[salas89] essi mk4 początki ... - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja powiem tak....... nie rób krzywdy staremu dziadkowi mk4 i nie rób z niego wsi lub za szybkich za wściekłych........ taki styl IMHO nie pasuje do escorta (i nie nakazuję tu nikomu ładować tylko części z FORDA)
  
 
jeśli uważacie ze doklejane wloty na maske będą pasować lepiej i wygladac lepiej od orginalnej maski z rst to jesteścieK w wielkim błędzie
jeśli uważacie ze zderzak z laminatu z fantazyjnymi wzorkami będzie wyglądał lepiej niz zderzak z wersji rst/xr3 z dokładką czy bez to też jesteścieK w wielkim błędzie
ja jak widze na ulicy mk4 z maską z wlotami to podnosi mi sie cisnienie bardziej niz jak widze poobklejanego naklejkami essa z 17 calowymi kołami;] taki juz jestem
dlatego jak na mój gust każde mk4 powinno iśc w strone fabryk produkujących cześci do Fordów. nie jest tak?
wystarczy spojrzeć na fiesty i escorty mk1/2 żeby sobie uswiadomić odpowiedz.
niech mi ktos powie że mk4 Bakstera mu sie nie podoba
  
 
Cytat:
niech mi ktos powie że mk4 Bakstera mu sie nie podoba



mnie sie nie podoba..sprowadzanie wszystkiego do jednego mianownika jest bez sensu ale jesli tego forum chce to zlikwidujmy dzial "tuning essiego" bo nie bedzie tu juz potrzebny..a POMPA, Pawel_AMG i pozostali ktorzy naprawde cos robia z tymi autami i nei robia tego wg schematow powinni dostac bana dozywotniego chyba..

"ale nie o tym, nie o tym, nie o tym była mowa"
OT koniec
  
 
hmm co do twojego mk4 to nawet nawet troche frontiere przypomina ale lubie terenówki
paski też nie są złe
przynajmniej dla mnie mogą być bo sie odróznia od innych a nie szpeci wygladu ja bym je zrobił 10cm szersze jeszcze
popracował bym jedynie nad przodem - garbaty zderzak z xr3 z dokłądką + moze moretty ( sumie nie wiem czy by pasowały)
+ maska z wlotami i jak morettki to maska z badlokiem obowiązkowo
jeśli pasują nakałdki z rst na błotniki to też bym szukał po alegro bo ciut koła wystają poza obrys, nakładki zniwelują róznice
  
 
To yhym, to może jeszcze załatwisz koledze te Morretki to już w ogóle będzie super...
  
 
mam spoko moge sprzedać
mam długie morettki
nakłądki na progi też mam tak samo zderzaczki recaro 2silniki rsT i jeszcze maski z wlotami i pare innych bajerków

zapraszam na priw albo GG 5016855
  
 
kolego arekturbo jaka cena za maske z wlotami , zdrzaki i nakładki na progi ??
  
 
Wreszcie Mk4 w kombi na forum

- ładne fele
- paski - mnie sie specjalnie nie za bardzo widza, ale OK, nie odrzucaja mnie
- białe szyby - dobrze że napisałeś że to się wkrótce na czarne zmieni, bo to jest chyba element najbardziej szpecacy te autko

Zmiany sugerowane przeze mnie

Najpierw to co kosztuje prawie nic, czyli:
1. Zdjąc wszystkie oznaczenia z tylnej klapy
2. Tylne lampki delikatnie przyciemnić
3. kierunki z przodu białe (i to jak najszybciej - sam zobaczysz jak taka niewielka i tania rzecz niesamowicie odmienia wygląd autka)

Potem parę stówek na:
4. Delikatną glebę (nie jestem zwolennikiem posadzenia auta tak aby tarło brzuchem po ziemi, bo wtedy nie ma na co dzień frajdy z jazdy - no chyba ze na zamkniety tor z dobra nawierzchnia wjedziesz), tak żeby zmniejszyć troszkę przeswit przy przednich kółeczkach (nawet na sam przód by u Ciebie wystarczyło o te 3cm obniżyc, bo z tyłu przy kombi nie przeszkasza jak jest odrobine wyżej)
5. fotele przednie z RST
6. hamulce z RST

No i to co najwazniejsze
Zbieraj kaske na dobry silniczek (minimum 1,6 z XR3i)

No i na koniec - zderzaki z RST, maska i progi jako zwieńczenie dzieła

Oczywiście w miedzyczasie pożądnie zakonserwowac podwozie i zabezpieczyć lakier coby długo buda słuzyła
  
 
Szczerze mówiąc to zamiast pakować kasę w alu 17" zainwestowałbym w porządną konserwację nadwozia i wspawanie całej budy........ co z tego że fele ładne a na progach rudzielec wychodzi.............

krótko mówiąc: NAJPIERW DOPROWADŹ DO SERII a dopiero później rób mody
  
 
MAG: nie wiem czy czytasz dokladnie co inni przed toba wyskrobali ale niemal nic nowego nie dodales z proponowanych przez Ciebie pomyslow ;]

aha i RST mialo 2 rodzaje foteli....recaro i takie jak w xr3i czyli polkubelkowe ;] ...o te drugie latwiej i to w o wiele mniejszych pieniazkach...a sa naprawde fajne, ladne i wygodne (wiadomo nie tak jak recaro ale na poczatek polecam )

to samo sie tyczy zderzakow....sa/byly 2 rodzaje z jakimi RST wychodzilo...z garbami i tzw spec90...ale juz wspominalem o tym wczesniej ;]


anyway buda fajna i mi sie zawsze podobala (choc bardziej 2d kombi ) ale nie do rajdowego stylu
  
 
[quote]
2008-11-12 12:54:23, boru pisze:
Magik123: powiedz mi prosze i co zrobisz ze 190km jesli nie bedziesz mial sportowego zawieszenia? ...to nie jest tak ze gleba to tylko wyglad....owszem na naszych drogach ciezko sie z nia jezdzi ale wynagradza to w zakretach gdy chce sie troche poszalec [zeby nie bylo sam za tym jestem zeby tuning byl nie tylko optyczny ale mechaniczny]



I myslisz ze tylko na sporcie da sie jezdzic, gleba na bok, jak by kazdy robil samochod jak tutaj co niektorzy to nic by mocnego nie bylo.

Co mi po zderzakach, duperelach i wloknie szklanym do samej ziemi, a pod maska klekot 1.3.
Czasem w lublinie widze taki tuning to tak na zdrowy rozxum to smiac mi sie z tego chce, jak depcze starego diesla, a do okola pelno allegrowych dodatkow.
Mi juz to przeszlo.
  
 
nie za bardzo zrozumialem twoje pierwsze zdanie ale generalnie sadze ze wiem o co ci chodzi....

mnie natomiast chodzilo o to ze gleba nie jest tylko czescia stylingu ale tez tuningu (bo przydaloby sie to rozroznic)...i ma swoje spore plusy...

ale racja...80% aut w tym dziale to tylko styling nie tuning...a autka ktore wygladem przypominaja speed racing madafaka 1/4 a maja dajmy na to 1,3d pod maska nieco komicznie wygladaja...

niemniej jednak nie mozna tez tak do konca winic ludzi ktorzy chca tylko upiekszyc swoje autka (wystylingowac wedlug wlasnych zachcianek)....choc przydaloby sie zeby wiecej tu bylo tez tego tuningu



ale skonczmy ten off topic i powrocmy do kombiaka...

baza jest swietna....potencjal do zmian spory....tylko z glowa, smakiem i klimatem poprosze ;]
  
 
Ja podobnie jak Asior, jestem zwolennikiem żeby kazdy tuning zacząć od opracowania koncepcji, naprawienia wszystkiego co nie działa, zakonserwowania podwozia, zrobienia blacharki, potem polakierowania na jakiś ciekawy kolor, i dopiero wtedy montować zestaw ospojlerowania, który jest wynikiem przemyśleń, a nie przypadkowo dobranym pakietem. Wtedy dokupić felgi, wymienić silniki.

Co do twojego auta:

Kombi niedość, że jest rzadkością na forum, to przynajmniej dla mnie bok i tył autka nawiązuje do takich amerykańskich kombiaków.
propouje poszukać na forach za granica, jak oni przerabiają mk4 i odnaleź swoją na niego koncepcje. Bo jak narazie wszystko wygląda jak od parady.. A szkoda by było zeby z takiej fajnej bazy wyszedł ford mk4 Fast & Furious, ze śladami nart Adama Małysza na dachu i masce...

Takie jest moje zdanie. Są gusta i guściki, zrobisz jak zechcesz, ale podstawa to koncepcja na auto żeby wszystko ze sobą grało

Życze wytrwałości we wszystkich modach i trzymam kciuki


[ wiadomość edytowana przez: lulek_wro dnia 2008-11-15 17:29:48 ]
  
 
narazie poszukuje nakładek na progi , wzoruje sie na tym kombiku


wiecej modów nastąpi po wypłacie . Co do blacharki to macie racje wypadało by zrobic te progi , byłem nawet u znajomego blacharza i stwierdził ze nie ma sensu robic blachary przed zima ( na wiosne kompletna blacharka) .
Asior za kółka dałem 600 zł razem z oponami wiec drogi nie były , co prawda niewiem czy dobrej firmy (platin/anzio) ale pisze ze made in germany wiec chyba beda lepsze od tych chińskich .
koledzy mam takie pytanko ile ok. wynosi koszt swapa z 1.3 na 1.6rst i co potrzeba ?
  
 
No spoko ja tu nikogo nie winie, ale przydalo by sie zeby bylo tu kilka naprawde mocnych aut, bo prawde mowiac RS2000 to nie jest nic mocnego, raczej przecietny silnik.
Dobra koniec OT, rob auto, nie gadaj
  
 
no to jak te kombi bedzie wzorcem to widze nie ma sie o co martwic
a koszt swapa zalezy za ile kupisz silnik i czy sam bys go wlozyl czy zlecil komus co do pogow, to ja dzis na allegro kupilem takie za 40zl takze szukaj a napewno cos sie trafi okazyjnie
  
 
koszt swapa na 1,6 rst
hmmm.
wszystko zalezy za ile kupisz kompletnego RST
w RST jest wszystko inne nawet bak paliwa, przewody paliwowe i cała masa kabelków
do tego jest 2 razy więcej podzespołów pod maską 2 chłodnice itd
musi być kompletne auto jak chcesz swapowac z 1,3 na RSt
mniej kombinacji jest jak masz juz 1,6 xr3 na Ke-Jetroniku ale tez wcholere
mi np udało sie kupić białego RST z Profilu za 900zł zgnity był ale swap wyszedł poniżej 1,500zł bo robiłem wszytsko sam

moja rada jesli chodzi o swap to najtańsza obcja kupić 1,6 CVH XR3i tego 102KM i zostawic serie

druga opcja to kupić czystego zeteca 1,8 za pareset złotych wsadzić do niego wałki z 2.0 mondeo i wszytsko zestroić bez żadnych kompów z xr3i samymi gaznikami poziomymi DHLA, DCOE albo SOLEXami czysta mechanika bez bawienia sie w jakieś zbędne sondy lambda i inne czujniki które lubią sie psuć
instalacja wystarczy z twojego 1,3 potrzebujesz silnik+wałki+ podwójne gazniki
3 opcja to swap na Rs2000 ale tez zrobiłbym go na poziomych gaznikach
4 opcja to swap na RST



Cytat:
co do pogow, to ja dzis na allegro kupilem takie za 40zl



szafa nie kupiłeś takich progów bo
widac na zdjeciu że w tych progach sa zaslepki co świadczy ze sa to progi z RST a ty kupiłes RS line progi za 40zł z allegro o ile dobrze mysle



[ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2008-11-15 20:57:11 ]
  
 
Cytat:
2008-11-15 20:53:33, arekturbo pisze:
szafa nie kupiłeś takich progów bo widac na zdjeciu że w tych progach sa zaslepki co świadczy ze sa to progi z RST a ty kupiłes RS line progi za 40zł z allegro o ile dobrze mysle [ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2008-11-15 20:57:11 ]


zgadza sie poprostu nie wiedzialem ze na fotce sa rst, moj blad
  
 
Cytat:
2008-11-15 19:19:47, Magik123 pisze:
No spoko ja tu nikogo nie winie, ale przydalo by sie zeby bylo tu kilka naprawde mocnych aut, bo prawde mowiac RS2000 to nie jest nic mocnego, raczej przecietny silnik. Dobra koniec OT, rob auto, nie gadaj


to może ty weźmiesz się za robotę a nie tylko gadasz o mocy i "laminatach do ziemi"
jak tak bardzo nie podobają Ci się tego typu mody to po co wypowiadasz się w watkach z tym związanych.
czytam od dłuższego czasu twoje wypociny i powiem tylko "co się dusisz jak nie musisz"
a autorowi gratuluje tak ciekawego modelu i powodzenia w modach
  
 
POMPA powiem Ci dlaczego, np dla tego ze szkoda mi ladowac kase z calych wyplat w samochod co i tak zreszta robie, ale to by pochlonelo duzo wiecej, co mam/mialem zrobic juz prawie zrobilem, a napisalem zeby ktos zrobil dlatego ze skoro laduje 10 tys w yglad auta, to moze i w silnik, racja, POCę sie i bede nadal w wypowiedziach dlatego ze to Forum dyskusyjne i nie Ty tu ustalasz zasady zeby mowic komus co ma pisac czy gdzie, wolny kraj i wolnosc slowa jak to mowia, wiem ze zaraz mnie zjada co niektorzy no ale trudno, bo jak by to bylo skoro dyskutuje z wazna osoba na Forum.

BTW To Ty sie pocisz w wypowiedziach do mnie dlatego ze tego typu teksty olewam i nie biore sobie tego do siebie, wiec mozesz pisac co chcesz.