[MKVI] Kod błędu 552 w essim 93`, 1.6, 16v?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj komputer wykazał kod błędu 552 - czy w escorcie z 1993, 1.6, 16v możliwa jest ta usterka? Do testów skłoniły mnie dziwne objawy - essi przez ostatnie miesiące gasł (niezależnie czy zimny czy ciepły, bez różnicy też czy na wolnych obrotach czy nie, parę razy w czasie jazdy - wszystko to w zimie), ale bywało też, że jeździł bez szemrania (tak jak dzisiaj - ponad 30 kilometrów bezproblemowo).

Z tego co wyczytałem to jest to Obwód układu impulsowego powietrza. W związku z tym pojawia się pytanie - czy ta usterka powoduje powyżej opisane objawy? Wydawało mi się, że to raczej czujnik położenia wału... Proszę o pomoc.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_W dnia 2009-11-16 14:07:49 ]
  
 
Na nadkolu z lewej obok moduu Edis, bedze przymocowany taki maly zawor, z wtyczka i dwoma wezykami, odepnij wtyczke i pojezdzij, jesli bedzie chodzil dobrze bez gasnieca, to uszkodzony jest en zaworek.
  
 
sorki że podepnę się pod temat ja zaślepiłem te wężyki i auto wchodzi na wysokie obroty 1500 i bardzo wolno z nich schodzi czy to dobrze?
  
 
No widac to nie jest dobrze.
  
 
Trochę późno piszę, ale może komuś się przyda.
Przyczyną była zanieczyszczona przepustnica i silnik krokowy. Już wszystko śmiga, jak powinno.
  
 
Myślałem, że wszystko gra po ww. naprawach, ale... problem nadal pozostał. Fura gaśnie w trakcie jazdy, na światłach, czasami jeździ kilkadziesiąt km bez problemu (to mnie zmyliło kiedy myślałem, że już wszystko ok ). Samochód za pierwszym razem odpala bez problemu, dopiero po ewentualnym zgaśnięciu trzeba odczekać jakiś czas żeby znowu odpalił.

W takiej sytuacji pytanko do Was forumowicze - czy to jednak nie jest czujnik położenia wału? Mechanik coś o tym mamrotał, jak znowu do niego pojechałem, ale zaśpiewał cenę sprawdzenia/wymiany tej usterki w ok. 350 zł. Wg mnie lekka przesada - czujnik położenia wału kosztuje chyba w okolicach 100 zł, wymiana 50 zł (?). Skąd on wymyślił te 350 zł?

Na forum wyczytałem też, że problemem może być skrzynka bezpieczników. Co o tym myślicie?
  
 
robiłeś reset kompa po czyszczeniu przepustnicy i krokowca?
Gaśnie jak się zagrzeje, czy losowo?
  
 
Gaśnie gdy się zagrzeje. A reset kompa, hmm, nie robiłem - mogłoby pomóc?
  
 
może trzymać stare błędy, reset nie zaszkodzi.
A jak się zagrzeje i nie możesz odpalić, to jakie masz objawy? Kręci, pompa pracuje, kontrolki świecą? Może to kwestia rozrusznika (lubią się zacinać na gortącym)?
  
 
Kręci, pompa pracuje i kontrolki święcą - po prostu nie odpala. Stoi chwilę (czasem minutę, czasami 10 minut) i odpala.
  
 
proponuję sprawdzić zasilania edisa, cewki i kompa.najlepiej w momencie wystąpienia usterki, nie pamiętam tylko które to piny będą
  
 
zrób reset kompa i sprawdź jak wyglądają świece w momencie wystąpienia awarii. Czy są zalane,czy może suche, wtedy zobaczysz czy to problem z paliwem-powietrzem, czy prądem...