1.6 DOHC ZETEC zamiast 1.6 DOHC EFI da radę?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy silnik 1.6 DOHC ZETEC bedzie pasował pod osprzet silnika 1.6 DOHC EFI.
Mozna smiało zamienić silniki??
Szukam mądrej głowy która mi doradzi
  
 
Przecież to dwa identyczne silniki różniące sie tylko kolektorem ssacym i dolotem, moc taka sama, moment taki sam.

Silnik DOHC EFI to zmieniona nazwa na ZETEC i to tez silnik EFI inaczej Electronic Fuel Injectjon, elektroniczny wtrysk paliwa.
  
 
Może się mylę, ale to jest ten sam silnik. Bynajmniej u mnie 1.6 16V na pokrywie miał napisane Zetec, a na kolektorze dolotowym EFI. Natomiast na 1.8 mam napisane DOHC i również EFI na kolektorze. W obu przypadkach kolektor aluminiowy.
  
 
To te same silniki
  
 
Pierwsze ZETEC-i mialy jeszcze aluminiowy kolektor, pozniej wprowadzono juz plastik, nie mniej jednak to te same silniki od 92 roku do konca czyli 2000.
  
 
Dziękuje wszystkim za tak szybkie odpowiedzi
Jesteście niesamowici

No to ostatnie jeszcze na dziś pytanie

....Skoro silnik ten sam a różni się kolektorem, to czy smiało mogę go przekładać?
Czy będzie kolektor dolotowy jak i wydechowy pasował (chodzi o roztaw otworów gdzie będą mocowane śruby) oraz czy roztaw srub przy skrzyni biegów będzie pasował?
Jezeli tak to zreanimuję mojego eskorcika
O efektach Was powiadomię
  
 
Wszystko bedzie pasowac bez problemow
  
 
A czy przypadkiem Zetec to nie nazwa dla 16V? 1,6 EFI to 8V... Mogę się mylić, ale jeśli tak jest, to może być problem z przekładką...
  
 
Cytat:
2009-01-18 18:25:20, wolfcbr pisze:
A czy przypadkiem Zetec to nie nazwa dla 16V? 1,6 EFI to 8V... Mogę się mylić, ale jeśli tak jest, to może być problem z przekładką...



ja mam 1,6 16v i tez na dolocie mam EFi wiec musi byc to samo
  
 
Jejku, 1.6 8V EFI to to samo oznaczenie co 16V EFI DOHC czy ZETEC, czytajcie ze zrozumieniem.
Nazwa EFI to nie nazwa silnika tylko nazwa ukladu wtryskowego, to samo jest w SEACIE czy w czyms podobnym tez EFI.
  
 
Cytat:
Jejku, 1.6 8V EFI to to samo oznaczenie co 16V EFI DOHC czy ZETEC, czytajcie ze zrozumieniem.
Nazwa EFI to nie nazwa silnika tylko nazwa ukladu wtryskowego, to samo jest w SEACIE czy w czyms podobnym tez EFI.


Może i system wtrysku ten sam: EFi, ale silnik szesnastozaworowy (ZETEC) ma zdaje się inne oprzyrządowanie (ustawienia kompa itp.) niż ośmiozaworowy, więc po zamianie mogą wyjść hocki klocki
ZETECi mają świece wkręcane od góry głowicy, po tym łatwo je poznać, w ośmiozaworowych świeczki idą z boku, po za tym różnią się znacznie budową od 8v, mają dwa wałki itp. no i lepszego "kopa"

[ wiadomość edytowana przez: wolfcbr dnia 2009-01-19 00:26:36 ]
  
 
Cytat:
Jejku, 1.6 8V EFI to to samo oznaczenie co 16V EFI DOHC czy ZETEC, czytajcie ze zrozumieniem.
Nazwa EFI to nie nazwa silnika tylko nazwa ukladu wtryskowego, to samo jest w SEACIE czy w czyms podobnym tez EFI



niebardzo to samo. 8 zaworow to nie 16, nie wspomnie juz o 2 walkach.
  
 
Ale wy motacie kolega pytal o silnik 16V ZETEC zamiast 16V DOHC, miałem u siebie 8V, przekladalem na 16V, to juz zupelnie inna bajka.