Różne zgrzyty w mojej Cari

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
W tym wątku będę opisywał różne usterki w mojej toyocie

Z racji że nagle wystąpił najpoważniejszy jak dotąd „zgrzyt” i nieco się przestraszyłem to zakładam wątek bez fotek autka i nie pisze nic fajnego co miałem w planach od jakiegoś czasu.

Pierwsze dziś uruchomienie autka było bardzo dziwne: Bardzo długo trzymałem na rozruszniku bo około 10 sek. aż w końcu zrezygnowany puściłem kluczyki o dziwo w tym momencie silnik zapalił.
Odniosłem wrażenie że zapalił dopiero po wyłączeniu rozrusznika.
Podczas jazdy zachowywał się ładnie, dynamicznie i miał odpowiednie obroty silnika. Jednak na światłach, i to przed główną komendą policji w Częstochowie zaczęły się numery. Silnik „chodzi” bardzo cichutko na postoju, i gdyby nie chwilowe leciutkie drgania kierownicy , nie wiedziałbym że pracuje. Nigdy wcześniej nie zwracałem uwagi na te właśnie drgania, więc postanowiłem je sprawdzić czy są w miarę regularne: wyłączyłem wycieraczki dla pewności i dmuchawę. Nie doszukałem się jakiejkolwiek jednostajności .może gdyby był cieplejszy to chodziłby równiej. Ale nie to mnie zmartwiło, otóż gdy włączyło się zielone światło i gdy jak zwykle dynamicznie nadepnąłem pedał gazu..auto zgasło  a że byłem pierwszy to narobiłem bałaganu..Do następnych świateł udało mi się odpalić i tym razem lekko gazując dojechałem na miejsce. Pod blokiem sprawdziłem reakcję silnika na gaz: obroty bez ingerencji wynoszą 800 obr/m po gwałtownym nadepnięciu gazu obroty dławiąc się 5-4 krotnie wkręcają się na 2 tyś. A potem gładko-płynnie Ida w górę. W drodze powrotnej wszystko wróciło do normy.

Czy to pierwsze oznaki padnięcia sondy ( tudzież czujnika LB ) ?

Jakie są oznaki popsutych tychże elementów?

Czy zazwyczaj obroty na postoju
  
 
Cytat:
2007-12-01 18:32:13, Kiinio pisze:
Czy zazwyczaj obroty na postoju



Czy zazwyczaj obroty na postoju .. mają wartość około 800 obr/m ?
  
 
Cytat:
2007-12-01 19:48:02, Kiinio pisze:
Czy zazwyczaj obroty na postoju .. mają wartość około 800 obr/m ?



mają, normalka
  
 
Cytat:
2007-12-01 19:48:02, Kiinio pisze:
Czy zazwyczaj obroty na postoju .. mają wartość około 800 obr/m ?



Instrukcja mówi 750 +/-50. Przy włączonych światłach nieznacznie się podnoszą.
Pozdro.
  
 
Dzisiaj jest to samo: długo musiałem trzymać rozrusznik, i zapalił dopiero jak puściłem.
Po przejechaniu około 5 km i pierwszym postoju, długi rozruch, odpaliłem silnik i po przygazowaniu silnik zaczął pyrkać aż do 2 tys. obr/min.

Że za rogiem jest dosyć spory zakład mechaniczny, to doczłapałem się tam z moim pyrkającym autem, zostawiłem na placu zapalony silnik i wskoczyłem do środka po szpeca ..żeby mu pokazać. Bardzo niechętnie wyszedł pomóc jeden gość (akurat palił fajkę z innym
Przygazowałem mu popyrkało pożadnie, ale za drugim razem i następnymi już sie unormowało, i przestało prykać...szpec patrzył i nic nie mówił.
Na szczęście szef warsztatu podszedł do nas i chyba słyszał co działo sie wcześniej bo odesłał mnie od razu do elektryka. Mówiże "to są jakieś problemy z prądami, i my takimi rzeczami się nie zajmujemy".

Pojechałem do gościa , bardzo blisko, wjechałem w ciasna bramę, a tu szpec w rozgrzebanej wektrze . No to ja go na chwilkę grzecznie poprosiłem, podchodzi i słucha..jak na złość Cari odpala może trochę dziwnie jak dla mnie bo ją znam ..a silnik po przygazowaniu reaguje normalnie.

Gośc powiedział że najbliżej za 2 tyg. może obejżeć auto, bo jest tu sam..i że teraz nic nie może powiedziec.
Na to pytanie czy może to być sonda Lambda mówi że raczej nie, bo Sonda dopiero przerywa po rozgrzaniu...czyli to jest chuba sonda :-/

Pomóżcie panowie, jak sprawdzić czy sonda padła. ??

Perzan spojrz na tę fotkę i oceń czy to jest silnik Lead Burn wprawdze wtryski są w częsci kolektora, ale wpadają centralnie w głowicę...a miedzy kolektorem i głowicą są dwie rurki...a samej sondy nie mogę odnależć..wiem że jeśli bedzie w wchodziła w kolektor to jest to LB (1400 za nówke

zdjęcie silnika
  
 
jak ci auto zaczyna wariować spróbuj zrobić diagnostykę - przy takich objawach powinno coś raczej znaleźć

jeśli chodzi o silnik to zobaczy czy masz naklejkę na silniku informującą o używaniu platynowych świec lub ew. zamieść zdjęcie kolektora wydechowego - jak jest w nim sonda lambda to na 100% masz LB.

pozdro
  
 
Jak dla mnie to z fotki wynika że masz zwykły silnik Jeśli jeszcze na pokrywie zaworów nie masz niebieskiej naklejki o swiecach platynowych to nie jest to lean burn na bank. Akurat umiejscowienie sondy lambda i wtrysków nie ma tu nic do rzeczy tak naprawde - przerabiałem to wnikliwie jak szukałem silnika
Wydaje mi się że masz spierdzielone coś w układzie zaplonowym. Gdy silnik krecisz rozrusznikiem pobiera on dużo prądu. Jesli gdzies masz jakies przebicie na kablach albo kopułce to masz słabsza iskre. Obciązenie ukladu rozrusznikiem powoduje ze jest ona jeszcze słabsza, dlatego łapie ci dopiero gdy odpuszczasz rozrusznik i jest więcej prądu dla zapłonu. To że Ci przerywa przy wchodzeniu na obroty to też może być wina wypadania zaplonów i klopotów z aparatem zaplonowym, kablami WN i td. Odczytaj kody i daj znać jakie masz
To tylko taka moja teoria, ale od tego bym zaczął
  
 
no ja powiem szczerze, że nie widziałem jeszcze zwykłego 1.6 z sondą lambda (tudzież czujnikiem ubogiej mieszanki) w kolektorze który jest w dodatku w wersji 4-1

jednakże, pierwsze co to powinna być niebieska naklejka informująca o konieczności używania platynowych świec
  
 
Takiego jak piszesz to i ja nie widziałem, ale kolektor 4 w 1 (ten nowszy typ) z czujnikiem ubogiej mieszanki przed katalizatorem to już widziałem LB.
  
 

Teraz już się nie dławi jak wchodzi na obroty, ale problem z rozrusznikiem pozostał.

W piątek montuje instalację Sekwencyjną. Koszt 2600 u sprawdzonego gościa..od 18 lat robi Instalacje w moich okolicach, zaczynał jako pierwszy, posiada stację kontroli pojazdów i to co trzeba sprawdza komputerowo

Nie wiem tylko czy wybrać w zbiornik gazu kole czy butlę w 545 l. bagazniku..
Nie chciał bym co trochę tankować
Jaka jest u Ciebie? plusy, minusy??


Cytat:
2007-12-03 17:36:28, robertog pisze:
jak ci auto zaczyna wariować spróbuj zrobić diagnostykę - przy takich objawach powinno coś raczej znaleźć jeśli chodzi o silnik to zobaczy czy masz naklejkę na silniku informującą o używaniu platynowych świec lub ew. zamieść zdjęcie kolektora wydechowego - jak jest w nim sonda lambda to na 100% masz LB. pozdro




Co do Lead Burna to dalej nie mam pewności, niby naklejki o platynowych świecach nie ma, ale zawsze mogła się odkleić...

Porobiłem jeszcze zdjęcia, ale nie wiem czy znalazłem Czujnik/Sonde


fot1fot2 - to jest podłączone do kolektora


broker - jutro jadę do elektromechanika, może on coś wybada...
nie wiem skąd odczytać te kody ?
( za pomocą książki technicznej się sprawdza co oznaczają ..ale nie wiem gdzie taki kod sie wyświetla..jeżeli w ogóle moja Cari ma taki wyświetlacz, LCD ?

[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-12-05 21:32:13 ]
  
 
Cytat:
2007-12-05 21:29:25, Kiinio pisze:
[...]fot1



Sonda to to nie jest. Raczej jakiś czujnik temperatury. A w ogóle gdzie to jest bo ni cholery nie wiem

Cytat:
fot2 - to jest podłączone do kolektora



Pod półośką to już nie kolektor Kolektor kończy się jeszcze w okolicy osłony przy silniku i jest odlany z żeliwa
To jest sonda.
Ze zdjęcia wtrysków wychodzi, że to nie jest Lean Burn.
VIN ?
Pozdro.
  
 
Cytat:
Sonda to to nie jest. Raczej jakiś czujnik temperatury. A w ogóle gdzie to jest bo ni cholery nie wiem


To jest róra na samym spodzie silnika po środku auta, wydaje mi się że ze odprowadza spaliny.
Cytat:
2007-12-06 01:13:10, Perzan pisze:
Pod półośką to już nie kolektor Kolektor kończy się jeszcze w okolicy osłony przy silniku i jest odlany z żeliwa To jest sonda. Ze zdjęcia wtrysków wychodzi, że to nie jest Lean Burn. VIN ? Pozdro.



VIN Ci podeślę pirvem bo tutaj się wstydzę

Jutro gazuję samochód. I trochę jestem zły bo nie wyregulowałem jej dobrze, nie wymieniłem świec, pewien elektromechanik powiedział mi że to powinno sie zrobić najpierw. Ale On w ogóle jest przeciwnikiem gazowania



[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-12-06 18:47:18 ]
  
 
No z tym zdjęciem nr 2 to zagwostkę nawet mi dałeś (mimo tego że miesiąc temu wyciagałem i wkładałem silnik własnoręcznie), poznaje tylko rurę od układu chłodzenia Chyba to jest zdjęcie od dołu termostatu Na zdjęciu 1 ta sonda wygląda jak u mnie (bez LB), no ale jeszcze zdjęcie silnika z gory i bedzie wiadomo...
  
 
Cytat:
2007-12-07 11:17:38, broker2004 pisze:
No z tym zdjęciem nr 2 to zagwostkę nawet mi dałeś (mimo tego że miesiąc temu wyciagałem i wkładałem silnik własnoręcznie), poznaje tylko rurę od układu chłodzenia Chyba to jest zdjęcie od dołu termostatu Na zdjęciu 1 ta sonda wygląda jak u mnie (bez LB), no ale jeszcze zdjęcie silnika z gory i bedzie wiadomo...



Fot nr dwa to poprostu jakiś czujnik umieszczony z lewej strony pod kolektorem

a to fotosik z góry tutej
a to fotosik po instalce sekwencji tutaj


[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-12-07 23:31:34 ]
  
 
Kiinio

zrób zdjęcie przedniej części silnika - tej od chłodnicy - z góry - jak otworzysz maskę to pochyl głowę do dołu i zrób zdjęcie tego co zobaczyłeś ::

mnie też się wydaje, że nie masz (na całe Twoje szczęście) LB ale cyknij tą fotke tak jak ci mówimy.

... no chyba, że podesłałeś już VIN Perzanowi i on się tu zaraz wypowie co mu tam wyszło

[ wiadomość edytowana przez: robertog dnia 2007-12-08 11:35:43 ]
  
 
To nie jest lean burn, identyczny silnik jak w mojej, jeszcze pewnie masz czerwoną kopułkę aparatu zapłonowego na zatrzaski (który nie ma ręcznej regulacji). Wtryski w kolektorze, jak Ci kiedyś padnie ten silnik to naprawiaj, szansa że znajdziesz taki sam używkę bardzo nikła, w tej wersji osprzętu były tylko auta od 96 salonowe z Polski podobno... A instalacja gazowa ... Jak dla mnie to niezły bałagan Jak chodzi na niej, czujesz że to nie to co benzynka czy bez zmian?
Ach ta moja palnikowa zwężka...

[ wiadomość edytowana przez: broker2004 dnia 2007-12-08 15:04:17 ]
  
 
Muszę zrobić zdjęcie , i sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego tylko gdzie ona jest ?
Tak sobie myślę że to wsio rybka czy to LB czy nie..przecież takie Lead Burn powoduje mniejsze spalanie..a czujnik można trafić na jakimś szrocie.Może to nie jest taka tragedia jak piszą seniorzy na tym forum


broker2004 dokładnie tak - autko zostalo kupione w polskim salonie, data produkcji to wrzesień 96 a kupiona na początku 97 roku.
Postała kilka miesięcy w cieplutkim saloniku. ::

Cytat:
A instalacja gazowa ... Jak dla mnie to niezły bałagan Jak chodzi na niej, czujesz że to nie to co benzynka czy bez zmian?
Ach ta moja palnikowa zwężka..



Trochę bałaganu, tak te wtryski gazowe na środku kolektora walnięte ...
Bardzo dynamicznie, nawet trochę lepiej niz na benzynie, ale może to wina cięższego buta...teraz mi nie szkoda


[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-12-09 22:08:22 ]
  
 
Następny zgrzyt....

W niedziele zagotowałem silnik, gnałem 185 km/h i nie patrzyłem na wskaźnik temp. W efekcie przestał pracować, i auto zostało odholowane do mechanika. Dzisiaj wieczorem będę wiedział dokładniej ile co kosztuje, na razie wiem co uległo uszkodzeniu:

- chłodnica do wymiany (nowa chłodnica 360 zł)
- nowe pierścienie (500 zł)
- regeneracja głowicy (800 - 1000 zl)
- wymiana rozrządu ( ?? )

Zastanawiam się nad kupnem całego silnika na allegro chodzą po 1200 - 1500 + 400 zł za demontaż starego i montaż nowego + podpięcie na nowo instalacji gazowej.

Naprawa starego silnika wyniesie lekko 2000 zł - inny silnik trochę taniej.

Mechanik mówi że po naprawie silnik będzie super pracował a nowy silnik jest zawsze ryzykiem.

Co robić ?
  
 
Cytat:
2008-08-14 16:08:41, Kiinio pisze:
Mechanik mówi że po naprawie silnik będzie super pracował a nowy silnik jest zawsze ryzykiem. Co robić ?



po naprawie może rożnie pracować i "nowy" tez może rożnie pracować
ciężka decyzja
  
 
Ja bym zrobil swoj silnik, nowe pierscionki, glowica, bedzie cacy. A taki uzywany silnik jak kupisz, moze pic olej, co jest przeciez nie zadkoscia w 1.6 i beda koszta, zreszta w uzywanym tez trzeba bedzie zmieniac rozrzad, plyny. No chyba ze bys wyrwal silnik na umowe, ze mozesz potestowac tydzien czy dwa i jak cos nie tak, duzo bedzie pil oleju to mozesz oddac.