[OGÓLNE] 1.6 16v - duże spalanie. Jaki powód? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2009-09-21 22:08:19, arturwilli pisze:
mam problem od kilku dni mój Fordzik zaczął dużo palić ok 20l na 100 km nie wiem co jest tego przyczyna bylem u dwóch diagnostów we Wrocku i nie mieli przejściówki by mnie podpiąć pod komputer zna ktoś z Was diagnostę we Wro albo powód tak dużego spalania...?



No jesli pytanie jest tak sformułowane, to nie mam słow, nie to ze jestem wscibski, ale nie dosc ze mozna 10 tomów napisac o spalaniu, to gosc pisze cos takiego, i jak sie do tego odniesc?
  
 
Cytat:
2009-09-24 14:59:58, Qwet pisze:
i od razu wrzucam luz gdy w oddali zobaczę czerwone światło.


Tak dla Twojej informacji, wrzucając na luz nie zmniejszasz a zwiekszasz spalanie. Jak dojezdzasz na biegu samochod nie bierze paliwa bo masz Energie kinetyczną, która zamienia się w prace napędzając Twoj silnik i tak masz hamowanie silnikiem.
Pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: Krus dnia 2009-09-26 00:47:09 ]
  
 
-> Krus
Wiem o tym I gwarantuję ci, że gdybym jeździł na benzynie, nie wrzucałbym luzu przed światłami
  
 
to samo osiągniesz na lpg ustawiając odpowiednio funkcję Cut-OFF
  
 
Cytat:
2009-09-26 00:45:46, Krus pisze:
Tak dla Twojej informacji, wrzucając na luz nie zmniejszasz a zwiekszasz spalanie. Jak dojezdzasz na biegu samochod nie bierze paliwa bo masz Energie kinetyczną, która zamienia się w prace napędzając Twoj silnik i tak masz hamowanie silnikiem. Pozdro. [ wiadomość edytowana przez: Krus dnia 2009-09-26 00:47:09 ]



Czyli jak hamuje silnikiem to dawka paliwa jest w ogóle w tłoki nie podawana?
  
 
-> Mattisek
Wiem o tym I gwarantuję ci, że gdybym miał gaz II generacji, już dawno ustawiłbym funkcję Cut-OFF

hehe

-> Gorgio89
Zgadza się. Dlatego oszczędniej jest hamować silnikiem niż wrzucać luz

Zacytuję fragment książki
Cytat:
Gdy czujnik położenia przepustnicy przekaże sygnał, że znajduje się w położeniu prędkości obrotowej biegu jałowego, a jednocześnie czujnik prędkości obrotowej poinformuje, że prędkość silnika wynosi ponad 2000obr/min, następuje wstrzymanie wtryskiwania paliwa. Temperatura silnika wpływa również na intensywność hamowania silnikiem przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu. Po zmniejszeniu prędkości obrotowej do 1500 obr/min wtryskiwanie paliwa zostaje wznowione.



[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-09-26 15:25:57 ]
  
 
odświeże,
od kiedy zaczalem sie interesowac jako małolat samochodami zawsze mi mowili ze jak sie chce oszczednie jezdzic to wrzucac wczesniej na luz. tutaj czytam ze odwrotnie. rozumiem ze chodzi tu o technologie.
kiedys na gaznikach luz byl oszczedniejszy, teraz na wtryskach jest odwrotnie tak?

i pytanie:
do tej pory caly czas jezdziłem (starałem się oszczednie) i wrzucałem na luz dosc wczesnie. czy jak zaczne hamowac silnikiem to odczuje mniejsza spalanie. np o 1 litr mniej na 100 km po miescie?
  
 
U mnie w mkVII kombi
jazda spokojna do 2500 obr na możliwe wysokim biegu + dużo hamowania silnikiem - spalanie 9,5 - 10l
normalna jazda nie ekonomiczna - spalanie 11 i więcej
  
 
I podobno przy automacie mam mieć większe spalanie... Z tego co czytam, to wychodzi że nie mam tragedii Albo nadal nie mogę się przestawić ze spalania poprzedniego auta
  
 
czyli z tego wynika ze najlepiej jezdzic na obrotach ~2500 i hamowac silnikiem?

ktos jeszcze do dostrzegł czy tylko Artib33?

Artib33 te 9-10 to na LPG?

mi w miescie pali 12 litrow LPG jak mule się przy około 2.000 obr, i na luz czesto wrzucam.

P.S ( a ostatnio na odcinkach 3 km i stop. spalił 15 litrów gazu. mrozy -10 st. rozruch, 5-7 minut na postoju, i odcinek 3 km. i tak zrobiłem 100 km i 15 litrow. ale to chyba normalne....)
  
 
O nieee benzynka !!!
Kombiki lubią sobie łyknąć w mieście niestety
  
 
no ale wracajac do tematu. jezeli uzyskujecie spalanie LPG w miescie około 8-10 litrow jak to robicie? wiem ze czesto problemem jest regulacja, i podzespoly, ale udajmy ze to pomijamy
  
 
ile pb powinien palic 1.6 16v kombi
  
 
przy normalnej jeździe miasto trasa koło 8l. Gazu 10l.
Zaraz napiszą że pali im 5l
  
 
Cytat:
2010-01-30 14:04:02, pdasiek pisze:
(...) czy jak zaczne hamowac silnikiem to odczuje mniejsza spalanie. np o 1 litr mniej na 100 km po miescie?


litr to nie, samochód na luzie żre koło litra na godzinę, to raczej kilkadziesiąt mililitrów na setkę, ale rocznie to już wychodzi całkiem sensowna oszczędność. Poza tym, oszczędzasz tarcze i klocki hamulcowe(podczas jazdy z górki to dużo daje), i jednocześnie zwiększasz bezpieczeństwo-przy wrzuconym biegu dużo łatwiej i szybciej można odzyskać przyczepność po jej utraceniu na kołach przedniej osi, nie mówiąc o sytuacjach w których musisz nagle depnąć i uciec-zyskujesz cenne sekundy.
  
 
Cytat:
Zaraz napiszą że pali im 5l


Kleszczy nie napiszą...

Mój Bandzior za to produkuje.
 
 
Cytat:
1.6 16v - duże spalanie. Jaki powód?


Powód jest taki że to 1,6 jak to mawia jeden z kolegów

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996
  
 
z autopsji mówię że do 90 na godz spali około7-8 litrów,powyżej 120 łyknie nawet 14 ale ogólnie jest oszczędny ,no i gazu niewiele więcej bierze
  
 
jadąc z gorki czy rozpędzony do swiatel nie wrzucamy na luz bo pali wtedy normalnie jak na luzie,zostawiamy na 4 czy 5 biegu a komputer wowczas odłącza doplyw paliwa,błędny pogląd ze na luzie oszczędzamy,tak bylo w starych brykach typu fiat 125 ,polonez i we wszystkich nie mających kompa
  
 
Cytat:
2011-04-08 18:33:04, michno45 pisze:
jadąc z gorki czy rozpędzony do swiatel nie wrzucamy na luz bo pali wtedy normalnie jak na luzie,zostawiamy na 4 czy 5 biegu a komputer wowczas odłącza doplyw paliwa,błędny pogląd ze na luzie oszczędzamy,tak bylo w starych brykach typu fiat 125 ,polonez i we wszystkich nie mających kompa



Dokładnie, a gdy obroty spadają do ok tysiąca obrotów redukujemy bieg, potem znów do tysiąca, znów redukcja i tak do zatrzymania

-----------------
Zachodniopomorska Elita
www.motospamerzy.pl

*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort 3d 1,6 16V 105 KM 1996