[mk7] dziwne zachowanie silnika na zimnym i problem z obr.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie!
Niestety mam drazniacy problem w moim kochanym autku. Mianowicie pierwszy problem dotyczy pracy silnika gdy jest zimny. Pracoje wówczas troche nierowno i te obroty mu na chwile troszeczke wzdastaja do ok 1,5 tys. obr/min tak jak na ssaniu trzymac powinien pozniej troche spadaja na 1300 obr/mini tak jakby cos mu przerywalo tak przynajmniej slysze cos takiego. Szczerze mowiąc to nie wiem juz co robic przeczyszscilem wszystkie wtyczki (wtyki) przeczyscilem krokowy, filter powietrza tez , wymienilem kable i swiece , wyczyscilem przeplywomierz. Silnik to 1.4 cvh ( na pelnym wtrysku 8v) . Dodam ze jak sie rozgrzeje to jest wszystko wporzadku.

Odnośnie drugie problemu to tez poniekąd wiąże sie z pierwszym a mianowicie. Gdy hamuje praktycznie do 0 czasem boo czasem ale spadna obroty ponizej 800 obr/min (na wcisnietym sprzęgle jak i na "luzie" bez biegu) i wtedy musze mu musnac troche gazu i jest ok trzyma ok. 900 obr/min. Bardzo rzadko zdarza mu sie tak ze tak jakby zaczal sie krztusic i az swiatla przygaszaja ale nie zgasnie. I wtedy tez musze troche gazu dodac i wskoczy sobie na normalne i trzyma je.
Bardzo prosze Was o pomoc drodzy koledzy. W sumie duperelki ale mam podejscie pewnie jak wiekszosc z Was ze chcialbym zeby wszystko chodzilo jak najlepiej w autku Dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc. Szukałem na forum podobnego problemu ale niestety nie udalo mi sie spotkac podobnego problemu.
Z góry dziękuje za przeczytanie mojego watku i pomoc. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-18 09:37:38, Marcino23 pisze:
Witam serdecznie! Niestety mam drazniacy problem w moim kochanym autku. Mianowicie pierwszy problem dotyczy pracy silnika gdy jest zimny. Pracoje wówczas troche nierowno i te obroty mu na chwile troszeczke wzdastaja do ok 1,5 tys. obr/min tak jak na ssaniu trzymac powinien pozniej troche spadaja na 1300 obr/mini tak jakby cos mu przerywalo tak przynajmniej slysze cos takiego. Szczerze mowiąc to nie wiem juz co robic przeczyszscilem wszystkie wtyczki (wtyki) przeczyscilem krokowy, filter powietrza tez , wymienilem kable i swiece , wyczyscilem przeplywomierz. Silnik to 1.4 cvh ( na pelnym wtrysku 8v) . Dodam ze jak sie rozgrzeje to jest wszystko wporzadku. Odnośnie drugie problemu to tez poniekąd wiąże sie z pierwszym a mianowicie. Gdy hamuje praktycznie do 0 czasem boo czasem ale spadna obroty ponizej 800 obr/min (na wcisnietym sprzęgle jak i na "luzie" bez biegu) i wtedy musze mu musnac troche gazu i jest ok trzyma ok. 900 obr/min. Bardzo rzadko zdarza mu sie tak ze tak jakby zaczal sie krztusic i az swiatla przygaszaja ale nie zgasnie. I wtedy tez musze troche gazu dodac i wskoczy sobie na normalne i trzyma je. Bardzo prosze Was o pomoc drodzy koledzy. W sumie duperelki ale mam podejscie pewnie jak wiekszosc z Was ze chcialbym zeby wszystko chodzilo jak najlepiej w autku Dlatego zwracam sie z prośbą o pomoc. Szukałem na forum podobnego problemu ale niestety nie udalo mi sie spotkac podobnego problemu. Z góry dziękuje za przeczytanie mojego watku i pomoc. Pozdrawiam



A sonde Lambde kolega sprawdzal??
  
 
nie sprawdzałem spalanie nie wzroslo wiec nie sprawdzalem chyba ze to nie tylko po tym mozna poznac skopana sonde
  
 
powodów może być wiele , sugeruje poszukanie w wyszukiwarce co drugi własciciel escorta uskarża sie na takie coś.U mnie chyba łapie lewe powietrze.Jakoś z tym żyje.Może podpięcie auta na kompa rozwiąże niejasności
  
 
Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
(znalazłem ten obrazek w googlach):


Jeżeli tłoczek w środku lata sobie na wszystkie strony to znaczy że to najprawdopodobniej to. Niedawno miałem to samo i koledzy z forum poradzili to zbadać.

Możesz jeszcze sprawdzić czy coś Ci nie syczy aby pod maską. U mnie kolejny problem robiła uszczelka w serwie hamulca, która po prostu wzięła i pękła i też ssał lewe powietrze.
  
 
dziękuje sprawdzę dziś popołudniu serdeczne dzięki za podpowiedź Panowie
  
 
To zdjęcie jest z silnika 1,6 a kolega ma problem w 1,4 wiec odpowietrzebie korbowodu jest chyba z drugiej strony silnika
  
 
zgadza sie mam 1.4 cvh 8v jakby ktos z Was Panowie mial zdjecie i pokazał mi gdzie i co tylko ze z 1.4 bylbym wdzieczny z góry dziekuje
  
 
problem caly czas nierozwiazany
  
 
zacytuję moją 3 letnią córkę: "leń patantowany"
http://moto.allegro.pl/item748244663_silnik_ford_escort_1_4_benzyna_1997r.html
odpowietrzenie skrzyni - to ta czarna puszka okrągła w lewym górnym rogu.
  
 
dzieki wielkie ale co mam z nia zrobic? rozebrac i przeczyscic benzynka? czy wymiana? z gory dzięki
  
 
Cytat:
2009-09-21 12:10:12, Marcino23 pisze:
dzieki wielkie ale co mam z nia zrobic? rozebrac i przeczyscic benzynka? czy wymiana? z gory dzięki


czyścić, czyścić, węże też, zwłaszcza do filtra.
  
 
Marcino23 mialem bardoz podobne problemy, przeczyscilem wszystko tak jak pisali na formu i nic ......

a sie okazalo ze pompa paliwa siadala - po jej wymianie pali jak jest zimnym bez problemu
  
 
czyli tez miales z nierowna praca problem ? bo jesli chodzi o odpalanie to od bzyka i odpala
  
 
Niedalej jak wczoraj zauwazylem cos takiego, ze... jak wciskam sprzeglo i hamuje to czasem mu spadna te obroty normalnie do wartosci ok 1 tys a jak np. skrecam na sprzeglem (na skrzyzowaniu zawracalem tzn na rondzie) to spadly ok 600 i musialem lekko musnac gazem i jest wtedy wporzadku. Niby pierdola ale upierdliwa a chcialbym zeby wszystko chodzilo jak nalezy Moze ktos z Was tez mial takie objawy ?
  
 
1.filtr powietrza-może łapać powietrze inaczej
2.wspomaganie-przy skręcie obciążasz silnik pompą i wtedu obroty spadają.
  
 
Czyli filter powietrza wymienic? czy sprawdzic tez ta "rure" co idzie do niego moze gdzies peknieta ale patrzylem slychalem i w sumie nic mnie nie zaniepokoilo.
  
 
Cytat:
2009-09-25 10:39:00, Marcino23 pisze:
Czyli filter powietrza wymienic? czy sprawdzic tez ta "rure" co idzie do niego moze gdzies peknieta ale patrzylem slychalem i w sumie nic mnie nie zaniepokoilo.


A sprawdzałeś jego stan?
Sprawdzić rury nie zaszkodzi, nie pytaj proszę o takie oczywiste rzeczy...
  
 
Chciałbym wnieść coś do tematu co zauważyłem. A mianowicie, mam wrażenie jakby za krótko trzymał go na ssaniu bo odpalam zazwyczaj ok 6.40 rano. Rano wcale nie jest za ciepło a on go trzyma chwilke i poźniej jakby mu coś przerywało jak przytrzymam nogę na gazie i trzymam go ok 1,5 tys obr/min przez jakieś 3 minutki to lepiej mu bo się trochę już rozgrzeje. A tak to wydaje mi sie jakby mu cos czasem przerwało. Czyli tak po dłuższym przemyśleniu może byc tak chyba że to pompka paliwa. Może za małe ciśnienie daje . Swoją drogą to tez wina krokowca może byc to falowanie. Odrazu zapytam czy mialby ktos zalegajace takie czesci ? 1.4 cvh 8v.
ps. Co o tym sądzicie? Może sie ktoś spotkał u siebie z czyms podobnym. Pozdrawiam
  
 
a sprawdzałeś kody błędów może?