[MK7] TD, rosną i spadają obroty jak włączę klimę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przy włączeniu klimatyzacji na jałowym biegu nagle rosną obroty do około 2000 a potem spadaja do około 1000 (spokój przez jakieś 2-3 min) i znów to samo, o co chodzi??


[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-06-03 13:52:41 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
włączemie klimy jest dla silnika na wolnych obrotach dużym obciążeniem i dlatego te wahania obrotów, zresztą nawet w czasie jazdy auto po włączeniu klimy jest słabsze
  
 
Cytat:
2004-07-12 08:51:02, lewandowski pisze:
Przy włączeniu klimatyzacji na jałowym biegu nagle rosną obroty do około 2000 a potem spadaja do około 1000 (spokój przez jakieś 2-3 min) i znów to samo, o co chodzi??



to normalne, przy takim obciążeniu
  
 
Nie jestem pewien, ale w Bolero jakiś dodatkowy czujnik do ECU jest sygnalizujący włączenie AC, co powoduje podniesienie obrotów...
  
 
W Bolero z klimą to normalny objaw. AC to spore obciążenie dla 90KM motorka. To szczególnie dobrze widać w czasie np wyprzedzania z włączoną klimą.... jak sobię wyłączę to choćby dopalacz
  
 
a u mnie inna sprawa ale nie bede zakladal nowych tematow - wlączam klime - cały samochod az zaczyna burczeć i telepać na wolnych obotach samochodem... nie tak, ze telepie az ludzmi w srodku, ale wyczówalne jest ostre mrówienie :] opadają obroty gdzieś moze 50 - 100 obr/min... wina jakiegoś czujniczka czy coś innego moze?? a moze tak to jest w tych klekotach??



[ powód edycji: Mam nadzieję Pytlar, że posiadasz TD i dobrze edytowałem tytuł ]

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-06-03 13:54:12 ]
  
 
no bo w escorcie wiatrak od chłodnicy włącza swój drugi bieg jak włączysz klimatyzację. Kręci po prostu szybciej razy dwa, albo nawet razy trzy. Tak to jest skonstruowane, jest to normalne. I tutaj bym szukał przyczyn. Łożysko tego wentylatora już jest zjechane? Być może, że aż takie luzy ma i przenosi wibracje na kabinę. Ale owy wiatrak nie pracuje nonstop. Ustaw kilmę na chłodzenie np na szybę i pierwszy bieg wiatraczka w kabinie. Klimatyzator powinien włączać się okresowo co 10 -15 sekund i wtedy jednocześnie wentylator na chłodnicy również zaczyna szybciej kręcić. Wyczaj ten moment czy akurat wtedy zaczyna wibrować jak wiatrak wkręca się na wyższe obroty.
  
 
obroty nie powinny spadac a juz na pewno nie o 100.
do tego jest podcisnieniowy "podciagacz" - ciagnie ta sama dzwigienka co termostat woskowy jak go zwa.
endura ma swoj "silniczek" od tego, zimnego pewnie tez i wstecznego biegu.
  
 
Ale nie powinny skakac obroty na 2 tysiace. Mam TD 90KM z klima. I jesli obroty sie podnosza, to minimalnie. Trzeba wyregulowac linke idaca do pompy od podcinieniowej puszki przy lewym nadkolu. U mnie jest tak, ze po wlaczeniu klimy obroty na wolnych ida na 1100, normalnie mam ustawione na jakies 900.
I tak jest ok. Wahanie obrotow to normalka. Sprezarka sie zalaczna na chwile i wylacza po chwili (moim zdaniem za krotko pracuje, nidy nie udalo mi sie na wylocie z kratek uzyskac mniej niz 7.5C. Przy ostrych upalach ledwo sie wyrabia.)
  
 
nie uzyskasz mniej, norma jest między 7 a 12C. Tak powinno być.
7.5c to bardzo dobry wynik.
U mnie po włączeniu klimy obroty podskakują do 1000-1100 izaraz spadają do normy (ok 900). podobno tak ma być, bo jest tam jakiś czujnik regulujący obroty po włączeni klimy. Ale ja mam benzyniaka 115Km to nie wiem jak ma TD.


[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-06-05 14:23:55 ]