Pomysł na tuning mechaniczny mk7 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jestem tutaj nowy mam escorta mk7 1.6 i tak sobie myśle czy dało by rady coś podkręcić przy silniku macie moze jakies pomysły ? narazie zrobiłem tłumik calość jest przelotowa strumienica w obudowie katalizatora koncowy tłumik apexi n1 :]
  
 
hehe ten tłumik to naprawde krok w nienajlepszą strone podobnie jak strumienica.

Moze napisz nam ile masz kasy i jakie przyrosty mocy chcialbyś osiagnąć? bo bez jakichs wytycznych to nikt ci nic sensownego nie doradzi.
  
 
Sam mam 1.6 i nie mam pomysłów jak zwiększyć zauważalnie osiągi.
Ten silnik to kiepska baza na mody, ale jak będą fundusze to może doczeka się nowego układu wydechowego, powinno to chociaż trochę zwiększyć dynamikę silnika
  
 
to jak, może turbo albo VR6 od razu ??
  
 
pic na wodę fotomontaż. wydech zwiększa moc tylko na opisach aukcji w allegro, podobnie jak i sprzedawane tam stożki, magnetyzery, chipy itd.

to co zwiększyć może moc silnika nie jest do kupienia na allegro.
a więc jeśli chcesz dłubać w N/A to tak:

doprężenie silnika przez splanowanie głowicy (ale jak ta się uszkodzi to już trzeba będzie nową)
regulowane koła rozrządu (ok400-600zł)
ostre wałki rozrządu (ok 1500zł)
powiększona przepustnica (np z 1.8 130ps lub 2.0)
polerka, porting i pasowanie kanałów w głowicy i kolektorze dolotowym (oczywiście jeśli założysz aluminiowy bo w plastiku to "se można")
rurowy kolektor wydechowy (custom ok 700-1000zł, przeróbka z RS ok 300zł)
wyważenie układu korbowo tłokowego (ok 2000zł)
odciążone koło zamachowe (ok 100-200zł)
układ wtryskowy o zwiększonej wydajności (np z 1.8 130ps; ok 100zł)
pompa paliwa o zwiększonej wydajności - walbro 255hp
do tego dochodzi koszt strojenia wszystkiego aby chodziło i nie wybuchło:
ecumaster (ok 650zł + koszty strojenia do 1000zł)
megasquirt (komputer typu stand alone, koszt ok 1000zł + strojenie)
vems (kolejny SA - ok 2500zł)

Jeśli chcesz silnik dodmuchać no to tak:
Kompletna generalka silnika tj szlif wszystkiego, nowe pierścienie panewki, tłoki i tak dalej + do tego generalka głowicy.
Odprężenie silnika płytą lub przez zastosowanie kutych tłoków.
Turbina + intercooler + orurowanie, dorobienie wysokoodpornych węży wodnych i olejowych + wymiana układu wtryskowego łącznie z pompą paliwa. Do tego dochodzi strojenie itd. Koszty takiego konkretnego uturbienia oscylują w kwocie minimum 15000zł.
  
 
kup "eresa" taniej cie wyniesie
  
 
A wystarczyło by zrobic to co u mnie jest i ktos jeszcze w 1.8 to robił, i moge powiedziec ze za 500zł to efekt jest zaj..., znajomka Cali 2.0 115km nie dała rady odejsc, moze na Vmax by odeszła ale do 120 odpuszczałem gaz, Civic 1.5 16V mojego 1.6 CVH 105km, oblatywała juz od 2 biegu, teraz to od 2 juz dostaje po tyłku.
Fakt z tego co inni pisali i hamowali, powinien byc przyrost w granicach 20-25km, nie wiem czy jest tyle, kiedys moze wkoncu go zhamuje, ale jezdzi bardzo dobrze
  
 
  
 
No ja nie liczę na to, że po zrobieniu samego wydechu będę miał odrazu +30hp . Ale zwiększenie średnicy układu nie wpłynie ani trochę na efektywność silnika ?
  
 
Cytat:
2009-04-07 15:33:20, BogdanROX pisze:
No ja nie liczę na to, że po zrobieniu samego wydechu będę miał odrazu +30hp . Ale zwiększenie średnicy układu nie wpłynie ani trochę na efektywność silnika ?



to myślisz że fabryka dała mniejszą średnicę żeby auto zmulić ??
  
 
Cytat:
2009-04-07 15:41:52, Asior pisze:
to myślisz że fabryka dała mniejszą średnicę żeby auto zmulić ??



Nie wiem jak w Escortach, ale czy takie praktyki nie są stosowane w niektórych autach żeby zwiększyć żywotność silnika ?

P.S Tak słyszałem, pewności nie mam.
  
 
Zainteresowanego zapraszam TU
Jak będą dodatkowe pytania zapraszam na priv