SKRZYPIACE SPRZEGŁO YARIS 2004 rok 1300cm francuz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

w mojej yarisce 2004 rok 1300cm francuz ( przebieg 35.000 km ) od jakiegoś czasu skrzypi przy wciskaniu pedalu sprzegla.Namierzylewm zrodlo tego halasu i pochodzi ono z okolicy wysprzeglika, ktory jest przy skrzyni biegow. Prosze o porade co z tym fantem zrobic, bo odglos ten mnie drażni.

dziekuję i pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-06-07 12:28:45, zby_121 pisze:
Witajcie, w mojej yarisce 2004 rok 1300cm francuz ( przebieg 35.000 km ) od jakiegoś czasu skrzypi przy wciskaniu pedalu sprzegla.Namierzylewm zrodlo tego halasu i pochodzi ono z okolicy wysprzeglika, ktory jest przy skrzyni biegow. Prosze o porade co z tym fantem zrobic, bo odglos ten mnie drażni. dziekuję i pozdrawiam


Syd juz o tym pisal ...trzeba kapnac olejem na to miejsce gdzie kulka wysprzeglika styka sie z lapa sprzegla.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
tylko nie wiem jakodchylić dzwignię sprzegła od trzpienia wysprzęglika ????
  
 
Cytat:
2010-06-08 09:12:43, zby_121 pisze:
tylko nie wiem jakodchylić dzwignię sprzegła od trzpienia wysprzęglika ????


Sądzę, że jak kapniesz olejem bez odchylania dźwigni to olej i tak się tam dostanie. Dźwignia sprzęgła i wysprzęglik nie są ze sobą połączone
  
 
Cytat:
2010-06-08 09:12:43, zby_121 pisze:
tylko nie wiem jakodchylić dzwignię sprzegła od trzpienia wysprzęglika ????



Złap trzpień kleszczami i wciśnij go do wysprzęglika albo wciśnij go łapą i przytrzymaj czymś itp.
W wysprzęgliku jest sprężyna, która cały czas dociska trzpień do łapy.
Pozdro.
  
 
wstrzyknąłem smar strzykawką, ponieważ nie udało mi się odchylić trzpienia wysprzęglika.Pomogło tylko troszkę.
Czy to może oznaczać suche łożysko sprzęgła, zapowietrzony układ, czy też walnięty wysprzeglik ? Jak dalej to sprawdzać ?
Poza tym skrzypienie też jest słyszalne w kabinie i dochodzi jakby od pedału sprzęgła lub trzpienia, który naciska tę pierwszą pompkę naścianie grodziowej.
  
 
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=246989&c=18&f=23
tam pisałem i o tym przy pedale
  
 
najbardziej typowym skrzypieniem jest-
skrzypienie w środku auta
-skrzypienie pompy sprzęgła (a raczej jej gumowych elementów) trzeba w takim przypadku wpsikać najlepiej smaru w spreju półstałego (smar który po psiknięciu gęstnieje) w pompę tzn.włożyć rurkę między popychacz cylindra pompy a gumową osłonę tegoż popychacza,wsunąć ją do oporu i psikać aż smar zacznie wypływać z środka,kilkakrotnie razy ponaciskać pedał i gotowe.uwaga - powierzchowne zapsikanie samego popychacza nic nie daje a jak już to na chwilę.trzeba wpsikać smar do środka pompy.

skrzypienie pod maską
-skrzypienie dochodzące z okolic skrzyni biegów,a konkretniej z "dzwona" gdzie mieści się sprzęgło. Częstą przyczyną jest zacierające się łożysko oporowe na prowadnicy, w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zdemontowanie skrzyni biegów i do porządku przesmarowanie. wydłużanie okresu przed naprawą doprowadza do ciężkiej pracy sprzęgła,opóźnienia odbicia docisku,poślizgu tarczy,szybszego zużycia czy przypalenia tarczy.są "fachowcy"którzy psikają smar w spreju przez gumę osłonową łapy łożyska,docelowo chcą napsikać na prowadnicę i raz im się to udaje a raz nie(w zależności kto ma jakie szczęście) i smar ląduje np.na elementach ciernych sprzęgła,czyli i tak poślizgi i wymianka sprzęgła.
resztę elementów smaruje się przy okazji i jest zawsze git.
wszystko jasne???
  
 
wielkie dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie.
Powiedz mi jeszcze prosze jakiego smaru użyć, nazwa, producent.


jeszcze raz dziękuje
  
 
ja stosuję :
Innotec
WHITE GREASE
  
 
Cytat:
2010-06-11 19:37:36, syd pisze:
ja stosuję : Innotec WHITE GREASE



Innotec WHITE GREASE-tego smaru używam do wyciszenia pompy sprzęgła .
jak smaruje prowadnicę łożyska oporowego sprzęgła to najczęściej stosuję smar specjalny do części ruchomych-suwających ,taki aby tworzył dobry "film" na powierzchni prowadnicy,czasem smarowałem zwykłym uniwersalnym smarem i też jest dobrze,najważniejsze żeby był tam smar.
  
 
przesmarowałem wczoraj wszystko należycie i cały dzień wczoraj nic nie skrzypiało.Dziaij znowu wszystko to skrzypi.
Czy to faktycznie wskazuje na suche łożysko oporowe, czy może na zapowietrzony układ wysprzęglika czy też uszkodzoną pompkę ?

dzieki
  
 
Cytat:
2010-06-12 13:49:57, zby_121 pisze:
przesmarowałem wczoraj wszystko należycie i cały dzień wczoraj nic nie skrzypiało.Dziaij znowu wszystko to skrzypi. Czy to faktycznie wskazuje na suche łożysko oporowe, czy może na zapowietrzony układ wysprzęglika czy też uszkodzoną pompkę ? dzieki



zapowietrzenie nie ma nic do skrzypienia ,trzeba dokładnie określić skąd dochodzi odgłos,czy od pedału czy z łożyska lub okolic ,bym musiał to obsłuchać aby być pewnym.wykonaj smarowania według porad