Okropnie kopci i bierze olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. jestem posiadaczem escorta6 93r. bierze mi olej i okrutnie kopci na większych obrotach. czy to moze być wina pierścieni i czy wg to opłaca sie wymieniać??? czytałem na innych fotach ze lepiej wymienic silnik niz wymieniac pierścienie... Tez dowiedziałem się ze mozna zastosować CERAMIZER do oleju ( wszyscy chwalą jego działanie) proszę o pomoc.
  
 
benzyna/diesel ? Napisz coś więcej.
  
 
benzyna z LPG. Na wolnych obrotach kopci tak delikatnie a na większych zaraz jest wielka biała chmura dymu. (na benzynie i na gazie)
  
 
Jesli chcesz tym pojezdzic dluzej i bezproblemowo to nie radze lac ceramizera, to ze inni zachwalaja raczej nie bierz pod uwage, skoro sie kupilo i wlalo to trzeba chyba powiedziec ze jest super nie?
Albo zrobisz pierscienie, ale to troche robota w ciemno jesli nie bedzie szlifu, do tego remont glowicy, i kilka uszczelek, dodatkowo nie wiadomo w jakim stanie sa tloki, panewki, wiec sam wiesz.

Lub wymiana, poszukac, popatrzec idzie trafic narawde dobry motor za male pieniadze. Jedyne co do niegio dokladasz to rozrzad i olej, i filtry.
  
 
na mniej jak 700 zl w remont nie licz,jak juz kopci któres pierscienie na cylindrze juz umarl i musisz je zmienic,a wiec dojda tez nowe uszczelniacze(nie koniecznie) na popychacze,uszczelki na miske ,głowice ,pokrywe zawo.,kolektory ssacy i wyde,panewki i pierscienie z 1 nadwymiarem (przypuszczam),moze dojsc jeszcze szlif cylindrów (nie musi zalezy od weryfikacji) i zrób tez planowanie głowicy.
Napisz jaki masz silnik bo jesli 1,6 16v to mozesz go rozwiercic do 1,8 .
  
 
jęśli kopci biało niebieskim dymkiem to stawiam na głowice a tym bardziej uszczelniacze zaworów ale trzeba sprawdzić tez jaki mają luz pierścionki
  
 
Mam motor 1,6 16v. w jaki sposób trzebaby go zrobic na 1,8??


Kopci własnie na bialo biebiesko. a spaliny śmierdzą jak ch....
  
 
jak na biało to płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania i możliwe, że uszczelka pod głowicą nadaje się do wymiany....
a jak do tego niebieski to zależy ... jeśli na biegu jałowym nie pojawa się niebieski dym, a widać go przy schodzeniu z obrotów to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany...
a jeżeli jest dymek na biegu jałowym i przy zwiekszaniu obrotów świadczy to o zużytych pierścieniach


[ wiadomość edytowana przez: kris-kzn dnia 2008-09-28 08:01:30 ]
  
 
Cytat:
2008-09-27 18:58:19, zawleczka6 pisze:
Mam motor 1,6 16v. w jaki sposób trzebaby go zrobic na 1,8?? Kopci własnie na bialo biebiesko. a spaliny śmierdzą jak ch....



Bardzo proste zanosisz korpus do szlifierza i kazesz mu go rozwiercic na 1.8 chyba lepiej zapłacic te 200zl(mi tak wycenili)niz za podobne pieniadze robic szlif jesli bedzie potrzebny ,pamietaj takze o tłokach ale te na alegro sa i cena nie przeraza bo tylko ten element musisz wymienic bo skok korbu jest taki sam 1,6=1,8,ale to twoja decyzja.
  
 
dzięki panowie!!! teraz zastanowie sie co z nim zrobic.

A tak na koniec filmik jak dokładnie wygląda kopcenie:
http://pl.youtube.com/watch?v=h_dlkxIXOvA
  
 
Cytat:
2008-09-28 18:22:31, zawleczka6 pisze:
dzięki panowie!!! teraz zastanowie sie co z nim zrobic. A tak na koniec filmik jak dokładnie wygląda kopcenie: http://pl.youtube.com/watch?v=h_dlkxIXOvA


Dymi jakbyś gume palił
  
 
no to siema nara rozbieraj silnik i wymieniaj czesci ale kariere w wojsku bys zrobil napewno jako zaslona dymna
  
 
Hejka!! podepne sie pod temat bo ostatnio zauwazylem ze moj Benzyniak zachowuje sie podobnie... Z rury wychodzi wielka biala chmura jak u kolegi na filmiku... Oleju raczej (duzo) nie bierze bo jak narazie nie musze mu czesto uzupelniac... Gazu niemam... Silnik 1.8 16v Dodatkowo przy gazowaniu na postoju za autem na chodniku zostaje mokra plama jakiejs cieczy... Plynu chlodniczego tez raczej nie ubywa... z 2-3 miesiace temu byl wymieniany tlumik srodkowy oraz koncowy... troche wczesniej uszczelka pod kolektorem wylotowym... No i mam katalizator z dziurawym wkladem... Niewiem co moge jeszcze dodac

Jak myslicie moje objawy to podobne problemy jak u kolegi???
  
 
Zamiast ceramizera lepiej wlej środek o nazwie stop oil leak firmy wynn's ceramizer nie pomógł a to dziadostwo jak najbardziej już paru osobom poleciłem i działa
pozatym cena jest śmiesznie niska w porównaniu z ceramizerem.
  
 
Jak dla mnie to masz coś nie tak z uszczelką pod głowicą.
Jak samochód olej bierze, to jest niebieski dym i czuć, że olej pali samochód. Nie potrafię opisać tego zapachu - taka spalenizna jakby.