Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-04-29 07:38:57 |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2010-04-29 08:45:41 Ładnie, Maciek, ładnie...a nie chciałeś dać soczewek?... |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-23 15:00:18 Kolejna seria modyfikacji za mną.
Autko w końcu zblizyło się rtoszkę do ziemi (ale tylko trochę, bo nie jestem zwolennikiem mega gleby, a moje auto słuzy na codzień całej 5-osobowej rodzince ). Na pokładzie zawitał zestaw sprężyn Eibacha. Z tyłu zmienione zostały również amory na Bilstein'a B6 Sport (amory wymienione, bo musiałem wywalic zawiechę nivo, przy której założenie niższych sprężyn nic by nie dało), a z przodu póki co zostawiłem jeszcze orginalne amory od ST220 - muszą do przyszłej wiosny wytrzymać . Poza tym nowy secik hamulców - z przodu nawiercany Zimmermann o średnicy 320mm zamiast fabrycznych 300mm(zaciski od Focusa II ST), a z tyłu zwykły Zimmermann - wrażenia jak na razie jak najbardziej pozytywne - hamulce nie sa teraz takie "gumowe" i są lepiej dozowane. Jeśli chodzi o zawiechę, to praktycznie nie odczuwam różnicy w komforcie (Eibach ma bardzo podobną charakterystyke do ori sprężyn od ST), a jedynie dość mocno ograniczone zostały przechyły nadwozia i uciekanie tyłu na ostrych zakrętach Poza tym, autko doczekało się ingerencji w sterowanie - obecny wynik to 229KM i 276Nm w porównaniu do bazowych 216KM i 257Nm - i jest to odczuwalne Następne w kolejce jest sprzęgło - będę regenerował tarczę i wzmacniał docisk u Radzikowskiego - mam nadzieję, ze po tej operacji nie będzie tak łatwo je "przypalic" jak obecnie A tutaj troszkę fotek z najnowszej "sesji" Tutaj takie łądne towarzystwo dla eSTeka Fabryka Absolutu .... I na koniec taki "diabelski" troszeczkę przebieg |
Tigerbart Sympatyk FEFK Mk7 Kombi/Mk7 HBK5D Gdańsk | 2010-05-23 18:19:16 Podoba mnie sie
Środkowe tłumiki oraz element, co był u Krzycha w garażu dały taki wynik mocy, czy też zmieniałeś np mapę silnika? |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-24 17:47:38
Nowa mapa plus mody - tak wyglądają wszystkie wykresy dotyczące mojego ST :hmm: wykres zielony (Test2) - pomiar bazowy - tak wyglądało to w absolutnej serii wykres czerwony (Test4) - pomiar po modach - przepustnica 65mm, sportowa wkładka powietrza i wycięte środkowe tłumiki wykres niebieski (Test3) - pomiar po "czipie" :hehe: Jak widać efekt jest całkiem sensowny. Jesli plany (i finanse) wypalą, to po wymianie kolektorów, katów i kompletnego customowego wydechu będzie pisany nowy program |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2010-05-24 18:10:10 Calkiem fajnie
Czyli 2 konfiguracja najlepsza |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2010-05-24 21:08:10 MAG estek wygląda przemiodzio a "lekka gleba" jest po prostu nieziemska
Auta w Twoich wielkich łapskach mają bardzo dobrze, to trzeba przyznać a jak sobie przypomnę pewnego "wykombinowanego" escorta to aż łezka się zakręca I widzę że odwiedziłeś chłopaków w Kossakowie I nie byłbym sobą gdybym nie miał jakiegoś ale... Widzę że do V-ki zawitały nowe graty ;p i strojenie tego do kupy się odbyło, trochę kasiory i... para kucy ponad normę ...No wiem, wiem, żaden ST-ek nie ma "obiecanych" koni w serii więc ten przyrost jak na wolnossącego jest całkiem pokaźny choć myślałem że w 3.0 przy takich modach idzie wycisnąć znacznie więcej, ale do czego zmierzam? ano do wrrruuum psssssyt Naprawdę nie ma miejsca na dmuchawca? Obecne mody zwykłego śmiertelnika kosztowały by pewnie połowę kwoty potrzebnej do soft dmuchnięcia, a i przyrosty byłyby nie w koniach a w dziesiątkach koni Jakby nie było..... to mondeło mnie się podoba |
Tigerbart Sympatyk FEFK Mk7 Kombi/Mk7 HBK5D Gdańsk | 2010-05-25 00:26:44 No wtedy byłaby trójka z przodu na kolejnym wykresie z hamowni |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-25 07:34:27
1. Dzięki za uznanie 2. Jeśli chodzi o glebe, to chętnie bym go z przodu jeszcze tak z jeden centymetr w dół posadził, bo teraz klin nie jest aż tak dobrze widoczny jak to było w poprzednim moim ST200 3. Łączna kasa wpakowana w te auto jest już spora, ale część związana z mocą to jest to 2.500zł (przepustnica, filtr, strojenie, wydech), z tym, że np jesli chodzi o wydech, to jeden z tłumików środkowych mi sie poprostu posypał i przytykał wydech, więc zamiast wsadzać nowe tłumiki, to ich się poprostu pozbyłem I tak sa przelotowe, więc ani zbyt dużo nie zyskałem, ani różnica w głośności nie jest zbyt duża i auto bezproblemowo (w sensie akustycznym) służy na trasie z kompletem rodziny na pokładzie. Co do pozostałych elementów, to np. springi Eibacha kupiłem za 180zł , alusy 18-tki za 800zł (co prawda musiałem 2 sztuki prostować, ale i tak dobra cena jak za Borbety), a opony i tak musiałem kupić, więc część modyfikacji to element polityki wymiany części eksploatacyjnych na lepsze 4. Dmuchawka, hmmmmm - nie powiem, że mnie nie korci, ale jest to niemały wydatek jednorazowy (wszystkie dotychczasowe mody to stopniowe zbieranie gratów), no i jest jeszcze "mały" problem ze szwedzkimi przepisami z tym związanymi Po zeszłorocznej zmianie tych przepisów miałbym spory problem z przeglądem po montażu turbo (ze względu na normy spalin i wymagane modyfikacje mechaniczne) - gadałem z jednym kolesiem tutaj (poznałem go na forum STdriveRS.co.uk) i to on mi o tym problemie powiedział. Poza tym pod maską za dużo miejsca nie ma i trzeba mocno kombinować z upakowaniem wszystkiego (trzeba np. aku do bagaznika wyeksmitować), dlatego łatwiej pod tym względem kombinować z kompresorem. Dlatego doładowanie nie będzie moją opcją w tym aucie. Z rzeczy które zrobię na 90% to pełny wydech customowy (ori sie powoli kończy i sądzę, że po zimie będzie wymagał ingerencji) bazujący zarówno na uniwersalnych jak i częściowo dedykowanych do Mondeo elementach od Simons'a (szwedzka firma robiąca wydechy sportowe), oraz jeśli będe miał problem z fabrycznymi katalizatorami, to wtedy na 100% w aucie wylądują kolektory rurowe MSDS wraz ze sportowymi katalizatorami. Jeśli to wszystko znajdzie się na pokładzie, to ponieważ u chłopaków z Kossakowa mam juz duży rabat (chipa mam zrobionego z RTS'em), to zrobienie kolejnego programu będzie już stosunkowo tanie - RTS ma pamięć na 3 programy, seria plus dwa tuningowe. Biorąc pod uwagę stan mojego ST i przebiegi które rocznie robimy, to sądzę, ze będę go miał jeszcze minimum 2-3 lata, a potem będzie zapewne albo Mondeo MkIV Titanium S 2,5Turbo lub S-Max z takim samym silnikiem i wyposażeniem A wtedy z seryjnych realnych około 215-tu kuników dzięki turbince można wyciągnąć będzie pod 300 koni zachowując trwałość bliską fabrycznej |
beniobb Sympatyk FEFK RS 2000 Bielsko-Biała | 2010-05-25 09:27:16 zacnie wygladaja przeprowadzone modyfikacje!! wykres z wirusem takze obiecujaco wyglada!! pewnie dobrze sie odpycha!! |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-25 09:55:21
Na tyle dobrze się odpycha, że wymaga wzmocnienia fabrycznego sprzęgła, które niestety jest dość newralgicznym punktem w ST - jest najzwyczajniej w świecie zbyt słabe jak na te auto Operacja regeneracji tarczy i wzmocnienia docisku będzie robiona u Radzikowskiego, najprawdopodobniej w lipcu, w trakcie mojego kilkudniowego pobytu w wawie. |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-27 07:35:38 15-ego maja wpadłem na jeden dzionek na zlot Mondeo Klub Polska i wyglądało to mniej więcej tak ...
|
Marcino23 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Włocławek | 2010-05-27 08:25:19 Autko super stylistycznie bardzo fajne no i ten kolor wyscigowka w kombi a tak na marginesie ile Ci pali te 3.0 ? |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 08:44:20
Wczoraj zatankowałem 46,8 litra po przejechaniu 312km |
rene Sympatyk FEFK RS 2000 F1 Komorów | 2010-05-29 08:47:10 Swietne autko
Dlaczego zmieniles felgi? Oryginalne pasuja idealnie do tego samochodu... |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2010-05-29 10:30:16
ajć.... to blisko 15l na 100km, MAG chyba właśnie wybiłeś mi z głowy ST220, sedan zapewne konsumuje odrobinę mniej, ale.... |
Marcino23 Sympatyk FEFK Ford Mondeo Włocławek | 2010-05-29 10:42:42 ale to przy ostrej jezdzie? |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 23:40:48
Oryginalne felgi mają do kitu offset - ET52,5, a w moich Borbetach jest ET40 (a miejsca w nadkolu jest tyle, że spokojnie mógłbym założyć felgi z ET35 - nie musze chyba tłumaczyć jak to wpływa na wyglad auta Zresztą ori felgi zachowałem - są na zimę przeznaczone |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2010-05-29 23:49:46
Na trasie pali w granicach 10-ciu litrów (spokojna i płynna, średnioszybka jazda), natomiast po miescie gdzie mieszkam, to raz, że robię króciutkie odcinki (2-3km w porywach do max 10km), przez co silnik żre wtedy wachę jak głupi, a pozxa tym cały czas nie moge się opanować i lubie słuchać tej fałki wkręcanej pod czerwone pole Gdybym mieszkał w Polsce, to z miejsca zakładałbym gaz (tak jak w moim poprzednim ST200) i cieszył się brzmieniem, osiągami i prowadzeniem auta z trzylitrowym V6 pod maską Przy obecnym poziomie instalacji gazowych nie ma sie czego bać w tym silniku - jeździ na gazie sporo ST220 i jesli instalka zakładana jest przez myslącego i znającego sie na rzeczy człowieka, to jedynym problemem jest kwestia na co przeznaczymy zaoszczędzoną na nieuzywaniu benzyny kasę [ wiadomość edytowana przez: MAG dnia 2010-05-29 23:50:31 ] |