Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2009-07-16 08:31:20 Jak jest problem z odkreceniem sruby bo leb ma 'pokrecony' przez srubowkret - mozna sobie poradzic w nastepujacy sposob:
-przyspawac nakretke do sruby, i wykrecic porzadnym kluczem - proste, ale jak skuteczne. Bo wiercenie nie zawsze sie uda, i moim zdaniem trudniej je wykonac, a juz na pewno tak, zeby gwintu nie uszkodzic. |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-16 10:05:06 Spokojnie, Krzysztof, po rozwierceniu wykręciłem bez większych problemów wszystkie rozwiercane śruby. Rozwiercałem tylko tyle, żeby zebrać kołnierz śruby, nie dokopując się do gwintu. A z dospawywaniem byłoby dość ciężko, bo nie było do czego-użyłem dużego wiertła Ale dzięki za radę-może się kiedyś przyda Dziś lub jutro zdejmuję prze3dnie błotniki bo będą i tak zmieniane i robię porzadek w nadkolach. Pozdrawiam |
jacek2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2103 2.0DOHC Łódź | 2009-07-16 19:14:52 wrzuć jakieś foto!! |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-16 21:31:19 Zdjęcia pokazują stan podłogi z przodu po zdarciu wygłuszenia i konserwacji-upierdliwa robota-ciągnie się toto jak diabli... No i błotniczki które się dla mnie kwalifikują do wymiany. Nie dałem, ale wrzucę jutro może zdjęcia spodu drzwi, żeby było widać w jakim są stanie.
Błotniki: Redukcja masy : Jak widać wreszcie nauczyłem się wstawiać bezpośrenie zdjęcia Jestem z siebie dumny a wycieraczki odkręciłem bez piwa nawet-jeśli ktoś będzie to robił, a nie wie jak, to czytać- najpier odkręcamy ramiona wycieraczek-nakrętki kryte, niżej są nakrętki na klucz 22 i osie wycieraczek wpadają nam do podszybia. Potem 2 śruby mocujące silnik i przekładnię do nadwozia-widać je-na klucz 13 bodajże. A na końcu, co mi sprawiło problem, od spodu przekładni(reduktora) są 4 śrubki na klucz 10. Płaski, bo nasadką nie podejdzie. 3 mocują silnik i reduktor do tej blaszki, a czwarta trzyma ramię pośrednie wycieraczek. I tyle Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: slepy-1986 dnia 2009-07-16 21:47:36 ] |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2009-07-17 12:25:44 niezly syf :/
mozna sie ladnie pobrudzic Robisz ogolnie rajdowke z klatka itd? ze usuwasz te masy? Ja wlasnie sie mocno nad tym zastanawiam, zdecydowanie chce miec cywilny-sportowy, i tak mysle ze te pare kilo wygluszen ze srodka to mi osobiscie duzo nie da w wadze, co wiecej, chce dac pianki wygluszajace (zamiast tego filcowego syfu oryginalnego). pytanie jakie w zasadzie te masy bitumiczne pelnia role? wygluszenie/usztywnienie glownie chyba. ostatnio widzialem ze ze srodka wazy to ok 5 kg, wiec kurde niewiele. |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-17 13:20:11 Nie, nie robię rajdówki z klatką-szkoda mi deskę ciąć Ogólnie chcę osiągnąć taki efekt "cicho-ciemnego"- niby takie niepozorne, niby jakieś tylko felgi i kubły w środku, ale pod maską już ciekawie I cały czas kminię nad silnikiem-nie mam jeszcze, więc mam mnóstwo wątpliwości... Nastawiam się na 1.8 na wielopunkcie z fiata bravo/brava. Ma toto 116KM wg danych producenta, w fiacie barchetta ma 136KM, czyli da się podkręcić trochę... No i myślę, że JEŻELI jest to rozwinięcie starego dohc fiata, to siądzie z miejsca pod skrzynkę łady albo skrzynka polonez i dzwon łada i że może nie trzeba będzie ciąć przegrody... Chociaż znowu wczoraj wpadł mi ponownie do głowy pomysł z oplowskim c 20xe-2.0, 150KM, ale tam jest zabawy w cholerę, inna skrzynia, a fiat może wszedłby bez skalpela... Co do roli tej masy ze środka, to wycha wygłuszenie i zabezpieczenie podłogi od środka auta. No i chciałęm poodkrywać wszystkie łatki, których może nie było od razu widać i zapoznać się ze stanem blachy na podłodze. Ogólnie nie żałuję roboty, bo parę rzeczy wyszło, jak np naroże przy przejściu błotnik-próg po stronie kierowcy. Dziś jeszcze paznokci nie domyłem po tej brei |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2009-07-17 13:32:14 Na twoimi miejscu zastanawiałbym sie czy nie dac tego do piasku. |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-17 15:45:32 Myślałem nad piaskowaniem i nadal myślę... To dobra opcja, bo właśnie wszystko odsłania i oczyszcza od razu. musze się tylko zorientować, gdzie w pobliżu ktoś robi coś takiego, bo sam to się załamię-dowiadywałem się za pistoletami i takimi sprawami z tym związanymi, to mi każdy mówił, żeby to oddać komuś a nie męczyć się samemu. Grunt to sprężarka, bo przy piaskowaniu idzie nawet 300 litrów powietrza na minutę, albo na sekundę, w każdym razie od cholery i żadna mała spprężarka raczej temu nie podoła... Janisz jedną felgę męczył godzinę ponad chyba, więc z wypiaskowaniem całej budy zeszło by mi trochę. A taniej i szybciej będę miał to u kogoś zrobione. Tak myślę. Chociaż spód nie wygląda tak źle, auto PODOBNO nie widziało śniegu, progi zdrowe... Narazie z powodu utraty pracy odchodzi jednak zamiar przeszczepów innych jednostek napędowych, więc ogłaszam wszem i wobec:
POD MASKĄ ZOSTAJE SILNIK ŁADOWSKI-1.5 Decyzja nieodwołalna. Nie wiem kiedy, ale kiedyś wezmę się za jakiś przeszczep. Teraz nie mam kasy na studia, usamodzielnienie się, wiec w takie koszty nie pójdę jak narazie. Nie można przecież mieszkać cały czas z rodzicami, nie? Pozdrawiam. |
jacek2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2103 2.0DOHC Łódź | 2009-07-17 17:31:17 Sądząc po stanie błotników i jak piszesz drzwi raczej nie łudziłbym się że podłoga będzie lepsza!podobnie miałem u siebie!!
Piaskowanie to fajna sprawa i nie jest szczególnie drogie!chcąc robić wszystko na tip-top należałoby budę całkowicie ogołocić i całą wypiaskować,następnie uzupełniać braki blacharskie - jeśli nie będziesz robił tego sam to przygotuj się na niezły wydatek!! jeśli auta nie szykujesz do sportu to nie bawiłbym się w zdzieranie całego wygłuszenia,tam gdzie ono odpadło albo lewdo się trzyma oczyścić,ewntualnie załatać dziury,uzupełnić miekką matą bitumiczną i tyle!na to kładłem maty filcowe i wykładzinę!!5kg więcej czy mniej w codziennym użytku nie ma kompletniego znaczenia a zawsze we wnętrzu jest ciszej!! |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2009-07-17 23:02:39 A wiesz że po piaskowaniu trzeba odrazu gruntować bo następnego dnia, nawet garażowana łada będzie ruda.
A jak masz swoj garaż i możliwość zaadaptowania go na piaskownice to prubój! Teraz opatentowałem sposób piaskowania felgi w 20minut(duuuży pojemnik, na niego stara szyba, do środka z 10kg piachu i jazda - mało sie brudzi okolica i nie trzeba co chwile zbierac piachu). |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-20 11:27:19 Janisz, a jakiś konkretny grunt masz na myśli? Chodzi mi, czy jakiejś konkretnej firmy? A wogóle, to w sobotę przywiozłem oryginalne, radzieckie błotniki przednie do Ładnej Będzie tylko trzeba wyciąć stare, nowe oczyścić z tej czarnej farby, dopasować i wstawić TylkoPewnie za to, co zaraz napiszę, zostanę zlinczowany, ale chcę się dowiedzieć-myślałem o wstawieniu błotników w sposób demontowalny, czyli na śruby, co w razie jakiejś naprawy(po stłuczce czy coś) bardzo by upraszczało sprawę. No i nie trzebaby się bawić w prostowanie fartucha nadkola po rozdzielaniu spoin/zgrzewów. W końcu musiał być jakiś powód, dla którego producenci samochodów takie elementy teraz przykręcają, a nie wspawują... Nowe fordy teraz chyba nawet ścianę grodziową mają przykręcaną... Ale to są tylko moje przemyślenia na ten temat, bo ciężko mi skombinować jakiś migomat i szukam alternatywy Pozdrawiam |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2009-07-20 14:39:21 Wydaje mi sie, ze w jakims cely te blotniki za wgrzewane a nie przykrecane.... mysle, ze tu chodzi o sztywnosc, choć moge sie mylic. |
simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2009-07-20 16:14:10 Doprowadzenie tego szrotu do stanu idealnego może kosztowac nawet do 20 tys. PLN i tu zgadzam się z Dexem 9ja za sam remont silnika wykonany porzadnie na gwarancji dałem 3 tysie. A co do przykrecanych błotników, to musiałbyś najpierw zrobić wzmocnienia z profili stalowych i do tego dopiero przykręcac błotniki, bo jak zauwazył Leszek, niestety pełnia one funkcję wzmacniajacą i zapewniają odpowiednia sztywność przedniej części nadwozia. Zreszta nawet fabrycznie wspawane nie zapewiaja bezpieczeństwa-obejrzyj film z crash-testu 2107-przy 64 km/h nie masz szans na przeżycie. Dlatego w profesjonalnych rajdówkach budowanych na bazie 2107 i tak cały przód jest dodatkowo spawany. |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-20 19:31:30 Heh, ja widziałem ten filmik z crashem 2107... niezła masakra-trochę mnie to przeraziło. Ale CHYBA(bo nie wiem napewno) starsze Lady mają podobno grubsze blachy i są one lepszej jakości niż 2107... ale tak tylko słyszałem. poza tym, to nie ma być rajdówka z mocą wykręconą pod 200KM, tylko trójka z lekko wzmocnionym, narazie seryjnym silnikiem. Przykręcanie błotników, to-jak pisałem-było przemyślenie, z powodu trudności w dostępie do migomatu. Będą wspawane. I na koniec-to nie jest SZROT, tylko Lada 2103 Pozdrawiam. |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2009-07-20 19:59:20 Może dlatego łada się składa w taki sposób bo przód jest właśnie za mocny. Jakby pchłaniał więcej energii to by deska rozdzielcza nie wbijała się w zęby kierowcy. |
simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2009-07-20 22:00:46
łada 2103 to to będzie jak już wytępisz rudą, złożysz wszystko do kupy i bedzie śmigać i burczeć. Nie masz się co spinać-każde stare auto to skarbonka. Moja siódemka była w niezłej kondycji jak ją sprzedawałem (tak mi sie przynajmniej wydawało) a nowy właściciel już na "dzień dobry"wsadził w nią ponad pięć koła |
slepy-1986 Kandydat na Kandaydata Lada 2103 1500 '1976 ... Lublin | 2009-07-23 21:20:59 No i praca idzie powoli do przodu... powoli dlatego, że każda następna operacja wiąże się z wydawaniem nieobecnych pieniędzy, co spowalnia proces reanimacji:/ Więc biorę się za zajęcia nie wymagające pieniążków. Bilans dwóch ostatnich dni:
To, co mnie martwi najbardziej... Lewy błotnik-już nieobecny: Pas przedni-jeszcze na swoim miejscu: I tak to wygląda na dziś. Pas jednak wymienię, bo się zdekompletował-okazało się, ze spaja go laminat i szpachla Sory za jakość zdjęć, ale robione telefonem. Jutro kończę usuwanie resztek lewego błotnika i chyba się wezmę za matowanie dachu i oczyszczanie maski i drzwi. W poniedziałek może kupię jakiś odrdzewiacz-Cortanin czy coś, pomyślę jak uratować te drzwi, bo nie ma z nimi dramatu jeszcze aż takiego... piaskowanie musi czekać, bo nie mam nawet kasy na pistolet i granulat. Sprężarkę pożyczę A-środek jeszcze dziś rozbebeszyłem bardziej-tylna wiązka, kable ze słupków, deska rozdzielcza poszły do komórki Pozdrawiam |