Metoda sprawdzania regulacji składu mieszanki.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silniki ze sterownikami MULTEC umożliwiają sprawdzenie poprawności regulacji składu mieszanki przy pomocy kontrolki CHECK ENGINE. Trzeba zewrzeć styki A-B (jak przy odczycie kodów), uruchomić silnik i obserwować kontrolkę:
- miganie 2,5 raza na sekundę oznacza że pętla regulacji nie jest zamknięta.
- miganie 1s/1s oznacza że sterownik utrzymuje prawidłowy współczynnik lambda.
- ciągłe świecenie - mieszanka za bogata
- brak świecenia - mieszanka za uboga

Przy okazji: czy ktoś z kolegów ma zbędny, uszkodzony sterownik MULTEC - potrzebuję złącze wewnętrznego modułu.

pozdrowienia
zytom
 
 
Cześć,
czy ma znaczenie jaką temperature ma silnik?

Pozdrawiam
Marek
 
 
Przy zimnym silniku pętla powinna się zamknąć w ciągu minuty, przy ciepłym w ciągu kilku sekund.
zytom
  
 
Cześć,

pobawiłem się troszkę i okazało się, że w moim silniczku jest już wszystko OK (prawidłowy współ. lambda).

Każde "gwałtowne" wcisnięcie pedału gazu czy praca zimnego silnika powoduje otwarcie pętli regulacji - to dlaczego u mnie nie miga 2,5 raza na sekundę gdy gwałtownie zwiększe obroty z 1000 do np. 3000.

Pozdrawiam
Marek

Vectra A 1,6i + LPG BRC JUST
 
 
Metodę tą można stosować tylko do regulacji statycznej ponieważ dane są aktualizowane co ok. 1s. Z tego co czytałem o algorytmach sterowania wynika, że gwałtowne zwiększenie gazu nie wyłącza pętli, wyłącza jedynie na chwilę "uczenie się" parametrów a skład mieszanki jest wynikowy i zależny od stanu silnika i układu paliwowego.
Podsumowując tą metodą można sprawdzić regulację na biegu jałowym i na kilku poziomach stałych obrotów.
pozdrowienia
zytom