Jak wyjąć szkło lusterka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
właśnei jak to zrobić. chodzi mi o lusterko manualne. bo z elektrycznym już sobie poradziłem.

Czy manualne ma jakies zabezpieczenie?
  
 
Ma zaczepy kulkowe... trzeba uważać, żeby nie połamać!
  
 
no włąśnie trafiłem na wątek o zakąłdaniu podgrzewania.

kurcze jak to zrobić... nie mogę nawet zajżeć co tam jest w środku...
  
 
A jaki masz rocznik tego lustra? Przed chwilą pisałem na ten temat o lusterku, jego zdejmowaniu (podgrzewaniu) itp.
  
 
Cytat:
2006-01-29 12:29:42, R_O_Y pisze:
A jaki masz rocznik tego lustra? Przed chwilą pisałem na ten temat o lusterku, jego zdejmowaniu (podgrzewaniu) itp.



92.

ale już po szkle ....
  
 
kurcze nie zdążyłem zanim załatwiłeś szkło ale teraz przynajmniej możesz asferyczne założyć

ale tak dla przyszłych pokoleń powiem jeśli masz lusterko z kulką na środku (da się ostrożnie podejrzeć) to tam jest metalowy pierścień który trza zdjąć. małym śrubokrętem odciągasz na siłę pierścień w stronę obudowy lusterka, spada a potem z użyciem małej siły lustro schodzi. trzeba do tego dobrą lampkę żeby podejrzeć co w środku siedzi
  
 
a w mk7 niedawno sam zakladalem (po stłuczce) ale za diabła nie pamiętam ( wiele rzeczy wtedy robiłem)
coś mi świta ,ze tam są 4 zaczepy i trzeba tylko przesunąć ????
  
 
Zgadza się w nowszych modelach mocowanie jest na cztery zaczepy w narożnikach lustra natomiast w starszych modelach jak i również w moim mocowanie jest jednopunktowe na samym środku lustra (kóla). Pierścienia sobie nie przypominam którego należy najpierw zdjąć. Ja robiłem to przy użyciu siły, za pomocą długiego, sztywnego wkrętaka - wypychając kólę z zaczepu odciągając jednocześni cały wkład na jak największej powierzchni.
  
 
no wałśeni jest z drutu zrobiony pierścień. ale nawet po jego zdjęciu nie było łatwo wyjąć lusterka(już połamanego). dopiero podważenie śrubokrętem poskutkowało..

ale mniejsza z tym, bo chodziło mi o wyjęcie caości ze środka, w celu przełożenia elektryki:]

i tak tez zrobiłem.

i teraz mam lustereczko chyba asferyczne bo wszystko jest takie w nim duże iu tka blisko... za holere nie mogę się przyzwyczaić hehe...
  
 
Jest tu ktoś kto ma wprawę w ściąganiu lusterek MKVII (tych mniejszych) elektrycznych z podgrzewaniem? Padło mi podgrzewanie prawego i pewnie wkład trzeba wymienić :-/


[ wiadomość edytowana przez: Azrael dnia 2006-01-30 03:20:10 ]
  
 
Następnym razem zanim ktoś zniszczy sobie wkład można poprosić o zdjęcia poglądowe
Przerabiałem manuale na elektryczne i posiadam pare zdjęć jakby komuś mogły pomóc to moge przeslać na maila
  
 
Cytat:
2006-01-30 10:33:20, galowy pisze:
Następnym razem zanim ktoś zniszczy sobie wkład można poprosić o zdjęcia poglądowe Przerabiałem manuale na elektryczne i posiadam pare zdjęć jakby komuś mogły pomóc to moge przeslać na maila


A może by tak tutaj na stronkę wrzucić albo jakąś poradę
Chciałem sobie przerobić kiedyś ale nie natknąłem się jeszcze na części do przeróbek to sobie myślę chociaż podgrzewanie bym zrobił tylko właśnie z rozbieraniem jest problem zawsze żeby czegoś nie uszkodzić.
  
 
Cytat:
2006-01-30 02:41:20, Azrael pisze:
Jest tu ktoś kto ma wprawę w ściąganiu lusterek MKVII (tych mniejszych) elektrycznych z podgrzewaniem? Padło mi podgrzewanie prawego i pewnie wkład trzeba wymienić :-/ [ wiadomość edytowana przez: Azrael dnia 2006-01-30 03:20:10 ]



albo po prostu wsówki się zsunęły, to lustereczka co kupiłem mają strasznie słabe wsówki ledwo się trzymają.
takj czy inaczej wkład trzeba wyjąć.
  
 
a jak to jest z elektrycznymi lusterkami? tez maja zaczep na kulke na srodku?? bo tez mi jedno nie grzeje i musze do niego zerknac...

i przy okazji zapytam sie o ogrzewanie... jak bede wymienial wklad lusterka to musze dorwac taki z ogrzewaniem albo kupic do neigo mate, czy da sie jakos z orginala przelorzyc?? bo mam jedno lusterko proste i mnie denerwuje bo nic nie widac:/
  
 
w mkV wygląda to tak:

lustro od spodu (4 zaczepy):



a tutaj te 4 kółeczka o które zaczepiają się zaczepy:

  
 
Cytat:
2006-01-30 10:58:05, misiolino pisze:
A może by tak tutaj na stronkę wrzucić albo jakąś poradę Chciałem sobie przerobić kiedyś ale nie natknąłem się jeszcze na części do przeróbek to sobie myślę chociaż podgrzewanie bym zrobił tylko właśnie z rozbieraniem jest problem zawsze żeby czegoś nie uszkodzić.


z chęcią bym to zrobił ale nie posiadam statusu drivera i nie mam dojścia do serwera aby to wrzucić
Jeśli ktoś by to wrzucił to ja moge zrobić relacje z opisem
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:49:20, galowy pisze:
z chęcią bym to zrobił ale nie posiadam statusu drivera i nie mam dojścia do serwera aby to wrzucić Jeśli ktoś by to wrzucił to ja moge zrobić relacje z opisem


to zrób relację w formie postu i powklejaj zdjęcia na jakiś darmowy serwer albo poproś któregoś z moderatorów to ci pomoże i przesuną ten post do porad
  
 
ja moge zrobić taką porade i zapodam temat dla moderatorów ale nie mam zamiaru nikogo się prosić o udostępnienie miejsca bo ja nie robie tego dla siebie
  
 
Ja w MK VI mam na jednej centralnej kulce - ściąganie zajmuje 2 sekundy i polega na podważeniu śrubokrętem mniej więcej na środku.

Opanowałem do perfekcji i jak mi ukradli wkłady to w weekendy potem sam wyciagałem żeby nie kusiły złodziei!!
  
 
I jak to wyjąć? Jak lewe mi padło to przy wyjmowaniu połamał sie mechanizm i skończyło się zakupem całego lusterka