarow, pin 10 w zegarach to wlasnie sygnal obr. kolor kabla zielony.
Popatrz dokladnie.

Jesli masz zapelnione wszyskie piny w EDIS-ie to juz masz wyprowadzenie na obrotomierz.
  
 
Ja mam podpięte pod 10 i pracował dobrze na 1.4 1.6 16v i teraz tez dobrze na 1.8 16v.
  
 
Cytat:
2008-11-08 09:46:02, zeberko pisze:
Ja mam podpięte pod 10 i pracował dobrze na 1.4 1.6 16v i teraz tez dobrze na 1.8 16v.



ja miałem tak w 1.3 i też hulało
  
 
bardzo mi pomogliście i wielkie dzięki
ale jest problem bo podpiąłem obrotek pod 10 pin EDISA i obroty są zaniżone o połowę
wie ktoś dlaczego tak się dzieje?
  
 
Tak obrotek jest nie od takiego silnika jak powinien.
Ewenntualnie zmiana opornika na mniejszy, przerabialem to u siebie, obrotek z 16V do 8V, ale ktory opornik to nie pamietam, gdzies na forum jest.
  
 
Cytat:
2008-11-08 18:33:31, Magik123 pisze:
Tak obrotek jest nie od takiego silnika jak powinien. Ewenntualnie zmiana opornika na mniejszy, przerabialem to u siebie, obrotek z 16V do 8V, ale ktory opornik to nie pamietam, gdzies na forum jest.


ale przecież zegary mam z RS'a, może chodzi o ten "filtr" o którym pisał nowypn
  
 
Cytat:
2008-11-08 20:57:13, mmbu pisze:
warto przeczytać



Może i warto przeczytać, tylko osoba opisująca te poradę nie wzięła pod uwagę, że często w modelach bez obrotomierza brakuje filtra dolnoprzepustowego (mowa o oryginalnej instalacji) i bez niego obrotek nawet nie ruszy,
  
 
Witam
Załóż sobie filtr i wszystko będzie śmigało no problem a filtr składa się z rezystora o wartości 22kOhm włączonego szeregowo w ten kabel co idzie do obrotka czyli przecinasz kabel i wstawiasz rezystor a do tego rezystora dokładasz jeszcze kondensator 220nF - jedną nogą podłączasz ten kondensator pod masę a drugą nogą do rezystora od strony EDIS-a.
Pozdrawiam
  
 
dzięki serdeczne za pomoc
w elektronice jestem zielony ale kupię co trzeba i pobawię się z tym przyszłym tygodniu
jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI
  
 
Ja też po swapie miałem o połowe za niskie obroty....
Szanowny kolega WILK doradził abym zmienił podłączenie przy edisie i jest dobrze....Tyle że na tą chwile już nie kojarzę co z czym..
Jakby ci nie działało to daj znać. Wtedy zobaczę co tam trtza przelutować