[OGÓLNE] Kody błędów - gorąca prośba o odczyt

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam prośbę o pomoc w odczycie kodów błędów.

Silnik 1.4i 55kW
rocznik: 1994

silnik niezałączony

silnik załączony

dzięki

[ wiadomość edytowana przez: majkee dnia 2007-08-23 21:30:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-11-12 20:44:03 ]
  
 
Miałeś być na spocie w zarzeczu miałem diodke i kody...
  
 
no i byłem ale za jasno było żeby migać
na filmikach widać lepiej...
  
 
eee tam za jasno próbowalismy u Safara i sie dało a filmik to mi sie może za godzine by otworzył wolny necik mam...
  
 
spoko, może kto inny pomoże.
skompresowałem ile się dało, ale na tyle żeby coś było widać
  
 
up
  
 
Prześlij mi te kody na marcin.czwa@interia.pl to powiem co dolega silnikowi.
  
 
Dopnę się do tematu:
cyfra "zero" - jaki ma kod (ile sekund pali się lampka, na ile gaśnie)?
I jeszcze inne pytanie: czy kody błędów można odczytywać kilka razy, np po wyłączeniu silnika?
  
 
upne sobie...
  
 
Cyfra zero nie ma jakotakiego kodu. Jest to po prostu brak impulsu. Często można przez to źle zinterpretować kod, więc trzeba uważnie odczytywać co nam komp mruga.

Kody można odczytywać parę razy, ale warunek jest taki, że najpierw wyłączasz zapłon, a później usuwasz testerek. W innym wypadku nastąpi reset kodów (to muszę jeszcze sprawdzić, bo nie wiem czy nie pomieszałem kolejności, ale chyba nie)
  
 
dzięki toradek.
Tego właśni się obawiałem, musiałem coś namieszać, bo różniste mi wskakiwały kody...
  
 
klik
klik2

bardzo poproszę o odczyt, bo sam się już gubię...


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-07-15 10:52:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2009-07-15 10:52:54 ]
  
 
pomożecie?
  
 
Cytat:
2009-07-15 09:52:06, surec pisze:
klik


Na moje oko 11-11-20?-11-11-10

Cytat:
klik2


Na moje oko: 10-50-10-2?-46-46-60?

Pozdro
  
 
dzięki Snejku, też optuję za tym.
Niemniej jednak zrobiłęm reset i zobaczę co się pojawi później...
  
 
rozumiem, że kody przy zgaszonym silniku można odczytać tylko raz, bo później się kasują?
  
 
Z wiedzy nabytej w internecie i książki o diagnostyce samochodów wynika że w escorcie błędy wyświetlane są jednorazowo, czyli po odczytaniu błędów i zakończeniu diagnostyki komputer wykasuje błędy.
Trzeba wtedy poczekać aż zarejestrują się nowe, lub stare zarejestrują się ponownie
No chyba że ktoś zna jakiś myk ??

Mogę tylko dodać od siebie że bardzo topornie jest to wymyślone, i tylko pod "wizyty w serwisie". W Opelku '93r odczyt błędów to bułka z masłem, wystarczy spinacz
Ciekawe czy interfejs diagnostyczny do Opelka dogadał by się z tym kompem od escorta po ALDL albo OBD2....
  
 
błąd 10 ok ale 20 co oznacza? mi tez tak pokazuje jak tobie na 1 filmiku.
  
 
Cytat:
2009-07-16 16:47:08, groobyg2 pisze:
ale 20 co oznacza? mi tez tak pokazuje jak tobie na 1 filmiku.


Kod 20 oddziela kody "twarde" z pamięci dynamicznej od "miękkich" kodów trwałych :]

Kody "twarde" to takie ustaerki które występują nawet podczas aktualnego sprawdzania (samo diagnostyki).

Kody "miękkie" to takie które wystąpiły podczas kilkunastu ostatnich jazd, ale nie występują w momencie aktualnej samo diagnostyki, tylko były przechowywane w pamięci jednostki sterującej.

Aj, aż mnie głowa rozbolała

Do Surec:
Z odczytanych kodów wynika ze Twój essi jest zdrów, kod 46 oznacza że nie dodałeś gazu (otworzyłeś przepustnicy) gdy komputer o to prosił.



[ wiadomość edytowana przez: Snejku dnia 2009-07-16 17:52:54 ]
  
 
to juz mamy specjaliste od bledow w essim wiadomo do kogo juz sie zglaszac