Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-08-30 18:59:09 mam tak ze do 2500 rpm mam 0,5 bar'a a przy 3000 do 5500 nan 1 bar. zastnawiam sie czy nie trącic boostera. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-08-30 22:19:28 Boze teoretyku, wez dortosnij, przykład z elektrozaworem N75 do sterowania WG masz w moim silniku czyli 1.9 TDI 1Z, kolejne tego typu zawory masz w kolejnych silnikach jak 1.9 tdi, 1.8 T i innych, tyle ze tutaj jest juz zmienna geometria i ten zawor steruje łapatkami bo nie ma juz zaworu WG, ale jest on identyczny jak i działa na tej samej zasadzie co w turbinie z WG, i jest kompatybilny z innymi silnikami ze swojej rodziny.
I tak jak kazdy TD/TDI bedzie miał jakies sterowanie zaworem upustowym czy przez oddzielny zawor czy tez bezposrednio cisnieniem.podcisnieniem z dolotu itp. Po to wwłasnie jest gruszka przy turbo ktora działa na cisnienie, ktora masz podana wyzej w załaczniku, a czy sterowana jest ona przez zawor czy tez nie to juz zalezy od producenta danego silnika. Wez chłopie juz z niechcenia przeczytaj o tym chociaz, bo juz nie mowie zebys ogladał. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-08-30 23:23:33 monometr z kfm nie jakis kitajec.
przejscie z 0,5 na 1,0 to okolo 1 sekundy zajmuje sek w tym ze caly "fun" z TD jest wlasnie w okolicy 3k rpm i nie ma sensu ciagac go do 5 - 5,5 k rpm bo to nic nie daje no poza chmura czarna z tylu (przy 5,5 k rpm dokladnie) |
Kris75 Sympatyk FEFK Ford Escort Los Alamos | 2009-09-03 10:02:16 Fakt, ale z tym brakiem ciągu bliżej 2000 może być problem w boosterze a ściślej mówiąc w wodziku. Należało by go wypucować pastą polerską tak aby żadnych plamek na nim nie było, przy okazji membranki ale bardziej dlatego że booster będzie rozbierany. Turbina zachowuje się poprawnie, taki pik powinien być, nie ma się czego czepiać 0,5 w innym będzie 0,7, żadna nigdy nie zachowa się książkowo, krótko mówiąc było by z nią ok. |