Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotroski05 Sympatyk FEFK BMW E36/Romet K125/S ... Łukowa | 2009-02-27 09:38:24 Jak niema płynu to normalne jest że parownik ci zamarza i zapomnij wtedy o jeździe na gazie. Wszystko wskazuje całkowicie na uszczelkę. |
slawcek Sympatyk FEFK Cabz WRoCław | 2009-02-27 09:43:54 Brawo, to mi się podoba. W końcu ktoś porządnie opisuje swój problem, podając jeszcze do tego dane samochodu.
Sorki za OT |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-02-27 15:51:44
Na gazie zamarza parownik ponieważ przy rozprężaniu gazu bardzo się ochładza parownik ,a woda w układzie nie pozwala mu zamarznąć .Na benzynie nie zamarza ,bo wtedy gaz nie dochodzi do parownika. |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2009-02-27 15:52:55 Zgłoś się do kolegi FAROW albo dam Ci jego gg: 3763957. On powinien to zrobić w dobrych pieniążkach i jest w sumie niedaleko. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-02-27 15:55:02 Nie podejmuj pochopnej decyzji co do wymiany uszczelki ,cena 1000 zł za jej wymianę też jest z 400 -500zł za wysoka . |
cirrus Ford Escort Sosnowiec | 2009-02-28 17:21:10 Witam ponownie
Pojezdzilem troche na benzynie i wyglada to nieco inaczej. Nadal pozostalo: - ubytek plynu chlodniczego - bialy dym z rury wydechowej - parownik juz nie oszroniony ale bardzo zawilgocony Natomiast wszystko inne nie wystepuje. - obroty stabilne 1000 obr/min - na luzie, po wcisnieciu sprzegla spadaja do tego poziomu - nie ma problemow z zapalaniem (wczesniej uzupelnienie plynu chlodniczego) - zadnego oslabienia sillnika - przyspiesza jak dawniej, z wysokimi predkosciami tez nie ma problemu (na gazie to samo) Ponizej zamieszczam fotki silnika (prosze o ocene wizualna) oraz dwoch otworow z idealnym gwintem (zadnej rdzy) jakie przyuwazylem w silniku. Czy to tak ma byc czy czegos brakuje? Po tym co opisalem powyzej jest jakas szansa ze to awaria mniejszego kalibru niz wymiana uszczelki)? Dzieki za poprzednie odpowiedzi. |
Kadam Escort 1,6 16v Tarnowskie Góry | 2009-03-01 00:23:16 Proponuję dokładnie poszukać miejsca ewentualnego wycieku płynu. Może się okazać że wycieka na jednym z połączeń a wtedy naprawa będzie banalnie prosta w porównaniu z wymianą uszczelki pod głowicą. Miałem podobny problem w swoim essim z identycznym silnikiem jak w Twoim. Okazało się że płyn wyciekał spod pokrywy termostatu - uszczelka na nieoryginalnym termostacie po ok. 1 roku używania zaczęła delikatnie przepuszczać płyn.
Podejrzane mogą być też rozdzielacze węży do parownika (trójniki którymi węże od parownika są podłączone do oryginalnego układu chłodzenia). W moim poprzednim escorcie musiałem podociągać opaski zaciskowe żeby zlikwidować przeciek. Życzę udanych poszukiwań. |
cirrus Ford Escort Sosnowiec | 2009-03-01 09:20:43
to by moglo tlumaczyc wycieki a co z dymem z rury wydechowej? |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-01 09:30:57 To napewno dym, bo czesto ludzie mylą sporą pare przy niskiej temp. szczegulnie na gazie z dymem. |
cirrus Ford Escort Sosnowiec | 2009-03-01 10:14:25
Wlasnie spory dym - na benzynie nieco mniejszy ale jednak na tyle duzy by kilka osob mi zwrocilo na to uwage. Poza tym porownywalem z innymi autami. |