[MK VII 1.4] foto -czujnik temp.?... zrobione pomiary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o czujnik temp. podający dane do kompa. Komp wyrzucił mi błąd 33 - Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie. Chciałem już kupić, ale w sklepie kazali najpierw sprawdzić czy na jeden czy dwa piny, jaki numer czujnika był. Więc najpierw jak ktoś radził chce sprawdzić oporność...

Dlatego czy ten czujnik znajduję się tak jak na zdjęciu zaznaczyłem, tyle że od spodu kolektora ?



Jeśli nie to proszę skorygować, bo dostęp byłby fatalny tam, chyba tylko z kanału...

Ogólnie z gazem, gdy odpalam na zimnem Pb, to mocno obroty spadają, szarpie i gaśnie czasem. Ciepły potem ok, choć lekko muli.


[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-08-17 16:33:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-08-19 13:47:54 ]
  
 
Witam
Dobrze wycfancykowałeś - czujnik jest tam gdzie piszesz - przed wymianą czujnika sprawdź dokładnie przewody i czy jest przepływ czynnika chłodzącego przez kolektor ssący bo się może okazac że czujnik jest ok tylko nie ma go co ogrzac.
Pozdrawiam
  
 
a może czujnik temp. do kompa to ten co na niebiesko zaznaczyłem? bo jakoś tak wygląda jak schemacie, a po za tym gdy go teraz odłaczyłem to po zapaleniu na zimnym silniku było znacznie lepiej



[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-08-17 21:57:47 ]
  
 
up
  
 
Witam ponownie
Książka podaje dokładnie tak:
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w głowicy silnika pod kolektorem dolotowym.
Rezystancja czujnika:
- przy temperaturze -40°C: 885 kOm;
- przy temperaturze -20°C: 271 kOm;
- przy temperaturze 0°C: 95 kOm;
- przy temperaturze 20°C: 37 kOm;
- przy temperaturze 50°C: 11 kOm;
- przy temperaturze 80°C: 4 kOm;
- przy temperaturze 100°C: 2 kOm;
- przy temperaturze 120°C: 1 kOm.
z tego można wywnioskowac że to co zaznaczyłeś nie jest czujnikiem temperatury cieczy a np. czujnikiem temperatury zasysanego powietrza w każdym razie zarówno czujnik temperatury powietrza jak i wody mają takie same rezystancje w takich samych warunkach więc sprawdź mirnikiem obydwa.
Pozdrawiam
  
 
Zrobiłem pomiary oporu i prezentują się tak (wartości w kOhmach):
-zimny silnik po całej nocy ( o ile może być zimny w lecie ) : 32,3
- po 30s : 25,0
- po 45s : 21,5
- po 1min 5s : 17,0
- po 1min 20s : 15,0
- auto zgasło
- przez ok minute na wyłączonym silniku spadło do 14,2
- ponowne, ciężkie odpalenie i wynik 13,0
- po 20s : 11,6
- po 1min : 9,3
- po 1min 40s : 7,7
- po 2min 30s: 6,1
- w tym momencie wskazówka weszła dopiero na literkę N w polu NORMAL
- po 3min 30s : 5,3
- zgasło i umarło, nie dało się już odpalić, dopiero później po podłączeniu czujnika

Dodatkowo zmierzyłem czujnik temperatury powietrza prawdopodobnie (ten zaznaczony na niebiesko na zdjęciu) na starcie miał podobny opór 32,7, a na koniec pomiarów miał - 21,4.

Wg mnie różnica jest ogromna, biorąc pod uwagę wartości z książki opór spada zbyt gwałtownie, bo auto chodziło 5min, temperatura ledwo wzrosła, a opór jakby było 70-80stopni...

Teraz proszę o waszą opinię...

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-08-19 14:59:08 ]
  
 
Cytat:
2009-08-19 13:59:41, Ziebotta pisze:
Zrobiłem pomiary oporu i prezentują się tak (wartości w kOmach): -zimny silnik po całej nocy ( o ile może być zimny w lecie ) : 32,3 - po 30s : 25,0 - po 45s : 21,5 - po 1min 5s : 17,0 - po 1min 20s : 15,0 - auto zgasło - przez ok minute na wyłączonym silniku spadło do 14,2 - ponowne, ciężkie odpalenie i wynik 13,0 - po 20s : 11,6 - po 1min : 9,3 - po 1min 40s : 7,7 - po 2min 30s: 6,1 - w tym momencie wskazówka weszła dopiero na literkę N w polu NORMAL - po 3min 30s : 5,3 - zgasło i umarło, nie dało się już odpalić, dopiero później po podłączeniu czujnika Dodatkowo zmierzyłem czujnik temperatury powietrza prawdopodobnie (ten zaznaczony na niebiesko na zdjęciu) na starcie miał podobny opór 32,7, a na koniec pomiarów miał - 21,4. Wg mnie różnica jest ogromna, biorąc pod uwagę wartości z książki opór spada zbyt gwałtownie, bo auto chodziło 5min, temperatura ledwo wzrosła, a opór jakby było 70-80stopni... Teraz proszę o waszą opinię...


w kOhmach, czy Ohmah?
Porównaj sobie z tymi na dole...
  
 
No w kOhmach, widzę pomiary jakie kolega nowypn wypisał, wg mnie znacznie odbiegają i za szybko ten opór spada, dlatego proszę o rzeczową opinię czy to już wystarczający powód by wymienić czujnik, czy może jednak jakoś źle wnioskuję po tych wynikach??
  
 
Witam
W tym wszystkim brakuje tylko pomiaru temperatury z małego obiegu a najlepiej z miejsca w którym jest zamontowany czujnik temperatury chłodziwa. Jak dla mnie to wszystko jest ok - skoro wskaźnik w ogóle wchodzi w pole normal to znaczy że woda ma juz dośc wysoką temperaturę co łatwo sprawdzic łapiąc za węże nagrzewnicy albo nawet włączając ogrzewanie wewnątrz. Bez pomiaru temperatury wody możemy sobie gdybac do woli - pomyśl o jakimś termometrze choby o takim uzywanym w piecach CO - zwykły alkoholowy i będziemy wiedziec w miare dokładnie co i jak.
Pozdrawiam
  
 
zostaw ten czujnik, jest on ok.
zresetuj kompa pojezdzij troche i znowu zczytaj bledy, w tym czasie nic nie grzeb i nie odpinaj czujnikow i zobaczysz, czy znowu wywali ten sam blad

[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2009-08-19 22:03:20 ]
  
 
Jak ok ? Skoro w tak krótkim czasie opór spadał tak szybko, do wartości jakby temperatura była już bardzo wysoka, a raczej być nie mogła po takiej chwili? Po za tym komputer wyrzucił błąd właśnie tego czujnika... to czego mam szukać?
  
 
up
  
 
Cytat:
2009-08-19 22:09:20, Ziebotta pisze:
Jak ok ? Skoro w tak krótkim czasie opór spadał tak szybko, do wartości jakby temperatura była już bardzo wysoka, a raczej być nie mogła po takiej chwili? Po za tym komputer wyrzucił błąd właśnie tego czujnika... to czego mam szukać?


są różne jaja często z kompem i błędami, dlatego dobrze jest zresetować kompa, i sprawdzić po jakimś czasie, czy kod się pojawi.
  
 
ok, więc po resecie i jeździe zrobiłem znów test kompa, ale tym razem chyba sypało dużo błędów czy co, bo migało kilka minut więc prosiłbym o pomoc jakie to błędy.

Filmik na włączonym zapłonie: link

Filmik na włączonym silniku:link
  
 
up