ŁAJDACZKA 2106 1500 "81 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To przeciez lepiej bylo kupic V od zwyklego Polda OHV, czy tez oryginalna V od Lady, obudowe sprzegla od Lady masz i nie mysialbys kombinowac

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Zrobiłem wstępnie wydech.
Znajomy spec od rajdowek policzył długości i średnice rur pod fiatowskiego TC bo kolekor rurowy byl do przerobienia.
Rura poszła w końcu 51mm (to optimum dla tego motoru) za nią solidna komora rozprężna z Subaru; Wszystko zrobione z "kwaśnej" rury z min il. zgięć.



Wydech niestety nie gra jak trzeba; tylny tłumik daliśmy za duży i nie napełnia się tak aby w układzie powstawało odpowiednie ciśnienie. Zamówiłem wiec odpowiedniego do poj/moc szwedzkiego Simmonsa.
Ale różnica po zdjęciu ladowskiego jest i tak b.duza.

W trakcie oczekiwania az szef sie ulotni z warsztatu zahaczyłem o wulkanizacje gdzie całkiem przypadkowo za flache wpadly mi dwa kubły Recaro od Manty/Kadeta GTE i cieszą mnie chyba bardziej niż ten samochód. Świetnie trzymają na boki (kiepskie fotele to był największy mankament lady) a dodatkowo są z grubego granatowego weluru wiec idealne pod kolor budy.

Nie pasują natomiast zupełnie do brązowej tapicerki środka wiec boki zmieniam na beżowo-granatowe od 2103 a dywanów w związku z powyższym poszukuje czarnych lub granatowych!

Na świątecznym urbeksie w ruinach szpitala dla wariatów pozdejmowałem z ładnej dokumentnie wszystko oprócz lamp tył. Pod lakier przygotowuje ja sam bo nie ma tragedii i z blacharki jest tylko mocowanie przedniego kierunkowskazu do wspawania.
Kolor bedzie granatowy ale dach pewnie pomaluje na kremowo.



Po wypatroszeniu samochodu z wszystkiego, kop jest naprawdę niezły. Wnioski z tego takie ze rezygnuje z mat bitumicznych, tylnej kanapy i haka. Zastanawiam się teraz, gdzie jeszcze bez zbytniego uszczerbku na komforcie, zgubić trochę kilogramów.

Aha.. mam ciekawe stalaki do sprzedania albo jakiejś wymiany. Sa to b.rzadkie SMITHy, montowane w GB na najbogatszej wersji Poloneza. Świetnie pasują do Ladnej ale dla mnie są za waskie a poszerzane juz mam.
5x13 rozst. 98mm.
Jedna w oryginalnym malowaniu (fot) 4 srebrne do wypiaskowania. Cena 500zl.. ale mogę je zamienić np. na komplet ładnych opon 185/60/13.




JAK KTOŚ MA PODŁOKIETNIKI 2103 LUB CIEMNE DYWANY PROSZĘ O KONTAKT!


[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-08-27 21:27:30 ]
  
 
Kończę użerać się z przygotowaniem pod nowy lakier.
- wyprofilowany prawy błotnik.
- wyprofilowane przetłoczenia pasa przód
- pospawany jest dol pasa przedniego
- wspawane nowe mocowanie lewej lampy zespolonej
- wyprowadzone wszystkie drzwi, jedne trzeba bylo delikatnie łatać.
- polatane dziury w dolnym pasie tylnym.
- oczywiscie osunięta rdza i poszpachlowane wszystkie wgnioty
- zmatowienie budy.





W budzie siedzi tylko deska, fotel, polkubel recaro na przymiarkę mocowań. Juz wizualnie jest o wiele wygodniejszy.
W weekend, tam gdzie trzeba położę ze znajomym podkład wypełniający. Resztę zmatowię i ten etap zamykam.
Lakier pójdzie oryginalny, bez żadnego wydziwiania z kremowym dachem. Jedyne nad czym sie zastanawiam jeszcze to otwierany dach od e28.
Wciąż szukam ciemnego dywanu, przednich kierunków i lamp zespolonych i to co w podpisie.

[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-09-03 21:20:59 ]
  
 
jak ustalić kod lakieru w Ładnej?
ma ktoś jakieś tabele albo wie jaki kod ma ten mój granat?
  
 
Ktoś (chyba Igiers) zamieszczał na forum niedawno kolory lakieru z "palety" Lady. Nie pamiętam tylko, w jakim wątku... Jak znajdę, to napiszę.
Wątek "kod fabrycznego koloru" w Technicznych, ale dotyczyło to Kopiejek, nie wiem, czy na nowsze modele kładziono taki sam lakier. Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: slepy-1986 dnia 2009-09-09 10:23:30 ]
  
 
456 - to jest Twoj kolor z palety kolorów LAdy.
  
 
dzięki za namiar na skan prospektu z paleta kolorów 2106 - rzeczywiście 456.
  
 
tez mam taka granatowa i kupiem ten kolor w spraju - motip.
jakas literke mial jeszcez F moze ?
Bardzo duze podobiensto - jakby o ton jasniejszy, no ale moj lakier ma 20 lat i mimo tego ze stal 10 w garazu to jednak cos go zmienilo. W kazdym razie zastanawiam sie czy warto dorabiac kolor czy po prostu walic tego motipa. I raczej sklaniam sie ku motipowu - taka puszka z gratisem, ze 140 ml, kosztuje ze 14 zl u mnie.
Zna ktos koszta dorabiania? I potem nabicia w puszke?
  
 
w krk okolo 40 zl
  
 
Ładna w podkładzie wypełniającym.
Po trzech tygodniach pierd...z przygotowaniem i w ogóle miesiącach rzeźby przy tym sprzęcie, jest jakaś satysfakcja z roboty.
Cały czas szukam tych kierunków przednich (bocznych i zespolonych)


  
 
sporo kasy za to nabicie.. chyba ze ma duza puszka 500 ml...
ten motip ma 200 ml i kosztuje 14 zl... ciekawe tylko jak na plaszczyznie bedzie wygladalo...

stalker - polecam Ci dobra faze - jest masa uszczelniajaca Boll do szyb samochodowych. to taka niewysychajaca masa. ciemna plastelina. wstrzykuje sie to pod uszczelke gumowa. nie wiem jak rdzewieje podszybie w klasyku, ale w samarze rdzewieje mocno. ta masa jak ja wcisnac tak zeby wyplynela zapobiegnie przedostawaniu sie wody pod uszczelke.
ponadto na laczeniach blach masa pouliretanowa. mozna to malowac. dosc twarde po wyschnieciu sie robi ale elastyczne. powinno jakos tam uszczywnic ale na pewno zapobiegnie dostawaniu sie wilgoci. tez boll to robi. na tym etapie co masz warto ta mase zastosowac, a potem uszczelnic szyby przednie i tylnie. po 20 zl to kosztuje. do szyb spokojnie starcza jedna.

[ wiadomość edytowana przez: konukera dnia 2009-09-11 17:39:42 ]
  
 
takie spostrzeżenia mi sie nasunęły w trakcie studiów nad Ładnymi. 2103 miała az 3 typy pasa przód.. różniły się częścią miedzy kierunkami nad zderzakiem.
1. podwojny wlot jak w 2106
2. 5 wlotów typu "kratka"
3. gładki bez wlotów powietrza.
A 2106 w wersji fińskiej miała grubsza kiere w kolorze tapicerki! (np czerwona), gniazdo do sieci pod zderzakiem i el.antenę z tylu.
Ciekawe.
ps. a moja Łajdaczka już się piździ na granatowo jak ta lala
  
 
Cytat:
2009-09-11 09:02:06, stalkerx pisze:
Ładna w podkładzie wypełniającym. Po trzech tygodniach pierd...z przygotowaniem i w ogóle miesiącach rzeźby przy tym sprzęcie, jest jakaś satysfakcja z roboty. Cały czas szukam tych kierunków przednich (bocznych i zespolonych)


ktoś ci robił blacharkę czy sam rzeźbiłeś?skąd miałeś blachy, bo przy mojej nieźle się napociły 2 osoby zanim ją przygotowały do malowania np. górne poziome powierzchnie błotników przy końcachy były pofalowane, gołym okiem nie było tego zbytnio widać a pod palcem czuć było "fale dunaju"
ogólnie kuuupa roboty żeby to jako tako wyprowadzić!!!
  
 
Filler trysnął mi znajomy a kolor taki młody początkujący lakiernik. Cala budę od zera przygotowałem sam i dzialalem przy wszystkim. Nie chce juz wspominać ile roboty i "hujowania" mnie to kosztowało; pewnie sie domyślasz.. Oczywiście musiałem cos wymodzic i dobrałem sobie o "ton" ciemniejszy i mniej wpadający w "gencjane" niz oryginał.
Ciemny podkład zrobił jednak swoje i zamiast granatowego jest bardziej śliwka ale jest ciekawy efekt zmiany barwy w zal. od oświetlenia i otoczenia. Teraz tylko chłopcy "pogubią baty", dostanie full chromu i ciąg dalszy prac...









ps z tymi płaszczyznami ten sam temat, ale i tak zaraz ktos ci sprawdzi jaka masz twarda zawieche i po robocie..

  
 
chromy na ciemnym lakerze to jest to - zazdroszcze tych chromowych ramek okien bocznych...
ale widac na tym lakierze kazdy slad palca. jak juz swoja przepoleruje to potem tylko bede ze szmatka latal
  
 
Klasyczna Ładna ma chromu więcej niz 124 czy 125!
a ja i tak jej dodaje go jeszcze gdzie sie da
zwłaszcza ładnie wygląda to w nocnym miejskim oświetleniu
stad atrapa od 2103 halogeny wloty na masce i słupkach antena
z tego wszystkiego wciaz nie mam tylnego zderzaka i kierunkow bocznych...
  
 
wloty na masce chromowe? te od kratek wentylacji?
zastanawiam sie czy nie okleic ramek folia chrom.. ale cos czuje ze to bylby wiejski tuning :/
ramki na okna to idzie kupic? podpasuja do siodemki? jest co prawda trojkat z przodu, ale moze sam obrys jest taki sam...
a ta listwe na rynienke ? jakas nowa masz?
  
 
Cytat:
2009-09-28 09:46:02, konukera pisze:
wloty na masce chromowe? te od kratek wentylacji? zastanawiam sie czy nie okleic ramek folia chrom.. ale cos czuje ze to bylby wiejski tuning :/ ramki na okna to idzie kupic? podpasuja do siodemki? jest co prawda trojkat z przodu, ale moze sam obrys jest taki sam... a ta listwe na rynienke ? jakas nowa masz?



wloty i podkładki ramion wycieraczek metalizuje, taśma to się nadaje dobrze tylko w środku.. np do listewek na boczkach.
ramki od kanta..ale na 05/07, może..
listwa stara, każde zdejmowanie to ryzyko.
ps jakbyco mam nowe owiewki 05/07 przednich szyb-oryginały. do mnie nie podejdą bo są fletnerki.

  
 
dzieki owiewki mam
a jak metalizujesz plastic? wlasnie tyle jest plastikow chormowanych.. ciekawe jak to robia
ja pojechalem sprayem alu chrom te boczne wloty, jako tako, ale nie wiem ile wytrzyma
  
 
Lada lakierowana bedzie jeszcze raz...k.m pechowy samochod ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo moze za 2 tyg wyjade..

aha! poszukuje pilnie dobrego (zachodniego) lozyska oporowego sprzęgła
ma ktos z okolic warszawy na zbyciu albo wie gdzie maja???


[ wiadomość edytowana przez: stalkerx dnia 2009-10-08 11:48:21 ]