Wymiana przegubu w samarce... POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem z przegubem w samarce - przegub zewnetrzny. Nalezy zalozyc zabezpieczenie na polos po jej zewnetrznej stronie - ale wiaze sie to z koniecznoscia wyjecia srodka z przegubu, zalozenia go na polos, zabezpieczenia i ponownego umieszczenia srodka w przegubie. Czy ktos mi moze powiedziec jak ja mam to zrobic? A moze zabezpieczenie nie jest konieczne - albo jest jakis uniwersalny sposob na zlozenie przegubu, gdy srodek jest juz na polosi? Prosba o pomoc bo ladzianka stoi pod blokiem a ja juz deczko zly jestem...

Pzdr

Paweł
  
 
Szczerze powiem że nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Ale wyjęcie całej półosi to pół godzinki roboty wiec w czym problem? Skoro inżynier zaprojektował zabezpieczenie to raczej musi się ona tam znajdować, przecież bez sensu by go tam nie pchali. A jeżeli chcesz zdjąć przegub z półosi na skróty to na własne ryzyko możesz je wypukać z półosi młotkiem.
Normalnym sposobem wymontowanie i wmontowanie półosi powinno Ci zająć około 1h no chyba że będzie coś zapieczone no to z 1,5h max
  
 
Chyba wiem o co koledze PBM chodzi. Półoś wkładasz wraz z tym zabezpieczeniem o którym piszesz do przegubu nie musisz przegubu rozkładać na dwie części po to masz rowek zeby zabezpieczenie ci sie schowało jak bedziesz wkładał półoś do przegubu na końcu dosuwsz to drugie zabezpieczenie to grubsze co masz od strony silnika i po kłopocie. Prościej tak prostej rzeczy nie da sie wytłumaczyć. Powodzenia.
  
 
Ot dokladnie o to mi chodzilo demontaż nie trwal nawet 15 minut ponieważ przegub posypal mi sie zupelnie wiec bylo bez problemow. Dzieki za odpowiedz.

pzdr

Paweł