[MKVII 1.6 16V] Przewody hamulcowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ogólnie kilka pytań:
1. Jakie sprzęgło polecacie do Escorta 1.6 16V, kombi, 1995 rok. Konkretnie chodzi mi o markę, cena ma tu mniejsze znaczenie Nie musi też to być typowe do jazdy miejskiej, może być coś z żyłką sportową (ale sam takich nie znalazłem do tego modelu).
2. Przy wymianie sprzęgła, skrzynia będzie na wierzchu, co warto przy okazji wymienić? Co się najczęściej zużywa i warto przy okazji zrobić?
3. Teraz pytanie o hamulce. Tarcze EBC Turbo Groove, klocki EBC green stuff, płyn hamulcowy EBC BF307+. Hamulce poprzednio były brzytwa. Nagle praktycznie z dnia na dzień hamulec zrobił się miękki, ledwo co hamuje. Odpowietrzyłem hamulce, zmieniłem płyn w całym układzie (na taki sam oczywiście), efektu żadnego. Dodam tylko, że nawet mimo pompowania hamulca na zimnym silniku, cały czas pozostaje on miękki. Czy to serwo? Jeśli tak, to czy serwo pasuje od innego auta (np. mondeo V6) i jeśli tak to czy będzie wydajniejsze od seryjnego?


[ wiadomość edytowana przez: escimo dnia 2009-07-15 11:28:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: escimo dnia 2009-08-20 03:48:21 ]
  
 
co do sprzęgła to oczywiscie że LUK, jezdze na nim juz rok dokładnie, zrobiłem kilkanascie kkm i jest spoko, pedał "bierze" przy samej podłodze, pedał sprzęgła lekko się wciska (wczesniej ciężko), no i LUK to szedł na pierwszy montaż. Sprzegło (komplet) 380 mnie wyniosło, + 180 robota + płyn w skrzyni chyba z 60 zł. Ale cena sprzegła LUK w sklepach to tak 400-450 lekka reka moze byc. Jak masz skrzynie wyjeta to popatrzysz co tam sie ogolnie dzieje, moze jakis uszczelniacz (odpukac oczywiscie).
Odnosnie hamulcow to tu juz dla mnie wieksza dywagacja.
tu masz sprzegło, dla twojego rocznika jest troche tansze niz do mojego
http://ewcar.pl/pl,product,364650,sprzeglo,kompletne,luk,622,2091,00.html


[ wiadomość edytowana przez: sebolny dnia 2009-07-13 21:34:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: sebolny dnia 2009-07-13 21:34:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: sebolny dnia 2009-07-13 21:37:32 ]
  
 
No i tu pojawia się problem. Ty mówisz LUK, znajomy sprzedawca poleca Sachsa, a ja myślałem o Motocrafcie (bo takie jest chyba oryginalne). A jest jeszcze Valeo...
  
 
1.oryginalne sprzeglo przewaznie bylo wsadzane LUKa, jak sie nie myle.
zdazaly sie chyba tez Sachsa na pierwszy montaz.
ogolnie rzecz biorac wszystkie wymienione firmy sa dobre, ale ja bym wybral LUKa.
2. po wymianie calego kompletu sprzegla + lozyska itp to zbytnio nie ma co tam robic
3.problem lezy raczej po stronie serwa.
watpie, zeby pasowalo od V6 - pewien nie jestem.
Popompuj troche hamulcem na zgaszonym i potem odpal go przy wcisnietym hamulcu, jesli pedal nie wpadnie nizej to serwo padlo lub cos nie tak z przewodem podcisnieniowym.
  
 
Ja do swojego wstawiłem Valeo i naprawde polecam.... 5 tys km i wszystko chodzi jak brzytwa. Przy wymienie zwrócił bym jeszcze na twoim miejscu uwage na uszczelniacz wału. u mnie delikatnie puszczał a czesc naprawde niedroga wiec od razu wymieniłem
  
 
No i wyszło tak, że kupiłem LUK'a. Jutro odstawiam samochód, z mechanikiem dogadałem się w ten sposób, że jak już wyciągną silnik, mają posprawdzać co i jak wygląda i co może być już do wymiany. Będę trzymał rękę na pulsie. Pozostaje jeszcze kwestia, czy to serwo czy nie... Radekbox: zrobiłem tak jak mówisz, bez efektu. Hamulec nie schodzi niżej, jest miękki zarazem na odpalonym jak i na wyłączonym silniku. Pojawił się dodatkowo jeszcze jeden problem, otóż samochód dusi się na benzynie, na gazie idzie normalnie. Po odłączonym przepływomierzu, jest dobrze na benzynie i na gazie. Wymieniłem więc przepływomierz, ale nic to nie zmieniło. Dusi się cały czas... Dodam, że poprzedni przepływomierz wygląda na sprawny (druciki nie są przerwane). Czy to możliwe, że inny czujnik jest uszkodzony, a kiedy odłączam przepływomierz komputer przełącza się na tryb awaryjny i odcina inne czujniki?
  
 
Trochę podciągnę temat do góry bo problem ciągle istnieje... Zauważyłem też nowy objaw. Kiedy wyłączyłem ostatnio klimatyzację, pedał hamulca lekko poszedł w dół... Jakieś pomysły co to może być?
  
 
Znowu podbije temat, bo nie bede nowego zakładał... Nie będę dłużej główkował co nie tak jest z tymi hamulcami, po prostu wymienie pompę + serwo na nowe. Co do przepływomierza, to ten z allegro też okazał się uszkodzony (spawdziłem na jeszcze innym i jest ok).

Tym razem pytanie moje to, czy takie przewody będą pasowały do mojego autka?

Przewody