Problem z zapłonem - Polonez Caro Plus

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM

Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON)

Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st.
Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98.

Nedawno wymienione:

-filtr powietrza 500km
-świece i kable 6000km
-cewka zapłonowa 6000km
-olej i filtr oleju 4000km
-filtr paliwa 14000km


PROBLEM:

Od pewnego czasu.
Nagminnie przy porannym odpalaniu lub bardzo często po długim postoju (ZIMNY SILNIK) mam problem z zapłonem. Rozrusznik „mieli” i nie może zapalić. Po minucie lub dwóch kręcenia na ogół zapala i:
obroty ustawiają się na 1400-1600
silnik strasznie się dusi i przy dociśniętym gazie bardzo powoli rosną obroty. Jeśli próbuję ruszyć strasznie nim szarpie. CO CIEKAWE gdy uda mi się „dokręcić” go do 2500 obr i przełączyć na gaz (silnik nadal zimny) objawy ustają obroty spadają na 800-900 i z jazdą też nie ma żadnych problemów.
Ala ogół stoję i czekam aż się zagrzeje. Wtedy obroty same spadają na 800-900 i silnik pięknie chodzi zarówno na paliwie jak i potem po przełączeniu na gazie.

A PONADTO:
Problem z zapłonem powtarza się też na GORĄCYM SILNIKU gdy mam któtki postój np. tankowanie. Wtedy też bardzo często nie chce odpalać trzeba kręcić 1-2 min żeby zaskoczył. W extremalnych sytuacjach w ogóle nie odpala wtedy go przepycham spod dystrybutora i muszę czekać kilkanaście minut aż przestygnie i łaskawie odpali.

Czasem podczas jazdy lubi mi się zaświecić bursztynowa kontrolka „układ elektroniczny silnika”
Auto czasami samo dodaje gazu wtedy obroty gwałtownie rosną

W czym problem???

Zasięgałem opinii kilku „fachowców” i każdy mówi coś innego, a nie bardzo stać mnie na wymianę wszystkich podzespołów.

Ich typy:

-sonda lambda lub czujnik temperatury płynu chłodzącego - podaje błędny odczyt i komputer programuje mieszankę paliwową w złych proporcjach
-urządzenie wtryskowe
-reduktor lub elektrozawór od gazu – nieszczelne i gaz się ulatnia do komory mieszania i podczas zapłonu w komorze jest gaz paliwo i powietrze na raz
-auto alarm lub immobilajzer – odcinają zapłon (ale czy wtedy rozrusznik by chodził???)

Zrobiłem doświadczenie zakręcając zawór na butli by ewentualnie wyeliminować jeden z chipotetycznych powodów i problem nie ustąpił. Czyli wina tkwi ewidentnie po stronie układu paliwowego.
Sprawdziłem styki na świecach, kablach i cewce zapłonowej – wszystkie w porządku pięknie się błyszczą.

Proszę o POMOC i RADĘ.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Mariusz

[ wiadomość edytowana przez: mario_bros dnia 2008-03-05 12:41:47 ]
  
 
Jeśli się zapala CHECK to zacząłbym od sprawdzenia co to jest za błąd. Wpływ instalki gazowej najlepiej sprawdź odpinając po jednym kablu od elektrozaworów gazowych na filtrze i parowniku. I pojeździj tak 2-3 dni.
  
 
Jak bym się zastanawiał nad pompą paliwa. Silnik zimny potrzebuje mieszanki bogatej i więcej paliwa. Pompa nie daje rady i samochód zapala ciężko. Te silniki (z mojego doświadczenia) bardzo ciężko się uruchamiają jak nie uda się odpalić za pierwszym, drugim razem. Objawy są wtedy takie jakby silnik się zalewał paliwem. Być może jak nie uda Ci się odpalić za pierwszym kręceniem, to potem z każdym razem jest wiecej skroplonego paliwa w kolektorze i silnik ma z kolei za bogatą mieszankę.
Drugą rzeczą jaką bym sprawdził jest wtryskiwacz. Spróbuj odpalić samochód na benzynie, a potem tak przejechać chociaż z kilkanascie, kilkadziesiąt km bez przełączania na gaz. Wiem, że to kosztuje, ale może wtedy wtrysk będzie się miał okazję przeczyścić. Jak będziesz kończył jazdę, zostaw samochód w trybie pracy na banzynie. Przyjdź rano i wtedy spróbuj odpalać. Napisz o ewentualnych efektach tej czynności.
  
 
jesli sonda zle podaje to bedzie wiecej palic jesli czyjnik temperatury jest zly to jedziesz ciagle jakby na ssaniu gdybym to zobaczyl to moze bym cos powiedzial ciekawego
  
 
Proponuję sprawdzić 2 rzeczy:
1Wtykę przy module (miałem przypadek że nie chciał palić na benzynie przy temp. ok70stopni na zimnym i ciepłym palił, gromadziła się tam woda i 1 końcuwka od wtryskiwaczacza była zaśniedziała i podawał za mało paliwa)
2 Sprawdź czujnik temperatury(ten ca ma 2kable) tęż może nie łączyć kabel i błędnie bedzie odczytywał i zamało bedzie podawał paliwa
Powodzenia!!