Stuki w silniku i problemy z gaśnięciem na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum. Do rejestracji oczywiście skłoniły mnie problemy z niedawno zakupionym Polonezem Caro Plus 1,6 GLI B+G. W chwili obecnej mam 3 problemy z samochodem.

1) Niedogrzewa na gazie
2) gaśnie na wolnych obrotach (na biegu jałowym), niezależnie od tego, czy gaz, czy benzyna i niezależnie od tego czy ciepły czy zimny
3) stuki z silnika

Pierwsze 2 problemy pojawiły się w trakcie użytkowania i z tego co zauważyłem to jednocześnie. Doszukałem się na forum, żeby posprawdzać silnik krokowy i zresetować komputer, co też zrobię.
3 problem jest natomiast większy. Na forum znalazłem takie sugestie przyczyn stukania (poza wyrobionymi panewkami):

-skrzywiona laska popychacza (lub wypadła z gniazda w klawiaturze)
-wyskoczyła zapinka na zaworze i zawór wali w tłok (a właściwie to tłok w zawór)
-skrzywiony wałek rozrządu
-zbyt duży luz poosiowy wałka rozrządu
-okręcona/poluzowana (sic!) śruba koła pasowego na wale
-obce ciało w cylindrze (najczęściej śrubka od obudowy filtra powietrza)
-wybite koniki na klawiaturze i ogromny luz zaworowy
-pęknięty tłok/swożeń tłoka
-pęknięty wał korbowy

I teraz pytanie - jak w warunkach domowych sprawdzić, co jest problemem?
Oczywiście zawsze jest też problem natury finansowej - reperować, czy kupić następny silnik (przy reperacji łatwo przekroczyć cenę używanego silnika z gwarancją rozruchową).

To co sam sprawdziłem, to to, czy wszystkie cylindry pracują - wszystkie pracują i po wyciągnięciu dowolnego kabla zawsze był zauważalny spadek obrotów silnika.


Z góry dziękuję za sugestie i pomoc,
Paweł.
  
 
Witaj,
jaki masz układ sterowania wtryskiem? Abimex czy Bosch ?
myślę że to jest powód problemów z nierówną pracą silnika

jeżeli chodzi o niedogrzanie to oczywiście wymiana termostatu i temperatura powróci do normy - wskazówka temp. musi w codziennej eksploatacji "stać na baczność" na zegarze
  
 
Cytat:
2009-08-13 11:01:50, GDA pisze:
Witaj, jaki masz układ sterowania wtryskiem? Abimex czy Bosch ?



A jak to sprawdzić?
To jest Caro Plus 1,6gli z 1998r.

Termostat oczywiście pójdzie do sprawdzenia/wymiany. Martwi mnie tylko to, że oba problemy pojawiły się praktycznie jednocześnie.
  
 
GLIzda w plusie to bosch.
  
 
Cytat:
2009-08-13 11:06:00, Pawel_W pisze:
Martwi mnie tylko to, że oba problemy pojawiły się praktycznie jednocześnie.


Czysty przypadek.

A więc masz Boscha tak jak Daniel zauważył - termostat to odrębna sprawa i nie ma co dyskutować - wymień na nowy kosztuje grosze, nie baw się w sprawdzanie

jeżeli chodzi o silnik to najpierw zrób reset - odłącz klemę minusową na kilka minut (silnik zimny) a potem odpal go tylko na benzynie bez dodawania gazu i niech pracuje na wolnych obrotach do czasu załączenia wentylatora

jeżeli to nie pomoże to trzeba zdiagnozować kompa - na forum chyba znajdziesz jak to się robi i kody błędów, nie wiem czy jeszcze są stacje obsługi które wykonują taką usługę - kiedyś można było podjechac do ASO Daewoo i zrobić diagnostykę
  
 
Abimex ma samodiagnostykę, w boschu tego nie przewidzieli chyba.
  
 
Problem gaśnięcia na biegu jałowym rozwiązany
Wystarczyło zresetowanie komputera. Stuki nadal występują. Zatankowałem na markowej stacji Pb98, żeby wyeliminować najbardziej banalną przyczynę jak spalanie stukowe (nie wiem, co było wcześniej zalewane do baku, bo jeszcze sam nie tankowałem go).

Mam jeszcze takie pytanie - czemu miałem zdjąć minusową klemę? Względy bezpieczeństwa (masa), czy jakieś inne voodoo???

No i czy da się samemu bez rozbierania silnika zdjagnowozać przyczynę stuków?
  
 
Cytat:
2009-08-13 17:22:49, Pawel_W pisze:
... Mam jeszcze takie pytanie - czemu miałem zdjąć minusową klemę? Względy bezpieczeństwa (masa)...



Bezpieczniej dla komputera. Mniejsze ryzyko przeskoczenia iskry niż przy dodatniej.
  
 
A kiedy pojawiają się te stuki ? Podczas przyspieszania? gdy silnik jest zimny ?
  
 
Stuki słychać prawie cały czas, ale bardziej przy obciążaniu silnika i przy określonych obrotach. Ale jak wrzucę wcześnie wyższy bieg i silnik pracuje na wolnych obrotach to tak nie słychać. Temperatura silnika nie ma znaczenia. Doczytałem na forum o stukach na zimnym silniku. To nie jest to. Stuki są cały czas. Silniejsze przy dodawaniu gazu. Czasami są bardzo słabe. Nie słychać ich po odpuszczeniu gazu.
  
 
Sworznie tłokowe.
  
 
Cytat:
2009-08-13 19:28:57, danielewicz pisze:
Sworznie tłokowe.



A jaki jest stopień komplikacji wymiany (do ewentualnej samodzielnej wymiany) lub orientacyjny koszt w warsztacie ?
  
 
Cała komplikacja sprowadza się do wyciągnięcia silnika z samochodu i wyjęciu tłoków.