[Mk VII 1.8 TD 90KM] utrata mocy,rozwiązanie problemu... - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po pierwsze to egr jest sterowany podcisnieniem, cos go musi otworzyc i zamknąc, nie napisałem ze zaslepie sie egr poprzez odłaczenie, tylko podsunąłem jak wogole zobaczyc czy chodzi, zaslepienie to juz inna sprawa.
Po drugie jesli nie ma zaworu sterowania WG to ok, czy cos w tym nie tak ze w jednym jest w drugim nie?, ale tak czy inaczej zawor wg jest sterowany podcisnieniem/cisnieniem poprzez elektrozawor czy samym cisnieniem z turbo, bo roznie jest w roznych silnikach.
Nie wiem co Cie tak smieszy, bo zauwaz ze nie zabardzo znasz budowy silnika, to raz, a dwa Twoja wiedza sprowadz sie tylko do poszczegolnych elementow w escorcie, o czyms wiecej nic nie wiesz, nie wiesz wiec daruj sobie wysmiewanie.

Jesli chodzi o EGR
Spadnięcie wężyka lub uszkodzenie membrany zaworu EGR powoduje, że zawór jest cały czas w pozycji zamkniętej, tzn 100% spalin idzie do wydechu i 0% do kolektora ssącego.
Widzisz, podałem przykład koledze dlaczego turbo raz ładuje a raz nie, a Tynaskoczyłes ze swoimi wysnutymi teoriami


Tyle w temacie, kolega napisał co zostało wymienione i ok, Ty sprzeczałes sie ze czegos takiego nie ma, wiecej nie dyskutuje bo nie ma sensu.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 18:27:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 18:30:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 18:31:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-08-30 18:40:13 ]
  
 
mam tak ze do 2500 rpm mam 0,5 bar'a a przy 3000 do 5500 nan 1 bar. zastnawiam sie czy nie trącic boostera.
  
 
Teorie kolego Magik to ty wysnuwasz i do tego debilne, co rusz przewracając kota ogonem.
Proszę jednoznacznie wskazać jedno auto z zaworem sterowania WG jak to nazwałeś, czy jak wcześniej napisałeś z elektrozaworem, tylko mi tu linków do podobnie durnych wypowiedzi z innych forów nie dawaj

Cytat:
Po drugie jesli nie ma zaworu sterowania WG to ok, czy cos w tym nie tak ze w jednym jest w drugim nie?



jasne że nie , niech sobie jeszcze sprawdzi pojemnościowy czujnik ciśnienia doładowania, może jest a może nie w czym problem prawda


Booster jako taki nie ma z tym nic wspólnego, jeśli tylko ni stąd ni zowąd nie skaczą ci obroty to jest ok. Zaczął bym od manometru, zakres 2-2,5 bar max a klasa dokładności co najwyżej 0,6 a czym mniejsza tym lepiej. 0,5 przy 2500 hmmm tragedii nie ma, napisz jeszcze czy z 0,5 na 1 jest skok czy to płynnie idzie z obrotami?
  
 
Boze teoretyku, wez dortosnij, przykład z elektrozaworem N75 do sterowania WG masz w moim silniku czyli 1.9 TDI 1Z, kolejne tego typu zawory masz w kolejnych silnikach jak 1.9 tdi, 1.8 T i innych, tyle ze tutaj jest juz zmienna geometria i ten zawor steruje łapatkami bo nie ma juz zaworu WG, ale jest on identyczny jak i działa na tej samej zasadzie co w turbinie z WG, i jest kompatybilny z innymi silnikami ze swojej rodziny.

I tak jak kazdy TD/TDI bedzie miał jakies sterowanie zaworem upustowym czy przez oddzielny zawor czy tez bezposrednio cisnieniem.podcisnieniem z dolotu itp.
Po to wwłasnie jest gruszka przy turbo ktora działa na cisnienie, ktora masz podana wyzej w załaczniku, a czy sterowana jest ona przez zawor czy tez nie to juz zalezy od producenta danego silnika.

Wez chłopie juz z niechcenia przeczytaj o tym chociaz, bo juz nie mowie zebys ogladał.
  
 
monometr z kfm nie jakis kitajec.
przejscie z 0,5 na 1,0 to okolo 1 sekundy zajmuje
sek w tym ze caly "fun" z TD jest wlasnie w okolicy 3k rpm i nie ma sensu ciagac go do 5 - 5,5 k rpm bo to nic nie daje no poza chmura czarna z tylu (przy 5,5 k rpm dokladnie)
  
 
Fakt, ale z tym brakiem ciągu bliżej 2000 może być problem w boosterze a ściślej mówiąc w wodziku. Należało by go wypucować pastą polerską tak aby żadnych plamek na nim nie było, przy okazji membranki ale bardziej dlatego że booster będzie rozbierany. Turbina zachowuje się poprawnie, taki pik powinien być, nie ma się czego czepiać 0,5 w innym będzie 0,7, żadna nigdy nie zachowa się książkowo, krótko mówiąc było by z nią ok.