MK7 1.6 16V.Ciężko wchodzą biegi po dolaniu oleju do skrzyni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie dolewałem dzisiaj olej do skrzyni i po dolewce ciężko wchodzą biegi a dokładnie dwójka.
Uprzedzając pytania napiszę że nie miałem problemów ze skrzynią i z własnej głupoty wpadłem na pomysł sprawdzenia oleju.Kupiłem litre oleju 75w90 i dolałem całą litrę wcześniej spuszczając ok.0.8l starego oleju.Myślałem że jak wleję 1/3 nowego oleju do starego to nic się nie stanie,a jednak stało się i jest problem z biegami.
Proszę o doradę co teraz robić.

[ wiadomość edytowana przez: danek7902 dnia 2009-04-27 22:46:11 ]
  
 
A czy kontrolką/wlewem oleju upusciłes tak zeby nia przestało leciec?
Bo moze za duzo go jest.
No i czy olej taki jak powinien byc czy moze jakis Hipol, bo tez wazne, jesli taki jak ma byc, to daj skrzyni troszke czasu, nim zaczniesz zmieniac cos, moze sie ułozy i dotrze.
  
 
Prosze o zmiane tytułu, inaczej wątek zostanie zamkniety.
  
 
Jest 2-3 milimetry poniżej otworu wlewu oleju,więc myślę że dobrze.
Nie pamiętam nazwy oleju,ale jakiś niemiecki 75W90 noi kosztował 43zł/1L
Zastanawia mnie jeszcze czy może przez odkręcenie tej sruby spustowej (kołpakowej) coś się mogło w skrzyni przestawić,bo dwójka wchodzi bardzo ciężko i z takim oporem jak gdyby nie było oleju.

Ten olej wlewałem



Otwory wlewania i spustu



[ wiadomość edytowana przez: danek7902 dnia 2009-04-27 23:54:58 ]
  
 
Panowie a co powinno być pod tę śrubą spustową ???
Bo wyczytałem że to jakieś zatrzaski mechanizmu biegów.
Bardzo proszę o informacje.
  
 
To jest sruba jednego z wybieraków, ja spuszczałem tą drugą pod ukosem.
Spróbuj ja delikatnie poluzowac i sprawdz czy jest lepiej, moze tem bolec sie gdzies skantował i stąd problem nie zwiazany z olejem.
  
 
Noi się okazało że za mocno dokręciłem tę śrubę spustową i zbyt mocno dociskało wałek,który podczas włączania dwójki zbliża się najbardziej do śrutu w tej śrubie.
Nareszcie jest jak ma być.
Magik123 dziękuję Ci za zainteresowanie i trafną diagnozę.

Temat można zamknąć.