[MKVII] falujące obroty - problem rozwiązany tylko częściowo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Obroty w aucie są tak obecnie zwariowane i zależne od róznych czynników, że nikt nie może mi stwierdzić gdzie może tkwić przyczyna. Mianowicie:

auto zimne, odpalam na paliwie
Odpala na dotyk, obroty nierówne i spadają, bez lekkiego dogazowania gaśnie. Mocne wciskanie gazu wręcz go przydusza, jeśli zgaśnie następne zapalenia trzeba pokręcić. Jazda przymulona, często szarpie, trzeba powoli dodawać gazu i raczej do 3000 obrotów.

przełączy się na gaz, średnio rozgrzany
idzie idealnie bez zastrzeżeń, obroty stoją na 1000, żadnego falowania, można gazować do 5000, płynnie

na gazie, rozgrzeje się dobrze
obroty wchodzą na 1500-1700, zaczyna się lekkie szarpanie auta, szczególnie gdy dochodzi się do 3000, wtedy konieczna zmiana biegu by zmniejszyć obroty. Im dłużej tym szarpanie bardziej odczuwalne, choć przy 2000 obrotach prawie nie ma. Po jakimś czasie obroty znów czasem wracają na 1000 i znów jest super, ale tylko na krótki czas.

rozgrzany, przełączony na paliwo
obroty na luzie skaczą 500-1500, auto do jazdy wręcz niemożliwe, szarpie mocno, dodanie gazu prawie nic nie daje, stoi

Gdzie w czym może tkwić problem. Są podejrzenia na czujnik od położenia wałka rozrządu, bo gdy raz był rozgrzany mechanik sprężarką przedmuchał go, docisnął i auto uspokoiło się do następnego dnia. Kolejnym razem już ten zabieg nie pomógł.
Będę wdzięczny za sugestie, rady, tylko proszę w miarę opisowo, bo z mechaniką u mnie słabo.

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-05-18 10:03:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-05-18 10:06:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-05-18 15:29:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-05-22 11:54:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-19 22:31:04 ]
[ powód edycji: Temat! ]
  
 
Edytuj tytuł wątku -> [model auta]
  
 
Z tego co wyczytałem to warto sprawdzić zaworek jak i sam przewód odpowietrzania skrzyni korbowej, tyle, że ze znalezionych zdjęć na forum u siebie nie mogę zlokalizować, proszę o pomoc, moje zdjęcia:

Po za tym, co propujecie, abym mógł jeszcze sprawdzić, czy to może być ten czujnik położenia wałka rozrządu ?
Kilka razy po za tym miałem już strzały, więc może faktycznie jest coś z powietrzem lewym. Ale wtedy zimny czy ciepły by szalał, a na średnio rozgrzanym nic ?

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-05-18 18:41:39 ]
  
 
Kolego a wyszukiwarkę odwiedzałeś? Na forum troche o tym jest.
  
 
Jasne kolego że tak, od kilku dni nic innego nie robię, tyle już tematów i postów przeczytałem, że nic nie wiem. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu u mnie zaworku odpowietrzania skrzyni korbowej
  
 
Więc udało się wyeliminował problemy na ciepłymi silniku, dławienie sie na wyższych obrotach. Po prostu klapka w przepływomierzy była uszkodzona i czasem nie opadała, przez co silnik dostawała za dużo powietrza.

Jednak nadal na zimnym silniku, na paliwie, spadają obroty i gaśnie i początkowa jazda jest przymulona. Przy pierwszym przełączeniu na gaz czasami auto jakby gasło, po prostu zwalnia i nie reaguję na gaz.

Więc z tego co poczytałem, to można sprawdzić czujnik temperatury co do kompa idzie, ale gdzie go dokładnie znajdę w silniku 1.4 ? Po za tym jakie powinny być wartości napięcia, jeśli bym miernikiem sprawdził?

Dużo jest napisane o odpowietrzaniu skrzyni korbowej, ale czy w silniku 1.4 to jest? jeśli tak to gdzie?

Czy może jakieś inne pomysły co warto sprawdzić?
  
 
W Twoim silniku odp. skrzyni korbowej jest po lewej z tyłu patrzac na silnik, okragła puszka, od ktorej odchodzą 3 weze, jeden połaczony jest z pokrywa zaworow.
Odłącz cienki od puszki ktory idzie do kolektora ssacego i go zaslep dokładnie, po tym sprawdz.

  
 
kolego sprój odłączyc kostke od przepływomierza
  
 


Proszę pomóc który przewód mam odłączyć, żeby zrobić test pisaka i mam odłączyć przewód od tej okrągłej puszki, która jest zaworem odpowietrzania tak ?
  
 
Cienki, jest tam tylko jeden i idzie on do kol ssacego rozdwajajac sie na srodku.
Jego masz zaslepic.
  
 
W końcu miałem czas i zrobiłem "test pisaka" - w efekcie brak zmian. Dalej obroty są nierówne, wahają się czasem 700-1300, czasem jest dobrze, ale auto raczej nie gaśnie, więc krokowy chyba ok?

Po za tym mam prawdopodobnie do wymiany mam uszczelkę pod pokrywą silniki, bo trochę na zewnątrz brudno od oleju i właśnie przewody odpowietrzania i sama ta okrągła puszka w środku chyba ma troche oleju, może mieć to jakiś wpływ?

Chyba powinienem jeszcze sprawdzić czujnik temp. co idzie z silnika do kompa, tylko gdzie go znaleźć i jakie powinien mieć wskazania miernika? Byłbym wdzięczny za wskazanie napięcia jakie mają mieć czujniki.

A jeszcze odczuwam pogorszenie bo ostatnim strzale pod maską, patrzyłem klapka w przepływomierzu nie zacina się opada normalnie, ale może coś jest teraz nieszczelne.. tylko co? gdzie i co mógłbym sprawdzić ?




[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-06-10 17:12:04 ]
  
 
Uszczelka ma tyle ze olej cieknie, nic wiecej.
Czujnik tez zostaw bo nie ma on wpływu zadnego na Twoje objawy, dodatkowo element ten bardzo zadko ulega uszkodzeniu.

U ciebie przewod ktrory zaslepiłes idzie i rozdwaja sie przy kolektorze ssacym, wyjmij całkiem te dwa przewody i zaslep 2 rurki wychodzące z kolektora wtedy bedziesz miał pewnosc.
Dodatkowo obejrz ten plastikowy trojnik i weze własnie te o ktorych mowa, moga puszczac na trojniku badz miec gdziec pekniecie.
  
 
Jeśli nie ma reakcji na benzynie na naciskanie gazu, albo jest wtedy silnik przyduszany, to sprawdz: przepływomierz oraz czujnik położenia przepustnicy.

Odepnij przeplywomierz i powiedz jak sie zachowuje podczas jazdy.

Przepływomierz: 0.7V na wolnych obrotach i ok 1.7-2V przy ok. 3000 obrotow (dokladne dane mozesz znalezc na forum)
Mozesz tez wyczyscic przeplywomierz.

Malo prawdopodobne: Jesli masz gaz i nie masz emulacji sondy lambda, to mozesz miec tez bardzo mocno rozjechane mapy paliwa. Sproboj zrobic reset kompa (odepnij akumulator na ok. 30 minut, podepnij, odpal samochod na benzynie i nie dotykaj pedalu gazu az sie zagrzeje do wlaczenia wentylatora. potem przejedz normalnie jakies 10km)
  
 
Witam ponownie.
Więc z przepływomierza jeszcze nie miałem możliwości zmierzyć (szukam miernika ).

Przewody odpowietrzania wyglądają naprawdę dobrze, chyba są w miarę nowe, a na trójniku dobrze zaciśnięte, więc chyba nie puszcza powietrza.

Jednak czytałem trochę od czujniku położenia przepustnicy i na postoju gdy obroty falowały, odłączyłem go, a potem znów podłączyłem i nie było różnicy, jak i na paliwa i gazie. Może to wskazywać na jego uszkodzenie?
Jakie powinien mieć wartości, to dorwę miernik i zmierzę.

Po za tym wyczytałem też, że wadliwy przepustnica może mieć wpływ na większe spalanie, a właśnie pali mi ponad 10l :/

[ wiadomość edytowana przez: Ziebotta dnia 2009-06-17 14:55:30 ]
  
 
Witam po czasie, bo problem nadal nie rozwiązany...
Przepływką ok, bo pożyczyłem dobrą i bez różnicy. Przewody odpowietrzania skrzyni sprawdzałem również wyglądają ok.
Auto na zimnym silniku jakby ma za bogatą mieszankę, obroty spadają, dławi się, przydusza gdy się doda gazu.

Dodatkowo zawsze przy pewnej temperaturze, gdy wskazówka jest między literami R a M w polu NORMAL, obroty wariują auto znów się dławi, na paliwie i na gazie, gdy zajdzie za literkę M już się stabilizuje.

Przypuszczam, że silniczek krokowy rano nie pracuje prawidłowo, jednak jak go wyjąłem, jest czysty, podłączyłem pod aku i działa prawidłowo. Jak mógłbym go inaczej sprawdzić lub co może mieć jeszcze wpływ na to ??
  
 
miałem ten sam problem ale wymieniłem cewkę zapłonową i jest o 90% lepiej ale nie do końca czasami go jeszcze łapie ale po krótkim czasie puszcza. Ja mam 1.4 więc cewka jest chba razem z modułem i to on był przyczyną dziwnego zachowania auta tak mówił mechanik, spróbuj podmienić i spawdź. Życzę powodzenia ja ze swoim jeździłem 3 miesiące od mechanika do mechanika
  
 
A wie ktoś może jak sprawdzić cewkę, czy sprawna ? Lub może jest ktoś z okolic Wrocławia, żebym mógł podmienić ?
  
 
Czytałem w archiwum, ale nie ma ostatecznej odpowiedzi.. czy można podmienić z cewkę z 16V do mojego 8V ??
  
 
udało się... niestety tylko podmienić cewkę, efekt - różnicy brak, więc cewka raczej odpada.

Jakieś propozycję co sprawdzić, zmierzyć? Mnie zastanawia ten związek z temperaturą silnika, ale nie wiem już co i jak sprawdzić...
  
 
Kolejne etapy mojej walki:
* zmierzony czujnik temp., same opory, pomiary wychodziły w miare logiczne i prawidłowe, malał opór, z czasem coraz wolniej, jednak nie była równolegle mierzona temperatura i miernik taki zwykły.
* Sprawdzony dolot w poszukiwaniu nieszczelności - brak.
* Wymienione świece NGK na Motorcrafty - dalej trzeba zapalać z dodaniem gazu, nadal obroty wariują przy pewnej temperaturze (między literkami R a M)
* podłączenie do dwóch komputerów u mechaników - nie udane

może coś ogólnie z kompem jest, że nie można podłaczyć do diagnostyki? Bądź co może mieć na to wpływ ??