[Andre42212]zetec 2.1 turbo - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no wiec kwota 2000zl to jest taka kwota ktora raczej powinna starczyc...(SAM MONTAZ SILNIKA)trzeba bedzie doliczyc kwoty plynow itp... (znajomy mechaniki jest to dobry mechanik i w miare tani...w koncu sa jeszcze ludzie ktorzy robia cos bo lubia a nie zeby sie wzbogacic...Montowal mi 1.8silnik i zaplacilem pare groszy mimo ze wszystko bylo TIPTOP co do mechanika to raczej wie jaki to moze byc problem.jakis czas temu przekladal on z golfa do starego polo VR6 i efekt byl imponujacy... a z tego co wiem to fakt żezby bedzie sporo ale jak by nie patrzec jedyny taki essi w polsce byc moze bedzie
  
 
Cytat:
2009-03-04 17:23:37, Suchii pisze:
Magik123, powiem Tobie tak... Napisałeś sporo prawdy o naszym forum, uparcie obstajesz przy swoim i po części masz rację, ale... Akurat ten przypadek jest inny, chłopak ma "za darmo" dawcę na swapa, więc "grube zakupy" odpadają. Fakt, potrzeba będzie sporo pracy, szczęścia i czasu, ale napewno nie pochłonie to 10-15tyś, oczywiście mogłoby, ale po co komu dolot ze złota? Optymistycznie patrząc 2-3 tyś, pesymistycznie w 5 tyś można się zamknąć na tip-top. Andre42212 podjedź do Zagiego w Gdyni, chłopak ma sporo modów za sobą, lubi wyzwania i dłubanie a przy tym ma całkiem niezły warsztat, jeśli uporał się w końcu ze ścierką coswort napewno zainteresuje się "Twoim projektem".



zycze powodzenia w przeróbce, moze akurat sie uda i my sceptycy bedziemy sie wstydzić swojej nie wiedzy.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2013-08-17 19:41:24 ]
  
 
Co innego zeswapować 1,8 czy 2,0 z escorta do escorta w którym był 1,4 czy 1,6, a co innego VR6 z Gofra do escorta...
  
 
powiem wam tak - mnie jak czytam wasze wypowiedzi w tym wątku.

Ogólnie jak ktoś się pyta co i jak (turbo, swap itp) to pada w jedną sekundę 50 odpowiedzi, że i tak skończy się na gadaniu.
Tu mamy wg mnie bardzo realistyczny projekt. Samochód dawca i tak jest już własnością sprawcy zamieszania. Jeżeli jeździł nim do tej pory, to zna jego stan. kupując silnik z niewiadomego pochodzenia robimy generalke, a tutaj te koszty znikają, wyłączając standart olej i filtry, ale to nie robi 1000zł (chyba, że jeździcie Lexusem LS460 - dzisiaj na serwisie przeglad 30tyś zostawiłem 4tyś pln za auto szefa). Co do mechanika - w końcu padła odpowiedź, że jest to zanjomy sprawcy zamieszania, więc darujcie sobie liczenie robocizny jak w autoryzowanych serwisach.
Podsumowując - nawet jeżeli dojdą jakieś dodatkowe wydatki to podejrzewam, że nie będzie to więcej jak 2tyś.
i nawet jeżeli ktoś miałby wziąść kredyt na te 4 tyś to rata go nie zabije - rozbije go w czasie i rata będzie śmieszna.
A po wszystkim będzie śmigał ESSIM VR6, z bananem na dziubie.
 
 
Koszt roboty może się zamknąć w 2000-3000tyś. Jak Facio to będzie robił nawet tydzień, to dla zwykłego mechanika spora kasa.
Jest jednak parę kwestii, które trzeba poruszyć:
- cały przód musi mieć założone rozpórki (dolne i górne), żeby się auto nie rozjechało,
- zrobi swap, wytnie potnie, może nawet odpali, ale auto będzie na 99% nie skończone i trzeba będzie rzeźbić dalej, żeby skończyć projekt (co pewnie pochłonie lekko z 1000zł jeszcze jak sam nie umiesz spawać, bo na pewno będzie trzeba trochę rzeczy przerobić, przespawać i jakieś wzmocnienia założyć),
- co z wydechem? Przerobisz kolektor? Może to nie być takie proste,
- instalacja elektryczna, ale to myślę, że będzie mały problem, bo masz kompletną instalkę z VW,
- ciekawe czy maskę zamkniesz .

Koszt przekładki silnika w CC 3000zł to cena masakryczna, ludzie to w garażu robią w ciągu jednego dnia z książką serwisową.
  
 
Cytat:
2009-03-04 21:53:28, djtados pisze:
Wg mnie i tak TEGO swapa nie będzie... Stawiam zgrzewke piwa jak się pomylę....



Wg mnie też nie.
Nom niestety, ale wstawienie do Essa czegoś innego, niż silnik z RS to wyzwanie. Nawet jak ktoś chciałby 2.0 Zetec, to trzeba modzić z tego co ludzie piszą.
Po prostu Ess ma mało miejsca pod maską, już 1.8 Zetec trochę zajmuje, nie mówiąc o 2.0 z RS'a.
Załadowanie Turbo zamiast większego silnika wbrew pozorom raczej nie powinno być takie trudne, ale nikt tego w garażu nie przerabiał tak jak w przypadku np. CC&SC i z tego powodu w Essie jest to dość egzotyczna przeróbka (a firmy chcą kosmiczną kasę).

Ps. Wiem, że to zdrada, ale jak masz już dawcę, to sprzedaj Essa kup Gofra II i bez większych trudności powinieneś silnik przełożyć.


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-03-04 22:02:21 ]
  
 
Cytat:
2009-03-04 22:03:37, Sjepka pisze:
Ja tez uwazam ze do tego swapa nie dojdzie... Sami teoretycy: wszystko super,tu sie przytnie,tam sie heftnie... Jasne...Jesli zobacze, to uwierze... I nie porownujcie tego do swapa np z RQB na N7A to jest niebo a ziemia... Ja tez zaloze watek Escort z silnikiem Wankla ... Jedni powiedza da sie,drudzy nie, a efekt koncowy??? Jak zwykle ten sam...



Ja daje projektowi 50% szans.
Sam powiem szczerze, że zbieram na inny samochód i przez myśl przeszło mi pierwsze turbo na forum (z racji posiadania gotówki na koncie).
RDA zrobione na RQB + odprężenie silnika + turbina. Projekt to co najmniej 170KM, może udało by się to zrobić tak, żeby silnik jeszcze trochę bez remontu pochodził. Koszt założenia to mój mechanik i potem zestrojenie tego gdzieś.
Mój pomysł poszedł się paść, bo trzeba zrobić kolektor (a to sporo kasy) no i Ess ma napęd na przód i stwierdziłem, że na 400m będę może najszybszy, a gdzie reszta zabawy (drift).
  
 
A stan budy??? Podłuznic??? Nie trzeba chyba tlumaczyc ze taki silnik jest spooooro ciezszy... Masa vr6+wieksza moc+zgnita podloga=??? Jak sie auto zachowa??? a hamulce??? Zostawisz serie??? Moze przydaloby sie tez je wzmocnic,moze tez z vr6?????? Chlodnica??? Z escorta???
  
 
Cytat:
2009-03-04 22:30:54, Sjepka pisze:
A stan budy??? Podłuznic??? Nie trzeba chyba tlumaczyc ze taki silnik jest spooooro ciezszy... Masa vr6+wieksza moc+zgnita podloga=??? Jak sie auto zachowa??? a hamulce??? Zostawisz serie??? Moze przydaloby sie tez je wzmocnic,moze tez z vr6?????? Chlodnica??? Z escorta???



a półośki i piasty, mocowanie silnika ?? cała elektryka itd itp...... to w zasadzie prawie budowanie nowego auta..........

hehe ciekawe czy jakby kto chciał sprzedać takiego essa to kto go kupi........

pewnie jest to do zrobienia, ale jest to w cholerę rzeźba i szczerze mówiąc to osobiście bałbym się tym dalej poruszać niż 20km od domu
  
 
Cytat:
2009-03-04 22:34:27, slawcek pisze:
Już nie powiem jak to auto będzie jeździć, przedni napęd i taka moc, ciężar silnika. Ciężko je będzie utrzmać na drodze.



Dokladnie... Buda z Escorta na pewno nie byla zaprojektowana do czegos takiego. A zawieszenie? Moga sie dziac cuda... Nie da sie ukryc ze aby sie tym poruszac bezpiecznie trzeba pomyslec o praktycznie kazdy podzespole auta,bo taka przekladka niesie za soba koniecznosc zmodyfikowania wielu innych rzeczy... I wtedy zaczynaja sie schody,bo kupka pieniedzy przeznaczonych na ten cel moze sie okazac niewystarczajaca....
  
 
Chłopaki, nie wiem czy kolega to zrobi, mam nadzieje że tak, ale proszę was skończcie o tym prowadzeniu, wyważeniu i innych takich. Pewnie że nie będzie to ideał ale zapewne jakoś zasadniczo od Golfa 3 czy innego corrado nie będzie się różnił. Ludzie nie takie silniki wkładali, a ten jest jeszcze kompaktową konstrukcją na dodatek. Ciekawe jak jeżdżą małe Mazdy MX-3 z V6 z MX-6 - kilka jest w klubie Mazdy? I może ktoś wie i podzieli się wiedzą ile waży taki zetec a ile VR6? Próbowałem wygooglać, ale nie jest to takie proste.
  
 
Ok, moze poczekajmy na odzew swapowicza, bo może zrezygnował po tych wszystkich wypowiedziach.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2013-08-17 19:42:52 ]
  
 
Dobra, ale tu nie chodzi czy chcesz czy masz pojecie, tylko czy Cie stac, bo za 2 tys nie zrobisz swapa na silnik całkowicie z innego auta.


[ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2009-03-11 22:39:07 ]
  
 


Fiesta VR6 kolegi Fazy z Kielc

furious.pl




A teraz realnie i z mojej strony - wkladanie silnika z Essa do Essa to pikus, ale wlozenie VR6 do Essa za 2k pln... Daje temu pomyslowi 3-6 miesiecy minimum :]
  
 
no wiec dla wszystkich ktorzy maja jakies niepewnosci co do zalozonego tematu to male sprostowanie. Dawca - passat rozbierany bedzie dopiero za okolo tydzien ze wzgledu na to ze musi przyjechac rzeczoznawca z ubezpieczali i zobaczyc uszkodzenia samochodu. bo jak juz pisalem autkiem mialem wypadek.(tylny bok autka)
Co do samego SWUPU to wiem ze bedzie nustwo pracy i nie bedzie to latwe. nie wiem jeszcze sam na 100% czy bedzie on wykonywany. problem jest w tym ze chce zeby konstrukca samochodu(z zewnatrz) byla nietknieta. czyli zderzak pas przedni itp... z tego co zdazylem sie juz dowiedziec powinno na styk pasowac. ale dopeiro jak VR bedzie wyjeta bede mogl dowiedziec sie wiecej. CO do stanu podlogi itp. to niektrzy moga sie zdziwic. ale moj essi jezeli chodzi o blacharke jest w stanie idealnym i orginalnym jak na 1995r. niebyl nigdy malowany (oprucz nadkola i maski) i od czasu produkcji do czasu 2007r(w tedy go kupilem) mial przejechane 70tys. jezdzil nim starszy pan tylko do kosciola nie jezdzil w deszcz ani zima Co do zawieszenia i hamulcow to oczywista sprawa jest ze musi to byc zmienione.jezeli chodzi o zawieszenie to mam sportowe zalozone i chyba one starczy a jezeli chodzi o hamulce to przod jest mocniejszy a z tylu beda chyba tarcze z RS-a... ale to jest narazie najmiejszy problem w tym modyfikacjach
  
 
Cytat:
2009-03-05 17:49:56, Andre42212 pisze:
kolego piszac ten watek chyba nie dokonca zdajesz sobie sprawe ze ktos moze byc obrazony twopja wypowiedzia... SAMI TEORETYCY!!! nie mowie tylko o sobie ale tez o innych majacych pewne plany ze SWUPEM... nie kazdy jest TEORETYKIEM jak ty i byc moze nie jednemu co nieco wyjdzie



Ze co? Obrazam kogos? Zastanow sie co mowisz... Takich watkow bylo masa,a jeden w ta czy w ta nie robi dla mnie roznicy...
  
 
Cytat:
2009-03-05 18:53:18, Sjepka pisze:
Ze co? Obrazam kogos? Zastanow sie co mowisz... Takich watkow bylo masa,a jeden w ta czy w ta nie robi dla mnie roznicy...



nie powiedzialem ze mnie obraziles. ale te forum jest po to zeby wspierac a nie zeby pisac i zakladac z gory ze nie wypali.gdyby kazdy tak myslal to by niebylo tuningu
  
 
Cytat:
2009-03-05 19:07:11, Andre42212 pisze:
nie powiedzialem ze mnie obraziles. ale te forum jest po to zeby wspierac a nie zeby pisac i zakladac z gory ze nie wypali.gdyby kazdy tak myslal to by niebylo tuningu



Wspierac??? A co to forum "Przyjaciólki"? Jak sam napisałes jest to FORUM A jak sama nazwa wskazuje,kazdy ma prawo wyrazic swoje zdanie Podchodze sceptycznie do tego tematu co nie znaczy ze nie zycze Ci powodzenia... A przyda Ci sie i to bardzo,bo mozesz miec mase problemow z tym... Ale po cichu trzymam za Ciebie kciuki
  
 
Moze kogos obraze albo wrecz wkur.... ale to co niektórzy pisza na temat tej przeróbki to kompletna paranoja co jest z wami ludzie opanujcie sie i przestancie teoretyzowac moze troche dobrej reki do podania i pomocy co a nie jakies jeba.. gdybanie ,mysle ze nie bedzie zbytnio duzych problemów z tym swapem kolego ja na twoim miejscu pogadałybym z kolesiem który wsadził vr do fiesty by wiedziec co i jak by było jak najmniej niespodzianek(czyatłem jego watek klubowy).

PS.Mam troche materiału na temat vr6 w plikach jak chcesz to daj cynk to podesle (był kiedys w głowie taki pomysł ale to juz inna historia).
  
 
Cytat:
2009-03-06 16:44:30, Andre42212 pisze:
bede wdzieczny za te materialy andrzej_001@tlen.pl a kto ma kontakt do tego kolesia z fiesty VR6?



no masz link do relacji jego budowy - sprawdź dane kontaktowe, być może się zarejestruj, bo mogą być niewidoczne i tyle.