Hydrauliczna regulacja luzów zaworowych w klasyku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że nowe 1.7i na wielopunkcie to mają. Ale jak to jest dokładnie zbudowane? Jakie zmiany w głowicy zaszły żeby to działało? Pewnie jakieś kanały olejowe nawiercone ale co gdzie jak?




hydrauliczny regulator na allegro

[ wiadomość edytowana przez: janisz dnia 2009-05-02 20:01:51 ]
  
 
Mówiłem wczoraj że jest coś takiego
Hydrauliczne regulatory zaworów
  
 
Hmmm.
To co pokazales na zdjeciu to wyglada mi rzeczywiscie na hydrauliczny popychacz zaworow -ale - wg. moich informacji klasyczny silnik (2103 vel 03) w nowych modelach ma hydrauliczna regulacje- ale lancucha rozrzadu. Czyli zamiast napinacza zwyklego, ma jakis napinacz olejowy polaczaony z obiegiem oleju.
Postaram sie odnalesc zdjecia tego.
Nie twierdze ze nie ma hydraulicznych popychaczy w glowicy moze w jakis nowych modelach- ale wydaje mi sie ze musialo by to byc mega przeprojektowane - jak pokazuje sylwester - ale to chyba w nowych 110. Sam nie wiem - zapytam moich znajomych z wegier.

Schemat hydraulicznego napinania
rozrzad hydrauliczny
  
 
Ciekawe, czyli teoretycznie przy zbyt niskim ciśnieniu oleju tracimy zbieżność obrotów wału korbowego i wałka rozrządu i oprócz zatartego silnika mamy tez pogięte zawory odbite na tłokach... Ryzykowne rozwiązanie techniczne jak dla mnie.
  
 
Przygladajac sie silnikowi lady - tak doglebnie, zrozumiesz ze rozrzad moze byc niezle rozjechany i nic sie nie stanie(ten lancuchowy). Ot chociazby pourywane plozy/naciagniety lancuch etc.
Wiesz rowniez, ze napinacz lancucha w silniku 2103(chyba najczesciej spotykany silnik) nie moze poluzowac lancucha ot tak sobie(to samo tyczy sie napinacza paska i paska) - on jedynie go naciaga gdy jego mechanizm zostanie zwolniony - jesli nie zostanie zblokowany na nowo - moze wowczas poluzowac lancuch (nap. paska- pasek)
Na podobnej zasadzie wiec musi dzialac napinacz hydrauliczny.
Tak samo jest w wiekszosci nowych silnikow samochodow osobowych - olejowe popychacze zaworow, sa wypelnione olejem caly czas - zachowujac jako taki luz - lecz kazdy to powie ze zaraz po odpaleniu moga popychacze/zawory stukac gdyz cisnienie oleju jest zbyt niskie.
A jednak dzialaja te silniki- a sam wiesz ze kontrolka cisnienia oleju zaraz po odpaleniu gasnie informujac nas o tym, ze jest prawidlowe cisnienie oleju- gdy natomiast sie swieci - np. na wolnych obrotach - silnik ma dosyc - a konkretnie jego panewki i kto wie co jeszcze.