Zawieszanie sie gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnio zauwazylem cos takiego ze przy zmianie biegow na wyzszy gaz jakby sie zawieszał,dopiero po chwili obroty spadaja,rowniez jak w czasie jazdy puszcze pedał gazu auto dopiero po chwili zwalnia,czyli jakbym trzymal gaz troszke wcisniety co nie ma miejsca,linke od gazu smarowalem WD-40,pedał sie nigdzie nie zacina,nie ma reguły kiedy sie to dzieje,chociaz w ostatnie chłodniejsze dni jakby częsciej,
Autko to calibra 2.0 16V 92r
Dzieki za odpowiedz
 
 
Prosze doradzcie co moze byc przyczyna tego
 
 
Nie wiem jak w oplu ale u kumpla w ibizie tak bylo
to zdaje sie byla wina silniczka krokowego aha i
trzeba bylo komputer resetowac

pozdr
  
 
Miałem niedawno w/w problemik w asterce Gsi 2.0 16v (160 kM), u mnie była to 1 przepustnica w kolektorze ssącym poluzowała się na śrubkach (może mieć luz też na osi ) i zahacza o ściankę blokując się przy tym, Czujnik temperatury też czasami lubi się zasyfić, wtedy obroty wahają 500 – 1000 (to pojedynczy konektorek przy termostacie ) - jeżeli to nie to, to odpisz powalczymy razem.

narka - mimik
 
 
Thx za odpowiedz,szczerze to zauwazylem to odrazu po kupnie(jakis rok temu) ale pojawilo sie pare razy i tyle,przez wiekszosc lata byl spokoj,ale od paru dni wariuje,z wolnymi obrotami nie mam zadnych problemow,czesto jest tak ze poprostu przechodzi w czasie jazdy samo,
jak sprawdzic ta przepustnice oraz czujnik???wczesniej na styki popsikałem WD40
 
 
Odkręć plastikową osłonę nad kolektorem ssącym, tam znajdują się przepustnice jedna pod drugą. Najlepiej sprawdź je obydwie, przy okazji sprawdź wszystkie węże dochodzące do w/w elementu a najbardziej ten dochodzący do pokrywy zaworów. Montując plastik nad kolektorem ssącym dobrze by było uszczelkę posmarować jakimś silikonem do uszczelek ( unikniesz "lewego powietrza" ).
Co do czujnika to znajduje się on z lewej strony silnika pod wężem gumowym dochodzącym do kadłuba od chłodnicy, przeczyść tylko styki - to najtańsze rozwiązanie (u mnie pomogło). Jak coś to koło 21 będę na chacie klubowym.

mimik
  
 
Panowie!
Dajcie znać jak się Wam udało rozwiązać problem?
Mam u siebie to samo, silnik C20XE nie chciał na gazie zchodzić z obrotów. Aktualnie gazownik przy jeździe na gazie odłączył przekaźnikiem silniczek krokowy do regulacji wolnych obrotów. Niby pomogło, ale nie mam teraz automatycznej regulacji wolnych obrotów, jak silnik jest zimny potrafi zgasnąć. Na ciepłym jest OK.
Zastanawiam się nad wymianą silniczka krokowego, chciałbym jednak mieć pewność że to on jest powodem moich kłopotów. Było - nie było, nowy sporo kosztuje. Około 500 PLN.

Proszę o odpowiedź

Pozdrawiam
Milimetr