[125p] Różnice silnika 1300 a 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat może banalny, ale mam pytanko:
czym się różni silnik 1300 od 1500?
tylko pojemnością?, chodzi mi o to, że muszę zrobić wymianę uszczelek takiego silniczka i nie wiem czy zestaw uszczelek od 1500 bedzie pasowal do 1300?
  
 
Srednicą cylindrów, dyszami w gaźniku i napędem wentylatora.
  
 
Cytat:
2005-11-21 18:33:41, Grzech pisze:
Srednicą cylindrów, dyszami w gaźniku i napędem wentylatora.



a jak z uszczelkami, np.pod głowicą, miski olejowej, dekla, itp?
  
 
Cytat:
2005-11-21 18:41:35, MILES125 pisze:
a jak z uszczelkami, np.pod głowicą, miski olejowej, dekla, itp?



uszczelke pod głowicą masz inna niz w 1500 bo srednica cylindrów w 1300 jest mniejsza.inne uszczelki takie jak miski oleju czy dekla sa takie same.
  
 
Cytat:
2005-11-21 18:57:54, jaceekn pisze:
uszczelke pod głowicą masz inna niz w 1500 bo srednica cylindrów w 1300 jest mniejsza.inne uszczelki takie jak miski oleju czy dekla sa takie same.



a są jeszcze dostępne uszczelki pod głowicę w sklepach???
  
 
powinny byc chociaz gorzej to dostac bo 1300 sa mniej rozpowszechnione niz 1500 aczkolwiek w moim miescie (lublin) mozna taka uszczelke dostac tyle ze na zamowienie bo od reki to zadko w ktorym sklepie maja
  
 
jezeli nie ma, to sprowadza. takie uszczelki sa cal czas produkowane, wiec spokojna glowa. Ja kupilem sobie an zapas kiedys. Nie mieli odrazu, ale nastepnego dnia to koles do mie juz ze skelpu dzwonil ze juz maja. Kosztowala chyba 15 zeta czy cos kolo tego i nie jest to jakas straszna kupa. wszystkie dziury sa okute miedzią (a cylindry to juz na 100%, nie mam tej uszczelki w rece to nie wpoeiem ci an 100%
  
 
a ja kiedys widzialem po zdieciu glowicy w silniku 1,5 uszczelke od 1,6 .
  
 
A ogólnie części do tego silnika są cięzko dostepne??
Iw ogole do klasyka części?
  
 
Części do klasyka są różnie dostępne.
Mechaniczne kupisz w większości (są wyjątki).
Detale, smaczki, chuje muje dzikie węże tylko na allegro, od dziadków, na szrocie, na weteran bazarze.
  
 
A ceny wahają sie niesamowicie. Np. błotnik przedni do klasyka na allegro potrafi chodzic za 300 zeta, a (czy ja sie robie nudny ze tak to powtazam znowu? no coz zrobie, dobry przyklad ) ja kupilem W SKLEPIE (co uchodzi za rzecz niewykonalną) za 40zl/szt Tak samo dajmy na to drzwi. Jeden koles zawola ci tak jak teraz na allegro za drzwi pod skalpele niby nowe ale w fatalnym stanie 180 zeta, a ja na tym samym allegrokupilem caly komplet uzbrojonych w stanie idealnym z 1971 roku za 70 zeta. To samo tyczy sie calych fiatów. Korozja kupil ostatnio 1969 za krate browara, a na allegro wiszą fiaty za 30 tys (no, anwet za 45 )
Konkluzja: czesci sa dostepne, ale czasami ludzie przeginają robiąc z nich nie wiem jakie rarytasy.

Za wszelkie niespojnosci przepraszam, godizna jest późna, a ja wlasnie mam romans z procesem zarządzania i troche nie kontaktuje
  
 
jest jeszcze pare roznic:

1) kolektor ssacy do 1300 jest mniejszy 1500 - rurki sa mniejszej srednicy - najprostrzy tunning 1300 to zalozenie kolektora od 1500 - tego sie na przyklad dowiedzialem dopiero rok temu - zawsze myslem ze sa takie same

2) jest inny walek rozrzadu

3) sa inne gazniki (roznia sie czasami gardzielami, dyszami itd)

4) podobno glowice bywaly rozne - ale katalogi (od pierwszego wydania katalogu z listopada 1967 nie potwierdzaja tej tezy)

z rzeczy bardzo oczywistych

5) jest inna pokrywa zaworow (jest napis 1300 a nie 1500)

6) jest inny blok (1500 sa przewaznie czerwone a 1300 zielone) i roznia sie wybitym napisem 1300 lub 1500.

7) Tloki i pierscienie (tu 72 mm plus nadwymiary do 1300 a w 1500 - 77 mm i nadwymiary)


to chyba wszystko
  
 
Moj 1300 ma pomaranczowy blok , jest jeszcze jedna roznica... w 1300 jest taka wajcha obok odmy do spuszczania plynu chlodniczego z bloku
Cytat:
A ogólnie części do tego silnika są cięzko dostepne??
Iw ogole do klasyka części?



napisz jakie czesci potrzebujesz to sie dogadamy, bo za jakis miesiac robie swapa na 1,5 i bede mial caly silnik na handel. Info na priv
  
 
Mocą przedewszystkim
  
 
Cytat:
2005-12-14 12:42:42, adams4lta pisze:
..(ciach) ...jest jeszcze jedna roznica... w 1300 jest taka wajcha obok odmy do spuszczania plynu chlodniczego z bloku ...(ciach)...





wajcha jest zarowno w 1300 jak i w 1500, zostala usunieta mniej wiecej w tym samym okresie - dane ponizej z www.fiacik.pl

usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika
1500 - nr silnika 356 780
1300 - nr silnika 211 622
  
 
Panowie powiedzcie czym różni się wałek w silnika 1300 i 1500.
Z tego co ostatnio rozmawiałem z gościem który do '80 składał te motory to powiedział, że tak naprawdę to niczym i jak wsadę wałek od 1500 do 1300 to zyskam kilka koników więcej i tyle.
Więc jak to w końcu jest?
  
 
To samo

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."