[MK6] 1,8D filtr paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak napełnić paliwem filtr paliwa bo takiego jeszcze nigdy niewidziałem metalowa puszka i 2 wystające metalowe przewody czy napełnić go strzykawka czy jakiś inny pomysł macie????????????

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-05-21 18:36:25 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
najlepiej wymieniaj filtr przy zagrzanym silniku i blisko do dodatkowego aku. Bo chyba jedna opcja to kręcić rozruchem aże do załapania. W pompie paliwowej jest jeszcze paliwko i jak zapalisz to potrzymaj lekko na gazie i układ szybko zapełni sie ropką.
No chyba że masz ręczną pompke jaka jest na filtrze LUKAS
  
 
jeśli bede tak robił to moge układ zapowietrzyc a jak wiadomo w dieslu to same nieszczęścia chyba bede strzykawką kombinował albo od spodu lejkiem małym zaleje
  
 
Biezesz do lapki wklad... biezesz dluga srubke i ten spod... podkladasz spod... mocno z uszczelka! zalewasz paliwkiem (najlepiej robic to w 2 osoby) zalewasz ile sie da..... przytykasz szybko z gory wkladasz srube przez filtrzakrecasz (ciutke paliwa moze sie ulac trudno!)... ale bedziesz mnie krecil ;D no i najlepiej krecic do oporu! az zalapie. Z reguly z 15-30 sekund jak filtr jest napelniony.
  
 
skoro masz metalowy filtr, to obok owych metalowych rurek musi być śrubka, przez którą możesz zalać filtr ropą.....a jeżeli takiej śruby nie masz........to ja nie widziałem takiego filtra
  
 
i tu kolega pięknie ują....o tej śróbce zapomniałem. Powiedzcie mi czego same nieszczęścia jak diesel sie zapowietrzył?
  
 
żadnych nieszczęść nie ma pompa bosh się sama odpowietrza, wystarczy przegazować.
W Lucasie troszke więcej robotki bo trzeba się napompować ręcznie.
Zmieniałem już kilka razy filterek i wystarczy wpiąć such w układ (oczywiście wcześniej nagrzać odpowiednio samochód) odpalić samochód i przegazować, najlepiej konkretnie przegazować
  
 
na Lukasie mogłeś sie napompować bo nie przekręciłeś kluczyka do staru(w poz. jak świecą kontrolki) i wtedy pompować. O wiele krócej.
  
 
U mnie ta pompka NIE DZIALA ;D takze moglbym pomowac i pomowac wieku ;D
  
 
Witam. Właśnie dzisiaj postanowiłem wymienić filtr paliwa w moim diselku. Samochodzik to escort 1,8D z 1993 roku na pompie LUCAS (filtr z ręczną pompką).
Podczas wymiany stwierdziłem, że oring, który znajduje się na pompie nijak nie pasuje do filtra. Filtr lata luźno, dzieje się tak zarówno na starym jak i nowym filtrze, brakuje ok 0,5-1 mm. Uszczelki ze starego MANN jak i nowego FILTRON PM 819 są identyczne. Przypuszczam, że paliwo w większej części przechodzi górą niż przez filtr.

Czy filtr nie powinien w miarę ciasno "wskoczyć" na ten oring?
Czy są jeszcze jakieś inne filtry do tego modelu?