[MKx] Katalizator a sonda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jaki wpływ ma usunięcie zawartości katalizatora na pracę sondy umieszczoną przed nim ?
Co zrobić, wstawić tzw. uniwersalny kat (200-300zł), poprostu zwykłą rurę czy może strumienicę?
Mam 1,8 16V EFI

[ wiadomość edytowana przez: bociansan dnia 2009-08-14 17:32:47 ]
  
 
W sumie chyba wplywu wiekszego nie ma. Ja mam wstawiona rure, mozna wstawic uniwersalny kat, ale strumienicy chyba nie polecilbym. Podobno nie dos ze nie daje osiagow, to moze je jeszcze pogorszyc. Poczytaj w archiwum na temat strumienicy.
  
 
skoro sonda bada skłąd spali przed przelotem przez katalizaotr, to chyba nie ma wpływu...
  
 
nie ma zadnego,wplywu, skoro jest przed katem.
  
 
mi gazownik powiedział że katalizator ma wpływ na prace sondy bo kat wytwarza ciśnienie co powoduje lepsze przepalanie sondy...u mnie właśnie działa w zakresie od 0,4V do 0.8 ale nie sinusoidalnie.w zaleznosci od dodawania gazy raz idzie do góry a raz na dół.ale niby to jest i tak złe działanie.powinna wskazywać od 0.1 do 0.9v i to z częstotliwością 20Hz chyba-o ile pamietam:]
  
 
Cytat:
2009-07-06 23:35:37, stawek1 pisze:
mi gazownik powiedział że katalizator ma wpływ na prace sondy bo kat wytwarza ciśnienie co powoduje lepsze przepalanie sondy...


a niby w jaki sposób kat wytwarza to ciśnienie?

kat na pewno nie ma wpływu na sondę, bo tak jak ktoś już pisał, bada skład spalin po wyjściu z kolektora jeszcze przed przejściem przez kata
ale kata uniwerslanego bym Ci nie polecał, lepiej dołóż i kup dedykowany
  
 
Po pierwsze odgrzałeś niesamowitego kotleta, ale to nic. Po drugie z tym ciśnieniem to dyskusyjna sprawa, w końcu w nowszych samochodach jest sonda za katem również. A to, że tak Ci działa sonda zależy od kilku powodów, po pierwsze nie napisałeś czy na gazie czy na benzynie. No i na pewno nie powinno to być 20Hz ani żadna sinusoida.
  
 
Witam wszystkich. Byłem dzisiaj na komputerze i pokazało mi błąd sondy -zbyt uboga mieszanka.
I moje pytanie jest takie:
Nie mam kata więc czy jego brak ma wpływ na odczyt sondy? Czy w moim aucie jest jedna sonda czy dwie?
Czy wymienić sondę czy może najpierw załozyc mu kata
Autko tak jak w opisie: Zetec 1.6 16V 1997 gaz + benzyna.
  
 
Cytat:
2009-08-12 20:18:44, jarzyn1982 pisze:
Witam wszystkich. Byłem dzisiaj na komputerze i pokazało mi błąd sondy -zbyt uboga mieszanka. I moje pytanie jest takie: Nie mam kata więc czy jego brak ma wpływ na odczyt sondy? Czy w moim aucie jest jedna sonda czy dwie? Czy wymienić sondę czy może najpierw załozyc mu kata Autko tak jak w opisie: Zetec 1.6 16V 1997 gaz + benzyna.



Masz 1 sonde, odczyt zbyt ubogiej mieszanki moze byc spowodowany uszkodzeniem sondy, ale sa tez odpowiedzialne inne czynniki, najlepiej przemierzyc sonde lub sprawdzic błedy komputera, bo najprawdopodobniej to ona jest uszkodzona.

Kat nie ma na to wpływu.
  
 
Dzięki bo mój mechanik twardo sie upierał że kat ma na to wpływ. Magic a jakie mogą być inne czynniki oprócz sondy?
  
 
Witam
Z katem to faktycznie dyskusyjna sprawa a mianowicie zakładając fakt że kat stanowi jakiś tam opór w przepływie gazów to ciśnienie przed katem jest stosunkowo wyższe niż bez niego a co za tym idzie sonda powinna osiągnąc wczesniej swoją temperaturę pracy(na szczęście w Essich mamy podgrzewane sondy) - to chyba tyle w temacie kata. U siebie też go nie mam a sonda pracuje poprawnie - sprawdź po rozgrzaniu silnika sonde i będziesz wszystko wiedział. A nawiasem mówiąc na zły skład mieszanki może miec wpływ kilka rzeczy - począwszy od czujnika temperatury płynu a skończywszy na nieszczelnościach w przewodach podciśnieniowych bo zdaje się że komp pokazał ci tylko jeden błąd??
Pozdrawiam
  
 
Czujnik temperatury płynu wymieniany niedawno. a jeśli chodzi o błędy to tylko pokazało ten jeden błąd
  
 
Cytat:
2009-08-13 19:39:39, jarzyn1982 pisze:
Czujnik temperatury płynu wymieniany niedawno. a jeśli chodzi o błędy to tylko pokazało ten jeden błąd



Jaki?
  
 
Chodziło o czujnik temeperatury cieczy chłodzącej tak?
  
 
Witam
Wymieniałeś czujnik temperatury płynu ale są dwa - jeden odpowiedzialny za wskazania na desce (wkecony od przodu auta w głowicę) a drugi podaje sygnał do kompa(wkręcony w kolektor ssący). Najpierw sprawdź u siebie sondę a dopiero potem resztę.
Pozdrawiam
  
 
Czy sonda uniwersalna zda egzamin? czy taka sonda podejdzie pod moje autko?
sonda

Czy poszukać innej?

[ wiadomość edytowana przez: jarzyn1982 dnia 2009-09-03 15:28:07 ]
  
 
Będzie ok - masz sondę 4-przewodową założoną u siebie i takiej trzeba szukać.
  
 
Cytat:
2009-08-14 18:22:27, nowypn pisze:
Witam Wymieniałeś czujnik temperatury płynu ale są dwa - jeden odpowiedzialny za wskazania na desce (wkecony od przodu auta w głowicę) a drugi podaje sygnał do kompa(wkręcony w kolektor ssący). Najpierw sprawdź u siebie sondę a dopiero potem resztę. Pozdrawiam



To jest stan w silniku CVH, kolega ma 16V, i tam na gorzetermostatu pionowo to czujnik temp. płynu do kompa, a od spodu pod skosem czujnik temp. płynu na deske.

Sonda bedzie ok, pamietaj jedno, nie lutuj kabli, nie jest to jednoznaczne, ale ja kiedys lutowałem i pracowała tylko kilka tys, pozniej zmieniłem ale juz nie miałem okazji sprawdzic ile przejezdzi.

Dodatkowo, nie dotykaj ani nie wysmaruj koncówki sondy ktora idzie w wydech.
  
 
Witam
Pamiętaj o tym aby sprawdzic czy siwy kabel ma połaczenie z masą(obudową) sondy - jeżeli nie ma to do siwego kabla sondy podłącz dodatkową masę.
Pozdrawiam
  
 
Sonda wymieniona i autko ogólnie lepiej chodzi i nie szarpie tak.

Ale nadal na zimnym silniku po odpaleniu potrafi zgasnąć, dusi sie, dławi i obroty spadają. Czyli jeszcze coś go boli. Może spobować wymienić czujnik temperatury do kompa? Czy może być jeszcze coś innego?