Zarysowany lakier

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ktos chyba zrobil mi ryse na boku samochodu. Nie jest ona az do blachy ale jest widoczna i nieestetycznie wyglada. Czy jest jakas mozliwosc "zatarcia" tego? Oprocz malowania

I duga rzecz. Wjechalem nie fortunnie na kraweznik i na podwoziu zdarla mi sie warstwa chroniaca przed korozja. Czym to moge "zamalowac"?
  
 
Mam to samo, kupiłem sobie na stacji benzynowej kredkę do rys (taka gruba i długa kredka woskowa). Po myciu nanoszę warstwę kredki na rysy i poleruję szmatką, zabiera to 3 minuty. Mam normalny czerwonmy lakier, więc nie miałem problemów z kolorem kredki, która zresztą została mi po poprzednim czerwonym aucie. No, bo ja czerwone kupuję.

W poprzednim samochodzie miałem to samo i poprosiłem w serwisie żeby mi to pomalowali ręcznie, po prostu lakier nanoszony pędzelkiem. Chyba im ręka ze strachu/przepicia latała, bo wyglądało gorzej niż przed malowaniem, rzucało się w oczy i więcej tego nie chcę.

Teraz zabezpieczam kredką od deszczu i zanieczyszczeń, a jak będę sprzedawał auto, to lepiej mieć pomalowane kredką niż tłumaczyć kupującemu "tak, to prawda tu jest nowy lakier na drzwiach/masce/błotniku, ale auto nie był uderzone tylko porysowane", bo nie uwierzy.

Może ktoś zna lepszy sposób?
  
 
Jeśli rysa nie jest zbyt głęboka, wystarczy odrobina pasty polerskiej (może być czeskie TEMPO za 8 zł albo nawet Automax za 3zł) - nakładamy odrobinę pasty na szmatkę i do dzieła! Byle nie przesadzić, bo łatwo można spolerować cały lakier aż do podkładu Co od podwozia, to zależy, czy przetarcie jest na tyle głębokie, że widać gołą blachę. Jeśli tak, to jest z tym trochę zabawy. Ja robię tak: odtłuszczam oczyszczoną blachę benzyną ekstrakcyjną, na to daję cortanin (7zł) lub brunox (preparaty wiążące rdzę), dalej podkład (unikor) i preparat do konserwacji podwozi - może być autosmar albo bitex (ok. 11zł litrowa puszka). Można trochę to uprościć i zaraz na odtłuszczoną blachę dać unikor albo corractive (puszka o,5l kosztuje ok. 10zł; preparaty te również wiążą rdzę) i po wyschnięciu na to nałożyć bitex lub autosmar. Wtedy jest szansa, że rdza nam się nie pojawi
  
 
Czesc. Jak zamalujesz taka ryse to może być widać dlatego po tym zabiegu jak lakier dobrze wyschnie i ztwardnieje to można wyrównać pastą polerską do lakierów. Ale takie zabiegi to dopiero wtedy jak masz ryse do blachy, jak nie to Tempo i delikatnie sie zatrze albo kredka.
Co do spodu to stosuje u siebie Bitex w areozolu bo dość czesto przycieram spodem ze wzgedu na niskie zawieszenie.
  
 
Dziki za wasze wszystkie rady. Skompletuje artykuly i na kanal