[pomocy] cari 1.6 94 padl alternator i wtyczka w rozsypce...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

z przykoscia musze odnotowac ze po raz pierwszy od 120.000 km Carina odmowila posluszenstwa.
Wczoraj zapalila sie podczas jazdy kontrolka nieladowania akumulatora. Po zmierzeniu okazalo sie ze na wolnych obrotach napiecie na aku jest w okolicach 11,4 V - czyli nie ma ladowania. co ciekawe jak podgazowalem na ok. 3000 obr. to napiecie skakalo w gore o ok. 0,5 v. Przy okazji ogledzin okazalo sie ze wtyczka trojstykowa (widoczna na wprost od gory) rozsypala mi sie w reku... ;-(
Pytania:
1. Skoro alternator padl, to dlaczego przy wyzszych obrotach daje wyzsze (minimalnie ale zawsze) napiecie? Czego konkretnie jest to objaw? (czy tak zachowuje si epo padzie np. jednej diody? albo .. bo ja wiem.. szczotki sie skonczyly? troche mnie to dziwi - bo teoretycznie albo dziala albo nie....)
2. Dociagnalem pasek - i dalej to samo. Czy to na 100% alternator czy moze byc cos jeszcze?
3. Jak pisalem wtyczka do alternatora zostala mi w czesciach w reku - mam prosbe do posiadaczy Cariny 1,6 4AFE o zerkniecie pod maske i sprawdzenie (spokojnie widac po odciagnieciu izolacji gumowej) na kolejnosc przewodow (od lewej bialy, czerowno-czarny, czerwono-zolty), bede wdzieczny
4. Alternator Bosch - czyli jak sie wstepnie orientowalem rozrywka cenowa. Znalazlem na forum informacje o "swapie" alternatora denso zamiast boscha ale do innego silnika. Czy ktos ma info czy do 4afe taka opcja jest mozliwa?
5. Czy szukajac uzywki moge wziasc od innego silnika? (2 litry Cari np.?)
6. Jak sprawdzalem na poczatku pasek nie byl super napiety, natomiast jak patrzylem to alternator byl napedzany. Czy jesli wczesniej byl troche luzny to teraz moze sie slizgac, nawet pomimo aktualnie silnego naciagu? Jak to sprawdzic?
7. Jak sprawdzic bezposrednio na alternatorze jakie napiecie daje? Tak zeby to sprawdzic nie na akumulatorze ale bezposrednio na alt. zeby wyeliminowac jakies uplywy po drodze do aku. Ktora wtyczka, ktory przewod?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: Damian76 dnia 2008-11-24 23:24:01 ]
  
 
wlasnie rozberalem alternator, wyglada ze szczotki sa ok... brak mi wiedzy co dalej moge i jak sprawdzic... jakies sugestie?

pozdrawiam
  
 
Pewnie uzwojenie na wirniku ma zwarcie. A może do regeneracji? Ja do swojej kupiłem regenerowany z gwarancja na 6 miesięcy za 150 PLN i jeżdżę juz 3 lata bez prolemu (ok. 50000km) Aby sprawdzić trzeba mieć najlepiej takie specjalne stanowisko lub wybrać się do elektryka to sprawdzi.

[ wiadomość edytowana przez: mirwin dnia 2008-11-25 11:39:11 ]
  
 
Jest jeszcze coś takiego jak regulator napięcia. Kiedy w Corolli (też 1.6 4A-FE) mi padł, to akumulator się zagotował w czasie jazdy... Mi naprawiał to elektryk, tanio nie było.
  
 
Witam i jak z tym alternatorem, bo nieskonczyles tematu bo jak cos to ja mam do sprzedania z tej samej toyotki alternator bosha.