[MKVII] interfejs do Zeteca - gniazdo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych ekspertów

Mam pytanie jaki rodzaj interfejsu pozwoli mi zdjagnozować mojego Essiego przy pomocy złącza na zdjęciu poniżej - 1.8 16v zetec rok 97.
Czy jest możliwość odczytu błędów przy pomocy diody i oponika używając podłączenia na zdjęciu.

Z góry serdeczne dzięki za odpowiedz

Pozdrawiam

Piotr




[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-11-10 18:05:06 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
Cytat:
2006-03-27 00:29:06, TeddyBear pisze:
Witam szanownych ekspertów Mam pytanie jaki rodzaj interfejsu pozwoli mi zdjagnozować mojego Essiego przy pomocy złącza na zdjęciu poniżej - 1.8 16v zetec rok 97. Czy jest możliwość odczytu błędów przy pomocy diody i oponika używając podłączenia na zdjęciu. Z góry serdeczne dzięki za odpowiedz Pozdrawiam Piotr

interfejs w standrdzie DCL FOrda. koszt ok 350$ US.
  
 
Można zrobić taniej, ale i tak nie będą to złotówkowe koszty.
  
 
Dzięki za info

Tzn omawiany szerzej na forum OBD 2 nie wchodzi w grę?
  
 
Poszukaj w necie, czasem zdarzają się strony z opisem DCL. Gdziesik miałem ale nie piszę teraz ze swojego kompa.
  
 
Przepraszam z góry za odgrzany post. Czy komuś udało się znaleźć interfejs do gniazda jak na zdjęciach niżej. Zajęte piny 3,4,5 i 7- góra oraz 11,16-dół. Zetec 1,6 benzyna;90KM,11/1997.
  
 
fordowski WDS/FDS 2000. jest aktualnie jeden na allegro za 5,5tys zł.
  
 
Skuter dzięki fest, - jego cena przekracza wartość moje fury. No trudno, ani diody nie da się podpiąć, ani fejsa za 100 parę, trzeba się cieszyć, że jeszcze odpala i jedzie.
  
 
Niestety nic tańszego nie ma pod to gniazdo. Ostatnio był jeszcze firmy Sykes-Picavant za jakiś 1000zł ale używany. Mam takie samo gniazdo diagnostyczne u siebie i długo drążyłem temat A z diagnostyką diodą to ponoć się da ale nie przez gniazdo OBD tylko trzeba się podpiąć pod sterownik silnika. Poszukaj na forum Elektrody jakiś opis tam był.

Udało mi się znaleźć coś takiego klik
Post na ten temat klik niestety nie po polsku ale myślę że jest to warte wykonania.

[ wiadomość edytowana przez: Skuter9 dnia 2009-11-13 10:50:07 ]
  
 
klik
masz może numery spisane z kompa?
  
 
A tutaj jak diagnozować to diodą klik
  
 
No niestety w tym moim złomie nie wyprowadzili w gnieździe EEC pinów 17,48 w ogóle !!!. Więc rozebrałem kompa i zrobiłem te podłączenia. 40-tka była wyprowadzona na masę przy aku. Podłączyłem 17 pin do diody + opór 2k do plusa aku. Wcześniej zwarłem 48 i 40 a własciwie 48 bezpośrednio do - aku i co: d^^^a blada. Wyciągnąłem jeszcze raz kompa odkręciłem dwa dekle, sprawdziłem, czy piny 17 i 48 nie maja przerwy na druku (nie było) złożyłem z powrotem i dalej nic, - dioda ani mrugnie. Gniazdo OBD2 przy nogach pasażera oczywiści 3 i 11, a nie 2 i 10. Straciłem 3 tygodnie i nic, a już ściągnąłem Diag EEC IV i zacząłem robić podłączenie do LPT. Zastanawia mnie jedno, dlaczego w essie z 11/97 wykluczyli możliwość samodiagnostyki diodą, bo nie przypadkowo nie wyprowadzili 17 i 48 pina?.
  
 
Utożsamiam się z Tobą w bólu ale mam pomysła

Czy ktoś z grona szanownych FEFKowiczów który posiada w gnieździe diagnostycznym piny 2 i 10 mógł sprawdzić ich odpowiedniki przy Eku?

pozdrawiam
  
 
Jaki to pomysł?, - jeżeli ktoś ma zajęte piny 2 i 10 to ma EECV a to inna bajka. Do tego są fejsy choćby na allegro. Chyba, że myślisz o czymś innym.
  
 
2 tematy podobne sie zrobily to moze to scalimy?
sprawa nie jest taka straszna.

konkrety

pinologia znana?

1. nc
2. scp+ (efi, de)
3. START TEST zetec + pte + cfi + rs + tci
4. gnd
5. s gnd
6. nc
7. iso9141 (duuzo) zetec+pte+efi+pats+abs tci+di abs ble ble ble
8. nc
9. nc
10. scp- efi, de
11. START TEST ) zetec + pte + cfi +rs
12. nc
13. programmiersignal jak to niemcy mowia - efi
14. nc
15. nc
16. Vcc

tak to widze u was pin 5 laczycie z 11 (ZETEC)
a na pin 3 led

kto testuje?
  
 
Faktycznie może to scalić, co na to Admin?
Ja jestem chętny z tym, że jeżeli takie mam napięcie na pinach:
3- 12,25V, 4- 12,32V, 5- 12,32V, 7- 12,27V,11-12,31V, 16-12,6V to nasuwa się pytanie- zwarcie 5-ki z 11-ki powinno zainicjować wejście w stan diagnostyki (ale tu musi być zwarcie 11 do masy) a przy napięciu na 5-tce 12,32V jest to mało prawdopodobne?. Jak myślisz mam rację? Ty masz na 5-tym pinie masę sygnału a ja nie.
Tak samo odpowiedziałem w 2-gim poście.
  
 
ale jest zawsze ale
podajesz napiecia zmierzone wzgledem masy a nie masy sygnalowej - "logicznej"
nie ma biedy jesli zrobisz sobie pull down'a czy push up'a
to MUSI byc zabezpieczone i odporne na takie akcje.
nie wiem jak gleboko siedzisz w cyfrowce.
ja zdecydowanie preferuje analogowke ale cos tam bylo o motoroli i intelu na PK
  
 
Nie wiem o co chodzi, w cyfrówce nie siedzę. Odczytałem to jako "podnieść i upuścić", ale to zapewne skrót?, czy mógłbyś to rozwinąć?. Dlatego mam obawy przed zwieraniem pinów ponieważ do końca nie wiem, co zwieram i czy przypadkiem nie uwalę procesora
  
 
KLIK Diagnostyka przez złacze obd
  
 
spokojnie mozesz zwierac. nic sie nie stanie. nie podpinaj tylko +12V.