Ściągnięcie miski olejowej w TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ellou.

Kolega ma problem, musi dostać się do korbowodów w TD ale jest poważna kwestia ze ściągnięciem miski olejowej. Pre100n opisywał kiedyś swoje walki, ale nie pamiętam czy trzeba było odsuwać skrzynię, czy też całą ściągać i co z kołem zamachowym.

Sprawa jest pilna, pomóżcie plisss.
  
 
Z tego co pamiętam to chłopaki męczyli sie ze skrzynią....
  
 
cytat z forum Ford CLub Polska:
'musisz odkrecic skrzynie i odsunac ja od silnika(nie musisz odkrecac całkowicie) wtedy micha wyjdzie.'
  
 
Potwierdzam. Zabawa ze skrzynią konieczna... Jak się o tym w swoim czasie dowiedziałem, ręce mi opadły
  
 
Pewnie jest taki sam patent jak w benzynowcach 16v.
Pomiędzy skrzynią a silnikiem jest blacha, miska ma taki kołnierz w który wchodzi ta blacha.
Nie trzeba wyciągać skrzynie ale trzeba ją na tyle odsunąć od silnika, żeby blachę dało się zdjąć z kołków na których siedzi i zsunąć ją w dół. Wtedy dopiero miska wyjdzie.
  
 
no w RS to samo, silnik na łańcuch i ładnie wyjdzie
  
 
Na jakieś 3, hmmm może mniej, centymetry trzeba rozsunąć z uwagi na to "blaszysko". Inaczej nawet nie drgnie, sprawia wrażenie jakby przyklejonej
Mając kanał nie jest tak źle, czasochłonne to tylko jest.
Ze spawaniem pęknięcia niecałe 2 godzinki bawiliśmy się ostatnio we dwójkę.
  
 
Info dla potomnych - miska olejowa w escorcie po 1,8D 92r (aluminiowa) jest mocowana do bloku w kilku miejscach ... jednym z nich - najbardziej upierdliwym jest uszczelniacz walu glownego - jest mocowany czesciowo do miski i czesciowo do bloku - zeby zdjac miske trzeba odkrecic uszczelniacz, a co za tym idzie wywalic skrzynie z auta, zdjac sprzeglo, odkrecic docisk, kolo zamachowe i dopiero mozna zdjac uszczelniacz. Jest sporo do roboty :/ szczesciwi ci, ktorzy nie maja miski aluminiowej
  
 
Cytat:
2008-01-25 16:34:36, Pre100n pisze:
Info dla potomnych - miska olejowa w escorcie po 1,8D 92r (aluminiowa) jest mocowana do bloku w kilku miejscach ... jednym z nich - najbardziej upierdliwym jest uszczelniacz walu glownego - jest mocowany czesciowo do miski i czesciowo do bloku - zeby zdjac miske trzeba odkrecic uszczelniacz, a co za tym idzie wywalic skrzynie z auta, zdjac sprzeglo, odkrecic docisk, kolo zamachowe i dopiero mozna zdjac uszczelniacz. Jest sporo do roboty :/ szczesciwi ci, ktorzy nie maja miski aluminiowej


Jak najbardziej potwierdzam. W moim 1.8D 95r (MK7) też micha aluminium i też jest mocowana do bloku pod docisjiem. NIE DA SIĘ ZDJĄĆ MICHY BEZ WYTARGANIA SILNIKA Z PAKI !!! I to jest ból.
  
 
Cytat:
2009-06-01 21:16:17, suhy4 pisze:
Jak najbardziej potwierdzam. W moim 1.8D 95r (MK7) też micha aluminium i też jest mocowana do bloku pod docisjiem. NIE DA SIĘ ZDJĄĆ MICHY BEZ WYTARGANIA SILNIKA Z PAKI !!! I to jest ból.


Zauważyłeś z kiedy jest wątek
  
 
Cytat:
2009-06-01 21:20:20, slawcek pisze:
Zauważyłeś z kiedy jest wątek



A co? Zmieniła się coś w budowie tego silnika? A może przestały się psuć?