[ASTRA F] remont generalny 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, auto ma przejechane 230 tys. i z tego z 80 tys. na gazie. Jeszcze się wstrzymam z zaprowadzeniem do mechanika i w między czasie chciałbym skompletować części, które będą potrzebne do remontu. Co najczęściej wymienia się podczas takiego zabiegu, bo wiem że są to pierścienie, panewki, zawory jeśli chodzi o głowice, ale co jeszcze?
Jeśli chodzi o części w/w poza tym, że muszą pasować do konkretnego silnika ważne są wymiary/nadwymiary?
  
 
A jaki jest powód remontu? Bierze olej? Dymi mocno? Tak w ogóle czy jest to 8 czy 16 V?

Co do części, to pierścienie i panewki to będą zapewne nominały, jeśli zostaną dotychczasowe tłoki i korbowód, a to zależy od tego w jakim są stanie, a tego nie określisz, dopóki nie rozbierzesz silnika. Zatem wg mnie powinieneś poczekać z zakupem jakichkolwiek części do czasu, kiedy mechanik to wszystko rozłoży na części i zobaczy, jakie jest zużycie.

W głowicy to na pewno uszczelniacze zaworów, poza tym [w całym silniku] wymień uszczelniacze wałka i wału, no i oczywiście rozrząd, pompę wody.

Moim zdaniem 230 tys. km to jeszcze za wcześnie na remont silnika, zwłaszcza jeśli to jest 1.4 8V. One wytrzymują bez problemu 300 tys. bez remontów [ew. jakieś wycieki się pojawiają]. Natomiast jeśli chodzi o 1.4 16V, to znam przypadki, kiedy remont się należał po 80 tys. km od nowości, bo tak olej żarły, że nie szło na niego zarobić...
  
 
Silnik ten najprostszy, czyli 8V. Piszesz 300 tys., ja zapomniałem dodać, że poprzedni właściciel założył hak i pewnie go intensywnie używał (mieszkał w świeżo wtedy wybudowanym domu).
Tak na marginesie ile można jeszcze pojeździć na zrobionym generalnie silniku? To jest najbardziej oszczędny samochód jaki miałem, za 64 zł przejeżdżam 405-425 km i nie chce go zmieniać a kupno takiego w podobnych pieniądzach nie ma najmniejszego sensu.
  
 
remont kapitalny to praktycnzie nowy silnik.. zalezy od fachmana ktory bedzie to składał i na jakich podzespołach to sie zrobi (jak złożysz silnik na uszczelkach AJUSA to moze byc roznie z przebiegiem.. jak na REINZ to masz oryginał opel tylko nie w oplowskim opakowaniu )
na Twoim miejscu jezeli chcesz robic juz kapitalke a nie kupowac innego motoru na SWAP wymienił bym nastepujace rzeczy na nowe (nie biorac pod uwage standardowych czesci jak uszczelki, pierscienie rozrzad itp itp):

-panewki główne i korbowodowe (obojetnie w jakim stanie sa te uzywane)
-chłodnica
-tłoki (jezlei stare nie trzymaja juz wymiaru)





[ wiadomość edytowana przez: MISZAsty dnia 2009-08-29 17:31:32 ]
  
 
W zasadzie remont silnika jest lepszy, niż swap, bo któż to wie, co siedzi w innym silniku i czy nie okaże się, że za 20 tys. km trzeba robić remont...

Wszystko wyjdzie, jak rozbierzesz motor i zobaczysz, w jakim stanie są części.


[ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2009-08-29 20:12:11 ]
  
 
No ale nie padła odpowiedź na pytanie z jakiego powodu ten remont silnika. Jak nie jest słaby nie kopci nie bierze oleju to nie ma powodu szukać sobie kosztów. W dodatku to 8 wentyli to są raczej trarde motory. Kolega taki motorek remontował po 450 tkm bo brał olej (w zasadzie remont polegał na wymianie uszczelnień zaworowych i uszczelki głowy która to uszczelka była głównym powodem remontu). A wiem że na pewno go intensywnie użytkował bo w jego wydaniu pedał gazu ma tylko dwa położenia 0 i 1 bez pośrednich wartości. To że ktoś tam miał haka to chyba nie powód do remontu nawet jeśli intensywnie z niego korzystał to nie znaczy że silnik dostał w d**ę, a np sprzęgło. Więc po co sobie szukać kosztów?
  
 
kwix dobrze prawi. Remont kapitalny (taki pełny) kosztuje podobnie niezależnie od tego w jakim stanie jest silnik. Po co więc się spieszyć jeżeli motor nie ma żadnych poważnych oznak agonii. Nie ma czegoś takiego jak remont prewencyjny.
  
 
... no i coś wykrakałem. Rano odpalił, chodził tak jakby nie na wszystkich garach i po przejechaniu ok. 3 kilometrów jechał normalnie. Przerywał po dodaniu gazu. Później zajrzałem pod maskę i znalazłem luzem leżący cienki wężyk. W zasilaniu znalazłem króciec, ale drugiego otworu za ch.... nie znalazłem.

Początek poważniejszej usterki, czy może coś innego?
  
 
Wstaw fotki poglądowe to wpasujemy gdzie trzeba ten wężyk i będzie jak nowy (albo wyprany w Perwolu).
  
 
Cytat:
2009-08-31 22:29:15, for pisze:
Początek poważniejszej usterki, czy może coś innego?



Obawiam sie że to raczej coś innego.
Zarzóć fotki.
Ja też kiedyś miałem podobnie. Odpalił na 3 gary i też znalazłem cienki czarny wężyk. Okazał się kablem zapłonowym który zjadła jakaś wiewiórka czy coś. Później miałem jeszcze tak dwa razy tylko odpalał na różną ilość garów. Za każdym razem musiałem wymieniać "czarne wężyki"
  
 
ponoć wc-kostka w komorze silnika jest dobra na takie szkodniki.
  
 
wrzucam foty


  
 
... jeszcze mała obserwacja z dzisiejszego poranka. Po zatkaniu owej dziurki zaraz po odpaleniu silnik pracował trochę płynniej, przy ciepłym silniku zatkanie skutkowało dławieniem się motoru.
  
 
to jest siakis wezyk od podcisnienia, poszukaj dobrze drugi koniec musi byc gdzies pod ta plastikowa puszka na zdjeciu
  
 
Cytat:
2009-09-01 19:09:43, mutra pisze:
ponoć wc-kostka w komorze silnika jest dobra na takie szkodniki.



Ale że co szkodnik musi poddać kostkę konsumpcji i musi mu ona zaszkodzić? Czy też kostka ma działanie prewencyjne? Pytam bo ponieważ zostało mi już niewiele maty wygłuszającej i problem staje się palący. Widocznie nowy zesaw "czarnych wężyków" fabryka wykonała z niejadalnej dla szkodnika mieszanki bo jego gusta kulinarne wyraznie skłaniają sie ku macie.

A co do fotek to maryjan ma rację drugi króciec jest pod puszką od strony przedziału pasażerskiego. Można go wymieńić na dowolny sztywny wężyk który będzie tylko pasował do krócców. Elastyczny sie nie nadaje.

[ wiadomość edytowana przez: kwix dnia 2009-09-03 09:46:06 ]
  
 
ponoć zapach skutecznie odstrasza kuny i wiewiórki
  
 
Cytat:
2009-09-03 16:00:37, mutra pisze:
ponoć zapach skutecznie odstrasza kuny i wiewiórki



Szkoa bo wlałbym cos bardziej radykalnego....
  
 
... kolejny problem. Przerywa na gazie, często pomaga krótkotrwałe przełączenie na benzynę i jest OK.
Miał ktoś taki problem? Oczywiście i receptę na niego.
  
 
Spróbuj podkręcić delikatnie dostawę gazu. Jeśli to nie pomoże, to szukaj nieszczelności przy zespole wtryskowym - tam, gdzie "wchodzi" instalacja gazowa. Sprawdź też filterek od gazu przed reduktorem.
  
 
... znalazłem nagrzewnicę na Allegro i chciałem ją kupić tylko to jest jakiś typ Valeo do Astry F tylko jest jakaś dziwna bo ma wlot/wylot z krawędzi bez rurek. Jest nowa i tania tylko czy da się ją zamontować?

link do strony z tą nagrzewnicą
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=722780265