(MK 7) Przedmuch miedzy silnikiem a skrzynia biegow (foto)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Potrzebna pomoc. W miejscu zaznaczonym czerwona strzalka czuje jak dmucha. Czy to moze byc przyczyna kangura na cieplym silniku mam (800-1500). Mial ktos cos podobnego? Czy nie ominie mnie wymiana tej uszczelki? Moze da sie to zakleic jakims silikonem temperaturowym? A do czego ten otwor zaznaczony zolta otoczka?nullhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1257b315f7d5c547.html

[ wiadomość edytowana przez: Zorg29 dnia 2009-06-30 17:51:15 ]
  
 
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1257b315f7d5c547.html
  
 
Proszę edytować tytuł wątku na zgodny z regulaminem działu.
Pozdrawiam
  
 
zeby to uszczelnić to musisz wywalić skrzynie biegów a co za tym idzie to już pewnie sprzęgło... puszcza albo zimering na wale(czarny olej ze silnika) albo skrzyni na wałku głównym(zółty ze skrzyni) a pewnie dmucha bo tam jest koło zamachowe które napędza powietrze... dziura jest po to zeby ten olej wylatywał z przestrzeni gdzie jest układ sprzęgła dlatego ze mogło by je zachlapać olejem ja będe wymieniał sprzęgło w sobote i odrazu zimering na wale profilaktycznie bo swoje ma przejechane i moze w kazdej chwili puścić ze starości a co nowy to nowy
  
 
Sprzeglo oryginal wymienialem 1.5 roku temu, to jeszcze chyba pozyje. Sciagalem juz pare skrzyn, ale podobno w Zeteku to masakra! Az mnie gesia skorka przechodzi. Ma ktos jakies wskazowki.
  
 
zadna filozofia(podobno) a jak jest to sie dowiem w sobote.... teoretycznie to wygląda tak: spuścic olej... odłączyć wszystkie linki wtyczki i węzyki... odkręcasz rozrusznik i śróby mocujące skrzynie a wczwśniej aby wyciagnąc półoś odkręcasz sworzeń wachacza ze zwrotnicy i wyciągasz półoś długa a krótka wyskoczy w czasie wyciania skrzyni... zeby wyciągnąc zimering na wale trzeba zwalić zamach a jeśli to zimering wałka skrzyni to bez rozpołowienia jej ani rusz no i bym zapomniał... odkręcasz skrzynie od poduszek a kolejność działania znasz jak nie jedną wyciągałeś
  
 
Wyczailem jakas ksiazke o Escorcie. Moze sie komus przyda ten opisik sciagania skrzyni pieciobiegowej. Wiec roboty co niemiara. Musze psychicznie sie do tego przygotowac Na pare dni dam sobie spokoj) Dziwne ze trzeba uniesc silnik tez.

UWAGI WSTEPNE
Mozliwe jest oddzielne wymontowanie skrzynki przekladniowej i jej wyjecie od spodu samochodu.
Po zamontowaniu skrzynki przekladniowej jest konieczna regulacja mechanizmu zmiany biegów.
Skrzynka przekladniowa nie ma korka spustu oleju. W celu opróznienia skrzynki przekladniowej z
oleju nalezy odkrecic nakretki kolpakowe mieszczace zatrzaski wewnetrznego
mechanizmu zmiany biegów.
WYMONTOWANIE
Wlaczyc 4. bieg.
Odlaczyc od akumulatora przewód masy.
W samochodzie wyposazonym w silnik benzynowy 1,6 dm3 zasilany wtryskiem paliwa oraz w silnik
wysokoprezny 1,8 dm3 wymontowac kompletny filtr powietrza.
Odlaczyc linke napedu predkosciomierza od skrzynki przekladniowej
W niektórych wersjach samochodu rozlaczyc zlacze przewodów czujnika predkosci obrotowej.
Odlaczyc linke sprzegla do dzwigni wylaczania sprzegla.
Wyjac z wyciecia podluznicy nadwozia Przewód odpowietrzania skrzynki przekladniowej.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej przewód masy.
Odkrecic dwie górne sruby mocowania skrzynki przekladniowej do kadluba silnika.
Umiescic podnosnik pod silnikiem i uniesc nieco silnik.
Odkrecic dwie nakretki mocowania tylnego lewego wspornika zawieszenia zespolu napedowego. Polaczenia elementów zewnetrznego mechanizmu zmiany biegów ze skrzynka przekladniowa.
Odkrecic elementy mocowania przedniego lewego wspornika zawieszenia zespolu napedowego.
Podniesc samochód i oprzec na stojakach warsztatowych.
Zdjac przednie kola samochodu.
Odlaczyc zlacze przewodów od wlacznika swiatel cofania.
Odlaczyc przewody elektryczne od rozrusznika.
Wymontowac rozrusznik.
W niektórych wersjach samochodu (silniki benzynowe osmiozaworowe 1,4 i 1,6dm3) wymontowac
dwa sciagi zawieszenia zespolu napedowego.
Odkrecic dwie sruby mocowania blaszanej obudowy sprzegla.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej drazek zmiany biegów i podwiesic go do nadwozia za pomoca
miekkiego drutu.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej drazek reakcyjny i podwiesic go do nadwozia za pomoca
miekkiego drutu.
Wykrecic sruby zaciskowe dolnych sworzni kulowych wahaczy zawieszenia z obu stron samochodu.
Odlaczyc dolne sworznie kulowe wahaczy zawieszenia od zwrotnic po obu stronach samochodu.
Wymontowac pólosie napedowe ze skrzynki przekladniowej i podwiesic je
do nadwozia za pomocamiekkiego drutu.
Zaslepic otwory w obudowie skrzynki biegów po wyjetych pólosiach, aby uniknac wycieków oleju
albo wczesniej spuscic olej ze skrzynki przekladniowej, odkrecajac kolpakowe nakretki
Odkrecic od nadwozia podpore skrzynki przekladniowej.
Opuscic jak najnizej zespól napedowy.
Odlaczyc od skrzynki przekladniowej tylny wspornik jej mocowania.
Wykrecic dolne sruby mocowania skrzynki przekladniowej do silnika.
Oddzielic skrzynke przekladniowa od silnika i wyjac ja od spodu samochodu.
  
 
Cytat:
2009-06-30 17:38:24, Zorg29 pisze:
Witam. Potrzebna pomoc. W miejscu zaznaczonym czerwona strzalka czuje jak dmucha. Czy to moze byc przyczyna kangura na cieplym silniku mam (800-1500). Mial ktos cos podobnego? Czy nie ominie mnie wymiana tej uszczelki? Moze da sie to zakleic jakims silikonem temperaturowym? A do czego ten otwor zaznaczony zolta otoczka?nullhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1257b315f7d5c547.html [ wiadomość edytowana przez: Zorg29 dnia 2009-06-30 17:51:15 ]


Ale opisane przez ciebie objawy na pewno nie są spowodowane tą nieszczelnością. Nie może to mieć nic wspólnego z nierówną pracą silnika.
Ten wyciek oleju to chyba masz gdzieś z góry, sądząc po zdjęciu. Jak wszystko gra ze skrzynią i sprzęgłem, to nie ruszaj tego, bo tylko niepotrzebnej roboty sobie narobisz.

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-06-30 20:15:18 ]
  
 
Wlasnie tak myslalem tez czy to moze byc przyczyna falowania na cieplym. Odpowietrzanie skrzyni dobre, lewego powietrza nie znalazlem poza tym dmuchaniem, kable swiece ok, krokowiec swiezy fordowski, przepustnica czysciutka, przeplywomierz podmienilem od kumpla i tak samo. Jeszcze lambde zmierze jutro, a wiecej pomyslow nie mam. Ten Ford mnie ostatnio dobija
A te plamy oleju to z uzupelniania skrzyni, albo z valvolina cos polecialo jak wlewalem dzisiaj.
Czyli raczej tego na razie nie ruszac, mozna tak jezdzic Chorzi mi o te wydmuchy.
  
 
Możesz spokojnie jeździć. Dmucha, bo tam się kręci koło zamachowe.
  
 
To spoko, bo juz wymiana uszczelki miski olejowej to byla mordownia a co dopiero sciagac te skrzyniorstwo Juz wole jakis czujnik kupowac, a i polosie mi trzeba, bo noga ciezka a przezyly pare wymian przegubow przegubow. A to jest dopiero bol!