[MKV] 1.8 16v - Rozładowuje się nowy akumulator - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ja tak OT
Radio z biedronki niekoniecznienawet - kiedyś naprawiałem astrę kolesiowi i radio brało mu 0,6 A przez cały czas co w zupełności wystarczalo do rozłoadowania aku i nic nie smierdziało
a innym razem naprawiałem panasonica z CD (jakis) i taki miął pobór pradu ze zasilacz nie dawał rady I nic nie smierdziło
Panie kolego Spinki
No...
  
 
Przyznam się, że w tak, hm... wiekowej wersji nie grzebałem. Raczej mk VI i VII Ale skoro są szyby, to raz: jest do nich bezpiecznik, już to jest wyjaśnione post, czy dwa wyżej, a dwa: skoro jest podtrzymanie, to jest jakiś przekaźnik od tego. Załączany prawdopodobnie wyłącznikami drzwiowymi. Dokop się do skrzynki, otwórz ją, i naciskając palcem wyłącznik krańcowy słuchaj, czy któryś przekaźnik nie cyka (reszta drzwi zamknięta).
A jak nie to, to wywalaj po kolei bezpieczniki i patrz na miernik.
  
 
Cytat:
2009-04-18 12:06:23, wicia735 pisze:
witam mam wielki problem ze swoim escortem jest to kombi 1.8 benzyna z 1992 roku. problem polega na tym że na pewno jest coś nie tak w instalacji ponieważ rozładowuje mi akumulator



Mam taki sam problem, silniczek identyczny (1.8 16V) jak w tytule.

Panowie, rozładowuje mi nowy aku. Aku ma dokładnie 2 miechy (kupiony na początku listopada, 50A - 500 Ah). Po 4 dniach stania aku wyładowany był do 1V napięcia Kilka dni po naładowaniu i przejechaniu kilku km, stał 2 dni na mrozie i nie zapalił, napięcie około 6V. Po naładowaniu do 14V (prostownik 6A) aku trzyma 13 - 12,8 V (nie podpięty). W aucie ładowanie jest na poziomie 14,2 - 14,3 V więc jest chyba dobrze.

Nigdy nie miałem problemów z ładowaniem. Od początku użytkowania esa nie było problemów z rozrusznikiem, alternatorem. Żarówka na zegarach nigdy się nie paliła ani nie zazyła. Altek jest oryginał forda: 12V na 90A.

Wczoraj troszkę polukałem i:
- nie jest to żarówka w bagazniku gaśnie normalnie
- nie jest to oświetlenie wnętrza, lampki nóg czy drzwi, gasną z opóźnieniem (przekaźnik) ale gasną

Radio dostaje napięcie po kluczyku więc to tez odpada.
Jedyna znane mi odbiorniki prądu po zamknięciu auta to podtrzymanie pamięci radia + alarm (2 diody)

Po jednej zimnej nocy aku na aucie wskazuje już 12,4V

Gdzie szukać usterki?

PS. Przy montażu klimy altek był demontowany. Idą do niego 2 przewody. Ułamałem śrubę na altku dla tego małego przewodu, jest on zawinięty tylko na 2-3 razy wokół kikuta po srubie i nakręcona nakrętka może na 2-3 obroty ale dość mocno i to się trzyma. Ten cienki przewód jest chyba od wskazników na zegary, ale przy pozycji zapłon normalnie zapala się aku i gaśnie.
  
 
Ja mam akurat diesla ale mialem identyczny problem. Wydalem 25pln, kupilem miernik uniwersalny, wpialem w obwod i znalazlem winowajce wyciagajac kolejno bezpieczniki

Mi zarlo prad radio SONY, cale 0,7A w spoczynku 3 dni i ledwie zapalal silnik.

Wyjmuje bezpiecznik od oswietlenia wnetrza i mam spokoj
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:34:08, luckyboy pisze:
Ja mam akurat diesla ale mialem identyczny problem. Wydalem 25pln, kupilem miernik uniwersalny, wpialem w obwod i znalazlem winowajce wyciagajac kolejno bezpieczniki Mi zarlo prad radio SONY, cale 0,7A w spoczynku 3 dni i ledwie zapalal silnik. Wyjmuje bezpiecznik od oswietlenia wnetrza i mam spokoj



Heh codziennie wyjmujesz i dostrajasz co chwile radio? Ty to masz cierpliwość

Dzięki, podałeś bardzo fajny sposób, miernik jest więc niedługo polukam z tymi bezpiecznikami. Na początek wyjmę bezpiecznik od radia, zobaczymy co i jak

Czy ktoś jeszcze może wie coś w tym temacie?
  
 
Rocky-jeśli aku zjechał do 1V, to wg mnie długo już nie pociągnie.
Rozładowanie aku do zera często wiąże się z wyrzuceniem aku.
Aku ma 6 ogniw, każde z nich ma SEM=2,1V, więc nie ma szans, żeby aku miał więcej niż 12,6V. Przy ładowaniu rośnie do około 14,4V dopiero.
Radio ma napięcie po kluczyku, ale pamięć radia i jego ustawienia już muszą być zasilane stale...i czasami to sporo żre...
Ja u siebie okręciłem też aku folią-pianką policośtam (taki giętki styropian) i dużo daje we mrozy.
Tak jak pisał luckyboy - wyjmuj bezpieczniki i sprawdzaj co się dzieje. Zerknij, czy np nie blokuje Ci sie grzanie szyby...u mnie tak było.
A skrzynke bezpieczników grzebałeś kiedyś?
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:44:13, surec pisze:
Rocky-jeśli aku zjechał do 1V, to wg mnie długo już nie pociągnie. Rozładowanie aku do zera często wiąże się z wyrzuceniem aku. Aku ma 6 ogniw, każde z nich ma SEM=2,1V, więc nie ma szans, żeby aku miał więcej niż 12,6V. Przy ładowaniu rośnie do około 14,4V dopiero. Radio ma napięcie po kluczyku, ale pamięć radia i jego ustawienia już muszą być zasilane stale...i czasami to sporo żre... Ja u siebie okręciłem też aku folią-pianką policośtam (taki giętki styropian) i dużo daje we mrozy. Tak jak pisał luckyboy - wyjmuj bezpieczniki i sprawdzaj co się dzieje. Zerknij, czy np nie blokuje Ci sie grzanie szyby...u mnie tak było. A skrzynke bezpieczników grzebałeś kiedyś?



Dzięki za odzew. Wiele przydatnych faktów podałeś

W skrzynce nigdy nie grzebałem. Jedynie dokładałem przekaźniki, albo wpinałem przewody w kostki od góry. Skrzynki nie wymontowywałem i nie lutowałem. Wiem, że ma na 100% zimny lut zaraz za bezpiecznikiem od nawiewu, bo jest cały a nawiew nie działa, w tym momencie jest zrobione przejście i nawiew jest na stałym +.

Szyby przedniej grzanej używam czesto. Wg mnie normalnie działa, grzeje pięknie, sama sie rozłącza po 10 minutach (zabezpieczenie), dioda gaśnie i czuc ze obroty wracają na wyższe. Jak u Ciebie wygladało to blokowanie?

Najśmieszniejsze jest to, że jak esa przywiozłem z niemcowni to miał aku po szwabku 45 A na 300Ah i wytrzymał 6 lat
  
 
U mnie nie puszczał przekaźnik, a jakiś menel zrobił szybę na stałe z aku. Kontrolka gasła, ale szyba jeszcze grzała...Ale to juz za mną.
Sprawdź też, czy Twój miernik nie szwankuje, bo cos te napięcia dziwnie wyglądają...
Dobrą metodą jest wyjęcie bezpieczników i ich wkładanie i mierzenie prądu, jaki pobiera z aku.
  
 
Cytat:
2010-01-05 18:02:18, surec pisze:
U mnie nie puszczał przekaźnik, a jakiś menel zrobił szybę na stałe z aku. Kontrolka gasła, ale szyba jeszcze grzała...Ale to juz za mną. Sprawdź też, czy Twój miernik nie szwankuje, bo cos te napięcia dziwnie wyglądają... Dobrą metodą jest wyjęcie bezpieczników i ich wkładanie i mierzenie prądu, jaki pobiera z aku.





Miernik znalazłem gdzieś w piwnicy i powiem Ci że nie jest pierwszej świeżości, pewnie zawyża/zaniża o 0,5 V.

Z tymi bezpiecznikami nie głupi pomysł na dniach sprawdzę co i jak, podziękował
  
 
Cytat:
U mnie nie puszczał przekaźnik, a jakiś menel zrobił szybę na stałe z aku. Kontrolka gasła, ale szyba jeszcze grzała...Ale to juz za mną.



Mało prawdopodobne, kręcisz coś surec, są 2 mozliwości, albo jest to podpięte przez czasówkę i wtedy po wyłączeniu stacyjki wszystko się rozłącza albo spięte na krótko ale wtedy w ciągu godziny postoju nie masz już akumulatora...
  
 
Cytat:
2010-01-06 13:30:32, Kris75 pisze:
Mało prawdopodobne, kręcisz coś surec, są 2 mozliwości, albo jest to podpięte przez czasówkę i wtedy po wyłączeniu stacyjki wszystko się rozłącza albo spięte na krótko ale wtedy w ciągu godziny postoju nie masz już akumulatora...


było namotane przez poprzedniego właściciela. Zasilanie czasówki szło bezpośrednio z aku. Jeśli zgasiłem auto przed automatycznym wyłączeniem czasówki, to ciągnął z aku, ale to już przeszłość...
  
 
Cytat:
2010-01-05 17:56:27, -Rocky- pisze:
Najśmieszniejsze jest to, że jak esa przywiozłem z niemcowni to miał aku po szwabku 45 A na 300Ah i wytrzymał 6 lat

ksiazkowe wartosci akumulatora
  
 
Cytat:
2010-01-06 14:55:00, groobyg2 pisze:
ksiazkowe wartosci akumulatora



Wiem, wiem właśnie niedawno tam zaglądałem ale dzięki
  
 
ja wlasnie tez niedawno teraz mam wlozony na 1.4 510A/50Ah i sie zastanawiam czy to dlatego mi czasem pada aku w zime, czy go dobrze nie doladowuje?
  
 
Walki z akumulatorem ciąg dalszy


Panowie amperomierz wpięty w instalację przy aku i jedziemy z pomiarem.

Pomiary na wyłączonym silniku:

- otwarte drzwi + 4 lampki (2xdrzwi, 2xnogi) - 2.26
- zamkniete drzwi + 2 lampki nóg na czasówce - 1.06
- zamkniete drzwi - wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, zamknięte drzwi, klapy - 0.21
- auto zamknięte, alarm nieuzbrojony - 1.14
- auto zamknięte, alarm uzbrojony - 0.25
- zamykanie/otwieranie (central + alarm) - 8.3



Bezpieczniki:

Napięcie przed pomiarem to 0.20 a więc gdzieś to wcina

Wszystkie bezpiecznki wyjęcie/włożenie jeszcze raz nic nie dały, pobór nadal 0.20 Przy wkładaniu/wyjmowaniu zero wahań poboru prądu. Tylko przy bezpieczniku 21 (podświetlenie wnętrza, lampki dzwiowe, nożne, radio, zapalniczka, zegarek, dmuchawa) pobór spada z 0.20 na 0.10

Co może brać te 0.10? Wszystko co mogło brać ten prąd zostało odłączone.

Ostatnimi czasy wyjmowałem bezp 21 i dawało to jakieś rezultaty. Teraz nawet przy wyjęciu bezp 21 auto po nocy i przy tych mrozach jest już nie do odpalenia. Czy te 0.10 to aż tak duży pobór prądu?



Ładowanie tylko na odpalonym silniku to: 14.10V
Ładowanie na odpalonym silniku: światła + radio + nawiew na maxa: 13.8-13.9V

Przypomne aku to: 50A-h / 500A

Może wina Aku? Miałem go zostawić nie podłączonego do instalki auta, naładowanego na maxa na kilka dni na tym mrozie ale nie mam zastępczego a jeździć trzeba.

HELP
  
 
a ktoś ma wzmacniacz? podpięty ?
znam przypadki ciągłego zasilania wzmacniacza który nie był podłączony do radia albo był źle podłączony
Większość użytkowników myli iż radio jest ok to wzmak też
to tylko banalne spekulacje
  
 
to samo mialem w fordzie trasicie prad znikal w kilka godzin dlatego najlepiej odpinac kleme i po problemie
  
 
Cytat:
2010-01-27 19:15:13, wojthek84 pisze:
to samo mialem w fordzie trasicie prad znikal w kilka godzin dlatego najlepiej odpinac kleme i po problemie



Super rozwiazanie,codziennie bede chodzil z kluczem podlaczal aku,adoptowal kompa i ustawial radio Nie lepiej usterke naprawic??
  
 
Taa,codziennie adaptacja kompa,szczególnie jak czasem mam do przejechania 1,5-2,5km i chcę się znaleźć tam w 5-10 minut po tym jak wsiąde do auta.No i oczywiście w tym czasie jeszcze sobie radio poustawiam i przypomne,że właśnie słuchałem 5 piosenki na szóstej płycie.Po prostu super rozwiązanie.
  
 
Cytat:
2010-01-27 18:54:35, goblee pisze:
a ktoś ma wzmacniacz? podpięty ? znam przypadki ciągłego zasilania wzmacniacza który nie był podłączony do radia albo był źle podłączony Większość użytkowników myli iż radio jest ok to wzmak też to tylko banalne spekulacje



Niema jeszcze wzmaka, tylko radyjko

Cytat:
2010-01-27 19:15:13, wojthek84 pisze:
to samo mialem w fordzie trasicie prad znikal w kilka godzin dlatego najlepiej odpinac kleme i po problemie



Kolego, może skuteczne ale bardzo niepraktyczne


Jutro jadę z aku do reklamacji, zobaczymy co gostek ze sklepu będzie gadał