seba82 Escort MK4 £ubiana | Witam.
Przed kilkoma dniami zakoñczy³em remont swojego silnika 1,6 CVH. Po remoncie (wymiana pier¶cieni, szlif cylindrów, planowanie g³owicy, wymiana uszczelniaczy zaworów, zaworów, uszczelki pod g³owic± i misk± olejow± i jeszcze kilka drobnych rzeczy) zauwa¿y³em dziwn± przypad³o¶æ która objawia siê tym ¿e gdy odpalê silnik poziom p³ynu ch³odniczego spada poni¿ej MIN a gdy go zgaszê powraca na pozycjê MAX. I tak w kó³ko. Ogólnie p³ynu nie ubywa tylko tak jak by siê gdzie¶ ¶ciska³ a po zgaszeniu silnika rozprê¿a³.
Remont robi³em bo silnik pali³ mi bardzo du¿o oleju (ok 2l na 2,5kkm) i kopci³ bia³ym dymem. Teraz jest super silnik ¿wawszy, mocniejszy, pracuje równiej i ciszej i nie kopci prawie nic.
Tylko dlaczego tak siê ten p³yn zachowuje? Czy trzeba jako¶ odpowietrzyæ uk³ad (z tego co wiem to raczej nie)? |