Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-02-03 21:47:05 Jak zamienisz na 17' (205/40) to różnica będzie 18 mm .Koła będą większe ,masz tu kalkulator opon klik
[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2009-02-03 22:18:53 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-02-03 22:15:21
A wg mnie to zalezy do czego uzywasz auta. Na kreske na suchym asfalcie zdecydowanie bedzie lepsze 205 lub 215 (z odpowiednim profilem oczywiscie), do jazdy po drogach(prowadzenie w koleinach) zdecydowanie 195 dlatego wlasnie kupilem sobie fele 7,5 na przod a na tyl 9 - zdecydowanie wiecej bede jezdzil po drogach z punktu A do B niz scigal sie na 400m |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-02-03 22:51:13
Jak tak Cie czytam to mam wrazenie,ze z G-techem smigasz caly czas To tak jak moj kumpel - swojemu innemu kumplowi nawkrecal,ze jego escort 1,6 zetec slabo idzie i cos jest zepsute,bo on szybciej musi sie wkrecac - bo ... bo on tak czuje |
orioninblue orion&escort RS2000 Łosice | 2009-02-04 11:54:53 He he ciekawe co na to powiesz, ja na najbliższy sezon letni władam 225/45/R16 jednak na następny planuję 205/45/R16, bo niestety N7a na kółkach 195/50/R15 na dwóch pierwszych biegach absolutnie nie ma trakcji |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2009-02-04 11:59:39
jak zalozysz te 225 szerokie to predko bedziesz wracal do 205 albo nawet 195 :] takie opony co piszesz - 225/45/16 to ja mialem w probe ale uciazliwa jest z czasem jazda na takich!! przez pierwszy rok fajnie... ale pozniej to juz ma sie dosc |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2009-02-04 21:59:51 Nie potarga mnie nie bójcie się Ja mam 195/45/16 i nie bede narzekał A może moj silnik to taka padaka że nie będzie tracił trakcji? Na zimach na suchym nie mam problemów z drugim biegiem. Więc nie wiem |
orioninblue orion&escort RS2000 Łosice | 2009-02-04 22:18:03
jasne, że będzie 205 ale kupiłem felgi z takim kapciem więc troche pośmigam na tym co jest , jak dla mnie 225 to już hardcore w escorcie nawet w RS ale najlepsze jest to że nic mi nie obciera |
BogdanROX Ford Escort MK7 Ługowina | 2009-02-04 22:29:20 Ja czekam na okres zmian kół na letnie, czekają 205/45/R16 (przód) i 215/40/R16 (tył) Zobaczymy jak się będzie na tym śmigać |
blacker Ford Escort Wrocław | 2009-02-04 22:52:36 A ja zamieniłem ostatnio swoje koła z 14 na szersze kapcie 15 niski profil i różnice odczuwam znacząco... Po 1 ciężej go rozbujać, po 2 jak już się rozpędzę i daję na luz o wiele szybciej zwalnia... : ) Pazdr! |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2009-02-04 23:07:57 W wątku pomieszane są dwie kwestie:
- promień koła i jego wpływ na osiągi wynikajacy z różnicy przełożeń/momentu obrotowego do jego poruszenia - szerokość opony i jej wpływ na opory ruchu. nie znam wyników naukowych, ale z autopsji powiem, że do słabego silnika (u mnie 43kW) zwiększenie szerokości opony z 175 do 195 przy średnicy koła podobnej robi kolosalną różnicę. Na sezon na letnich alusach zmieniam na wymiar 185/55/15 w związku z zamuleniem na 195/50/15. Trzymanie w zakrętach i hamowanie lepsze oczywiście na szerszych laczkach. |