Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arti31 Sympatyk FEFK Peugeot 407 Inowrocław | 2009-04-28 15:42:34 ja tak OT
Radio z biedronki niekoniecznienawet - kiedyś naprawiałem astrę kolesiowi i radio brało mu 0,6 A przez cały czas co w zupełności wystarczalo do rozłoadowania aku i nic nie smierdziało a innym razem naprawiałem panasonica z CD (jakis) i taki miął pobór pradu ze zasilacz nie dawał rady I nic nie smierdziło Panie kolego Spinki No... |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-05 17:16:55
Mam taki sam problem, silniczek identyczny (1.8 16V) jak w tytule. Panowie, rozładowuje mi nowy aku. Aku ma dokładnie 2 miechy (kupiony na początku listopada, 50A - 500 Ah). Po 4 dniach stania aku wyładowany był do 1V napięcia Kilka dni po naładowaniu i przejechaniu kilku km, stał 2 dni na mrozie i nie zapalił, napięcie około 6V. Po naładowaniu do 14V (prostownik 6A) aku trzyma 13 - 12,8 V (nie podpięty). W aucie ładowanie jest na poziomie 14,2 - 14,3 V więc jest chyba dobrze. Nigdy nie miałem problemów z ładowaniem. Od początku użytkowania esa nie było problemów z rozrusznikiem, alternatorem. Żarówka na zegarach nigdy się nie paliła ani nie zazyła. Altek jest oryginał forda: 12V na 90A. Wczoraj troszkę polukałem i: - nie jest to żarówka w bagazniku gaśnie normalnie - nie jest to oświetlenie wnętrza, lampki nóg czy drzwi, gasną z opóźnieniem (przekaźnik) ale gasną Radio dostaje napięcie po kluczyku więc to tez odpada. Jedyna znane mi odbiorniki prądu po zamknięciu auta to podtrzymanie pamięci radia + alarm (2 diody) Po jednej zimnej nocy aku na aucie wskazuje już 12,4V Gdzie szukać usterki? PS. Przy montażu klimy altek był demontowany. Idą do niego 2 przewody. Ułamałem śrubę na altku dla tego małego przewodu, jest on zawinięty tylko na 2-3 razy wokół kikuta po srubie i nakręcona nakrętka może na 2-3 obroty ale dość mocno i to się trzyma. Ten cienki przewód jest chyba od wskazników na zegary, ale przy pozycji zapłon normalnie zapala się aku i gaśnie. |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-05 17:43:09
Heh codziennie wyjmujesz i dostrajasz co chwile radio? Ty to masz cierpliwość Dzięki, podałeś bardzo fajny sposób, miernik jest więc niedługo polukam z tymi bezpiecznikami. Na początek wyjmę bezpiecznik od radia, zobaczymy co i jak Czy ktoś jeszcze może wie coś w tym temacie? |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-05 17:56:27
Dzięki za odzew. Wiele przydatnych faktów podałeś W skrzynce nigdy nie grzebałem. Jedynie dokładałem przekaźniki, albo wpinałem przewody w kostki od góry. Skrzynki nie wymontowywałem i nie lutowałem. Wiem, że ma na 100% zimny lut zaraz za bezpiecznikiem od nawiewu, bo jest cały a nawiew nie działa, w tym momencie jest zrobione przejście i nawiew jest na stałym +. Szyby przedniej grzanej używam czesto. Wg mnie normalnie działa, grzeje pięknie, sama sie rozłącza po 10 minutach (zabezpieczenie), dioda gaśnie i czuc ze obroty wracają na wyższe. Jak u Ciebie wygladało to blokowanie? Najśmieszniejsze jest to, że jak esa przywiozłem z niemcowni to miał aku po szwabku 45 A na 300Ah i wytrzymał 6 lat |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-05 18:08:41
Miernik znalazłem gdzieś w piwnicy i powiem Ci że nie jest pierwszej świeżości, pewnie zawyża/zaniża o 0,5 V. Z tymi bezpiecznikami nie głupi pomysł na dniach sprawdzę co i jak, podziękował |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-01-06 14:53:54
było namotane przez poprzedniego właściciela. Zasilanie czasówki szło bezpośrednio z aku. Jeśli zgasiłem auto przed automatycznym wyłączeniem czasówki, to ciągnął z aku, ale to już przeszłość... |
groobyg2 Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Grupa | 2010-01-06 14:55:00 |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-06 15:00:15
Wiem, wiem właśnie niedawno tam zaglądałem ale dzięki |
groobyg2 Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Grupa | 2010-01-06 15:37:54 ja wlasnie tez niedawno teraz mam wlozony na 1.4 510A/50Ah i sie zastanawiam czy to dlatego mi czasem pada aku w zime, czy go dobrze nie doladowuje? |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-27 18:32:47 Walki z akumulatorem ciąg dalszy
Panowie amperomierz wpięty w instalację przy aku i jedziemy z pomiarem. Pomiary na wyłączonym silniku: - otwarte drzwi + 4 lampki (2xdrzwi, 2xnogi) - 2.26 - zamkniete drzwi + 2 lampki nóg na czasówce - 1.06 - zamkniete drzwi - wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, zamknięte drzwi, klapy - 0.21 - auto zamknięte, alarm nieuzbrojony - 1.14 - auto zamknięte, alarm uzbrojony - 0.25 - zamykanie/otwieranie (central + alarm) - 8.3 Bezpieczniki: Napięcie przed pomiarem to 0.20 a więc gdzieś to wcina Wszystkie bezpiecznki wyjęcie/włożenie jeszcze raz nic nie dały, pobór nadal 0.20 Przy wkładaniu/wyjmowaniu zero wahań poboru prądu. Tylko przy bezpieczniku 21 (podświetlenie wnętrza, lampki dzwiowe, nożne, radio, zapalniczka, zegarek, dmuchawa) pobór spada z 0.20 na 0.10 Co może brać te 0.10? Wszystko co mogło brać ten prąd zostało odłączone. Ostatnimi czasy wyjmowałem bezp 21 i dawało to jakieś rezultaty. Teraz nawet przy wyjęciu bezp 21 auto po nocy i przy tych mrozach jest już nie do odpalenia. Czy te 0.10 to aż tak duży pobór prądu? Ładowanie tylko na odpalonym silniku to: 14.10V Ładowanie na odpalonym silniku: światła + radio + nawiew na maxa: 13.8-13.9V Przypomne aku to: 50A-h / 500A Może wina Aku? Miałem go zostawić nie podłączonego do instalki auta, naładowanego na maxa na kilka dni na tym mrozie ale nie mam zastępczego a jeździć trzeba. HELP |
goblee ford escort sulechów | 2010-01-27 18:54:35 a ktoś ma wzmacniacz? podpięty ?
znam przypadki ciągłego zasilania wzmacniacza który nie był podłączony do radia albo był źle podłączony Większość użytkowników myli iż radio jest ok to wzmak też to tylko banalne spekulacje |
wojthek84 Ford Escort MK6 Rzeszów | 2010-01-27 19:15:13 to samo mialem w fordzie trasicie prad znikal w kilka godzin dlatego najlepiej odpinac kleme i po problemie |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2010-01-27 19:26:15
Super rozwiazanie,codziennie bede chodzil z kluczem podlaczal aku,adoptowal kompa i ustawial radio Nie lepiej usterke naprawic?? |
black_time Escort Łódź | 2010-01-27 19:32:25 Taa,codziennie adaptacja kompa,szczególnie jak czasem mam do przejechania 1,5-2,5km i chcę się znaleźć tam w 5-10 minut po tym jak wsiąde do auta.No i oczywiście w tym czasie jeszcze sobie radio poustawiam i przypomne,że właśnie słuchałem 5 piosenki na szóstej płycie.Po prostu super rozwiązanie. |
-Rocky- Sympatyk FEFK Essi MK6 1.8 16V Księstwo -Wrocławskie- | 2010-01-28 00:36:04
Niema jeszcze wzmaka, tylko radyjko
Kolego, może skuteczne ale bardzo niepraktyczne Jutro jadę z aku do reklamacji, zobaczymy co gostek ze sklepu będzie gadał |