[mk VII] Ściąga przy dodaniu gazu, po odjeciu nie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam nietypowy problem dziś jadą na urlop po przejechaniu około 300km zauważyłem, że jak dodaje gazu (depne mu szybko i mocno) to ściąga mnie na lewo np przy wyprzedzaniu czu ucieknięciu z pasa "but w podłogę" natomiast jak sciągne noge z gazu to jest ok jedzie idealnie prosto, jak normalnie dodaję gazu w czasie jazdy to nic nie ściąga, przy hamowaniu równiez nic nie ściąga tylko jak depnę gaz to taki problem występuje.
jakiś miesiąc temy wymienione oba stabilizatory przednie i gumy drążka stabilizatora. wszytko było ok.

teraz pytanie co to może być jaka usterka ?

Przy normalnej jeździe nie przeszkadza ale jak na wąskiej drodze wyprzedza sie tira to juz jest problem.

A i w dodatku jak sciaga to sciaga tylko w lewo (strone keirowcy) wogóle nie ściaga kierownicy. kierownicę trzymam prosto dodaje gazu i zjeżdza na lewo puszczam gaz wprac na prosto.

z góry dzięki za pomoc


[ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2010-08-09 11:50:10 ]
  
 
Stary escorciarz i nie wie czym charakteryzuja sie wywalone tuleje wachacza?? Kup orginaly,zadne lamfordery itd
  
 
Cytat:
2010-08-09 11:51:43, Seba pisze:
Stary escorciarz i nie wie czym charakteryzuja sie wywalone tuleje wachacza?? Kup orginaly,zadne lamfordery itd



podejrzewałem tuleje, ale wolałem sie upewnić, bo zdziwilo mnei to ze kierownicy nie sciaga trzymam nieruchomo a auto zjezdza na lewy bok, ni i przy hamowaniu nie ściąga.

No i teraz pytanie czy wymienić wahacz tylko lewy czy oba ? czy cały wahacz wymienić czy tuleje a jeśli orginalny wahacz to jakiej firmy ? Bo na sklepie fordowskim widze tylko firmy Delphi, Lemforder , Fortuna Line


a na allegro jakies komplety za okolo 250zł z pesyłką drązki itd (oba prawy i lewy)

A musiałbym to jakiś na dniach zamówić żeby mi doszło tutaj gdzie jestem na urlopie żeby to zrobić



[ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2010-08-09 12:16:38 ]
  
 
Jak juz wymieniasz na nowe to wez oba bo jak zrobisz jeden zaraz trzeba bedzie drugi a tak bedą równe.
  
 
Co do usterki to Kolega ma rację, to jest to na 95%, co do wymiany to ja mam taki zwyczaj że jeżeli wymieniam coś co jest po obu stronach auta to zawsze parami.
  
 
Ale jakiej firmy kupić ?

i czy wymienić same wahacze czy końcówki drążków również ? bo stabilizatory i gumy stabilizatora mam juz wymieniona
  
 
Na pewno nie kupuj nowych wahaczy bo są drogie i nie ma potrzeby ich wymieniać. Wystarczy wymienić tuleje, ale koniecznie na oryginalne forda. Za wszystkie cztery zapłacisz trochę ponad 100zł. Jeśli będą tańsze, to znaczy że podróby.
  
 
Lightjay69, mam identyczny problem jak u Ciebie. Auto ściąga w lewo jak depnę gaz.
Właśnie podejrzewałem o tuleje wahacza
W niedługim czasie wymienię na nowe.
  
 
u ojca był ten sam problem, okazało się walnięta środkowa tuleja wahacza...
  
 
Jeśli ściąga to trzeba wymienić tuleje. Po prostu zbyt wiele osób miało z tym problem i za każdym razem winne były tuleje, więc w takim wypadku wątpliwości nie ma. Ostatecznie można tą kwestię rozstrzygnąć w taki sposób: Jeśli ściąga przy dodawaniu gazu lub przy hamowaniu to na pewno są zużyte tuleje wahacza, bo nic innego nie będzie powodowało tak wyraźnego ściągania samochodu.
  
 
wywalona mała tuleja na stronie w którą ściąga
  
 
ok spoko tuleje wymienie tutaj na miejscu na wakacjach, ale musze je zamowic przez neta tylko pytanie jakie mają być te tuleje?

bo chciałbym zeby jeszcze w tym tygodniu , ewentualnie na początku przyszłego doszły, chodzi mi już o konkretne tuleje jakie i gdzie kupic itd jestem na mazurach więc tylko zakup przez interen wchodzi w grę
  
 
motorcraft ew. febi lub coś znanego firmą.
  
 
Będzie ok taki:

LINK

a może:

Link 2

czy może:

LKink 3

albo te:

link 4

bądź też innne proszę o wskazanie ponieważ zalezy mi na czasie aby to jeszcze na wakacjach zrobić
  
 
Chlopie,wszyscy (prawie) pisza : KUP ORGINAL wiec po co podajesz jakies smietniki febi itd??
TULEJA MALA
TULEJA DUZA

I wszystko w temacie.
Po cholere zmieniac swoznie zwrotnic jak masz dobre( a jak nie wiesz czy masz dobre jedz na stacje diagnostyczna i Ci sprawdza za 20zl )
  
 
No i wymieniłem wczoraj tuleje w wahaczach obu i w lewym i prawym tuleje mała i dużą zgodnie z zaleceniami, ale nic to nie dało dalej ściąga przy dodaniu gazu na lewą strone (strona kierowcy)

i zauważyłem że obie opony mi ścieło od wewnątrz (a jak ostatnio sprawdzałem jakiś miesiąc temu opony były idealne) wczoraj jak mierzyłem to bieżnik zewnetrzny 6mm a od wewnątrz 2-3mm

i pytanie jakie moga być sugestie co to moze być ?
  
 
Kolego nie wiem jak ty, ale ja od zawsze miałem coś takiego że cokolwiek bym wymienił przy zawieszeniu to jadę ustawić zbieżność... szkoda opon, lepiej wydać 60-100zł na zbieżność niż 150 - 300 na nowe opony
  
 
Jak Ci zbiera opony od środka to na pewno zbieżność do ustawienia. Zacznij od tego i może problem zniknie
Udanego urlopu! Pozdro!
  
 
Tuleje kupiles orginalne?? Na zcietych oponach auto juz nigdy nie bedzie prowadzilo sie ok.
Zbierznosci po wymianie tuleji nigdy nie ustwialem ,jesli bylem pewny ,ze nie przestawila mi jej zadna dziura itd - jesli miales ustawiona dobrze zbierznosc na dobrej tuleji to nie ma prawa byc inaczej na nastepnej dobrej tuleji,co innego jak zmienia sie sworzen zwrotnicy - ich sie idealnie tak samo nie zalozy.
  
 
zbierzność, jedź na stację diagnostyczną i poproś o ustawienie, koszt 40zł. Jeśli zjada opony to zapewne popiskują na zakrętach a to jest ideaalny dowód na źle ustawioną zbierzność.

Seba
koszt ustawienia zbierzności nie jest duży i w zasadzie co by nie było zmieniane w zawieszeniu to warto pojechać na ustawienie bo po co ryzykować wymianę opon po kilku tyś km? Sam ustawiam zbierzność 2 razy do roku przy okazji wymiany kół na sezon letni i zimowy i zawsze potrzebne są delikatne poprawki, niestety ale nasze drogi wymagają wiele od zawieszeń w autach.