Swap na N7A - czy warto ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przeglądam forum od paru tygodni i widzę, że bardzo dużo ludzi przekłada silniki na 2.0 z RS'a.
czy warto ? czy ten silnik naprawde ma taką dobrą dynamike że opłaca się to robić ?
nikt nie montuje 1.8 - 130 koni albo tego z mondeo 2.0 ZETEC blackTop czy SilverTop...
  
 
2,0 z mondeo nie pasuje plug&play

a kupno 1,8 to mniej więcej ta sama kasa co 2,0 więc po co przepłacać
  
 
nie no na 1.8 rqb pare osob swapowalo, ale jak juz robic to po co koniki ograniczac?
  
 
a ja mam zamiar zmienic na 2.0 zetec, black top pasuje, silver top juz nie za bardzo. Raz ze tansza inwestycja, a dwa ze osiągi podobne, eksploatacja sporo tansza i czesci ławtiej dostepne, bo wiekszosc pasuje z 1.6 czy 1.8
  
 
Ileż tematow trzeba zalozyc na temat swapowania N7A ...
Powiem tak. Chcesz zeswapowac na N7A zycze powodzenia :]
Czy warto... Jesli masz 1,4 czy 1,6 i nie zalezy Ci na spalaniu to warto... zastanowic sie czy nie lepiej kupic orginalnego RSa ;] Ja zeswapowalem tylko dla tego ze nie wychodzily seryjne RS2000 cabrio, a przywiazalem sie troszke do swojeo autka :]

Szczerze powiem ze jesli mialbym swapowac htb na 2,0 to wolalbym kupic orginał. Cenowo wyjdzie podobnie jak nie taniej a zawsze orginał to orginał :]

RQB 130 KM vs. N7A 150KM cena (podobna) wiec odpowiedz nasowa sie sama
  
 
Koniki konikami, ale w momencie obrotowym jest kolosalna różnica. To co produkuje jako maksimum możliwosci RQB (162Nm), silnik N7A ma już od 2500 obrotów... Natomiast zetec jest bardziej rozwojowy jeśli chodzi o modyfikacje. Np turbo.
  
 
Jak dla mnie N7A jest zbyt wyzylowanym silnkiem i prawde powiedziawszy jest to niezyt dobra konstrukcja. Ja przeszczepiam teraz 1,8 115KM (bo akurat mi sie trafil) ale wolalbym zamontowac 2,0 Zetec i przy masie Essa spokojnie wystarczy i niewiele ustapi RS´owi. A jak Magik123 napisal eksploatacja duuuuuzo tansza!!
  
 
Cytat:
2009-05-23 23:56:58, Spawn669 pisze:
Jak dla mnie N7A jest zbyt wyzylowanym silnkiem i prawde powiedziawszy jest to niezyt dobra konstrukcja. Ja przeszczepiam teraz 1,8 115KM (bo akurat mi sie trafil) ale wolalbym zamontowac 2,0 Zetec i przy masie Essa spokojnie wystarczy i niewiele ustapi RS´owi. A jak Magik123 napisal eksploatacja duuuuuzo tansza!!



Tylko ta "niezbyt dobra konstrukcja" naprawdę potrafi wiele znieść, pomimo że jest to starsza konstrukcja niż Zetec, to dla mnie jest od niego o niebo lepsza.
  
 
A niby co takiego potrafi znieść, jakieś testy robione, czy indywidualne przypadki, bo moj 1.6 kreci sie codziennie pod czerwone juz od długiego czasu i jakoś ani olej nie ubywa ani nic mu się nie robi, ważne czy jest sprawny, jeśli tak to moze sie krecic i nic mu bedzie, a jak bedzie zajechany parch jezdzony z minimum oleju to sie rozleci czy ot N7A czy silnik Cosworth-a.

A czy warto swapowac zamiast zmienic auto, pewnie ze warto, jak mam bude bez dziur, rdzy to wole zeswapowac, niz kupic sobie oryginalnego RS-a za 5 tys z podziurawiona podłogą i bez podłuznic, napewno wyjdzie taniej.
A w miare zadbany RS to wydatek 8 tys, wiec nie tanio, bo za co niby płacimy te 8 koła, auto nie rozniąc sie od standardowego, jedynie kilkoma rzeczami, a swap zrobisz za 1500zł.
  
 
I wszystko w temacie