Rozmiar kół vs. osiągi auta - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak zamienisz na 17' (205/40) to różnica będzie 18 mm .Koła będą większe ,masz tu kalkulator opon klik


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2009-02-03 22:18:53 ]
  
 
Cytat:
2009-02-03 11:04:09, yezXR3i pisze:
. Ale właśnie jeśli o tym mowa, to 195/45/16 jest wg mnie najlepszym rozmiarem



A wg mnie to zalezy do czego uzywasz auta. Na kreske na suchym asfalcie zdecydowanie bedzie lepsze 205 lub 215 (z odpowiednim profilem oczywiscie), do jazdy po drogach(prowadzenie w koleinach) zdecydowanie 195 dlatego wlasnie kupilem sobie fele 7,5 na przod a na tyl 9 - zdecydowanie wiecej bede jezdzil po drogach z punktu A do B niz scigal sie na 400m
  
 
Jak masz nadmiar mocy i ścigasz się do 100km/h to lepsza będzie opona szersza - da więcej trakcji. Ale w wypadku escorta i jazdy na większą prędkość będzie gorsza niż węższa.. Ale do tego wiadomo dochodzą jeszcze opory i przyczepnosć samej opony.

Co do różnicy między 185/60/14 a 205/40/17 to mogę się założyć że dynamika spada.. Odczułem to na własnej skórze. Tylko że ja dosyć wrażliwy jestem ale to szczegół.
  
 
Cytat:
2009-02-03 22:36:48, yezXR3i pisze:
Jak masz nadmiar mocy i ścigasz się do 100km/h to lepsza będzie opona szersza - da więcej trakcji. Ale w wypadku escorta i jazdy na większą prędkość będzie gorsza niż węższa.. Ale do tego wiadomo dochodzą jeszcze opory i przyczepnosć samej opony. Co do różnicy między 185/60/14 a 205/40/17 to mogę się założyć że dynamika spada.. Odczułem to na własnej skórze. Tylko że ja dosyć wrażliwy jestem ale to szczegół.



Jak tak Cie czytam to mam wrazenie,ze z G-techem smigasz caly czas To tak jak moj kumpel - swojemu innemu kumplowi nawkrecal,ze jego escort 1,6 zetec slabo idzie i cos jest zepsute,bo on szybciej musi sie wkrecac - bo ... bo on tak czuje
  
 
Masz rację Seba, jak bym miał Gtecha to by był włączony cały czas Poważnie, jestem wyjątkowo wrażliwy na osiągi, pracę i zachowanie silnika... Szczególnie po awarii mojego RQB zwracam uwagę na najdrobniejsze szczegóły Wiem, jestem przewrażliwiony. Ale fakt faktem rozmiar ma znaczenie ! (kół oczywiście )
  
 
He he ciekawe co na to powiesz, ja na najbliższy sezon letni władam 225/45/R16 jednak na następny planuję 205/45/R16, bo niestety N7a na kółkach 195/50/R15 na dwóch pierwszych biegach absolutnie nie ma trakcji
  
 
Cytat:
2009-02-04 11:54:53, orioninblue pisze:
He he ciekawe co na to powiesz, ja na najbliższy sezon letni władam 225/45/R16 jednak na następny planuję 205/45/R16, bo niestety N7a na kółkach 195/50/R15 na dwóch pierwszych biegach absolutnie nie ma trakcji



jak zalozysz te 225 szerokie to predko bedziesz wracal do 205 albo nawet 195 :] takie opony co piszesz - 225/45/16 to ja mialem w probe ale uciazliwa jest z czasem jazda na takich!! przez pierwszy rok fajnie... ale pozniej to juz ma sie dosc
  
 
Cytat:
2009-02-04 11:54:53, orioninblue pisze:
He he ciekawe co na to powiesz, ja na najbliższy sezon letni władam 225/45/R16 jednak na następny planuję 205/45/R16, bo niestety N7a na kółkach 195/50/R15 na dwóch pierwszych biegach absolutnie nie ma trakcji



To samo mowilem Yezowi ze potarga go w RS na 195
  
 
Nie potarga mnie nie bójcie się Ja mam 195/45/16 i nie bede narzekał A może moj silnik to taka padaka że nie będzie tracił trakcji? Na zimach na suchym nie mam problemów z drugim biegiem. Więc nie wiem
  
 
Cytat:
2009-02-04 11:59:39, pytlar pisze:
jak zalozysz te 225 szerokie to predko bedziesz wracal do 205 albo nawet 195 :] takie opony co piszesz - 225/45/16 to ja mialem w probe ale uciazliwa jest z czasem jazda na takich!! przez pierwszy rok fajnie... ale pozniej to juz ma sie dosc



jasne, że będzie 205 ale kupiłem felgi z takim kapciem więc troche pośmigam na tym co jest , jak dla mnie 225 to już hardcore w escorcie nawet w RS ale najlepsze jest to że nic mi nie obciera
  
 
Ja czekam na okres zmian kół na letnie, czekają 205/45/R16 (przód) i 215/40/R16 (tył) Zobaczymy jak się będzie na tym śmigać
  
 
A ja zamieniłem ostatnio swoje koła z 14 na szersze kapcie 15 niski profil i różnice odczuwam znacząco... Po 1 ciężej go rozbujać, po 2 jak już się rozpędzę i daję na luz o wiele szybciej zwalnia... : ) Pazdr!
  
 
W wątku pomieszane są dwie kwestie:
- promień koła i jego wpływ na osiągi wynikajacy z różnicy przełożeń/momentu obrotowego do jego poruszenia
- szerokość opony i jej wpływ na opory ruchu.

nie znam wyników naukowych, ale z autopsji powiem, że do słabego silnika (u mnie 43kW) zwiększenie szerokości opony z 175 do 195 przy średnicy koła podobnej robi kolosalną różnicę.
Na sezon na letnich alusach zmieniam na wymiar 185/55/15 w związku z zamuleniem na 195/50/15. Trzymanie w zakrętach i hamowanie lepsze oczywiście na szerszych laczkach.