[ janek18 ] MKVI Kombi :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!! Jestem tu nowy dlatego na początku pozdrawiam wszystkich sympatyków escorta. Sam stałem się posiadaczem samochodu niestety w dość smutny sposób mianowicie 5 lat temu niespodziewanie zmarł mój ojciec a ja sam dopiero teraz mam prawko i chcę nim jeździć tak długo jak będzie to możliwe. Silnik to 1.6 16V EFI zagazowany. Samochód dopiero od dwóch lat regularnie odpalany ale nie jeżdżony. Niestety mam kilka mankamentów i chciałbym prosić was także o pomoc. Otóż jeździłem nim tylko sobie po takiej dróżeczce góra 3 bieg i wolne obroty jakieś 20 min i samochód szybko się grzeje mianowicie silnik gorący chłodnica także bardzo mocno się nagrzewa płyn wymieniony kilka dni temu i nadal to samo. Nie działa podświetlenie licznika. Pytanie co po tylu latach stania w garażu należałoby wymienić ??? Ogólnie samochód stan db blacha narazie wporządku. Wspomaganie, podgrzewanie tylnej szyby takie tam. Plany są i to dość fajne ale na razie muszę dojść do ładu. I jego foto oczywiście:


[ wiadomość edytowana przez: janek18 dnia 2009-10-21 18:35:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: janek18 dnia 2009-10-21 18:36:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: janek18 dnia 2009-10-21 18:37:48 ]
  
 
Witaj!!! Widać że Esii zadbany oby służył jak najdłużej, podobny do mojego fajnie że zawitałeś na forum widać, że to nie tylko samochod dla Ciebie Pozdrawiam
  
 
witam. i gratuluje a zarazem wielkie współczucie z mojej strony po utracie bliskiej osoby
a co do autka ładny stan.. a co do grzania sie to sprawdź może czy w ogóle załącza ci sie wiatrak czy termostat puszcza??
  
 
Witaj janek18, witam w imieniu kujaw i pomoża, skłądam wyrazy współczucia z powodu śmierci ojca, życzę pociechy i zadowolenia z auta
  
 
Dzięki jutro będę miał czas to podjadę do mechanika lub coś ale dosłownie przed chwilą odpaliłem go pochodził pojeździłem trochę i silnik znów gorący chłodnica tak samo straszne ciepło idzie od kolektora tam gdzie łączy chyba się tłumik właśnie z nim więc naprawdę nie wiem o co chodzi a z tym podświetleniem to sam nie wiem. Plany wobec niego są następujące:
- alusy 16 (interesuje mnie duży rant)
- lekka gleba
- cały wydech od początku do końca z kwasówy i końcówka ala mugen
- wymienić boczne progi
- zegary białe lub indiglo
- car audio dość rozbudowane (akurat na tym się znam więc nie ma problemu)
Z mechanicznych to coś na zwiększenie mocy silnika zobaczymy co z tego będzie pozdro dla wszystkich
  
 
Na poczatek po taki postoju zdaloby sie wymienic wszystkie plyny ustrojowe, a wiec: plyn hamulcowy, plyn chlodniczy, plyn wspomagania, olej nastepnie filtry: powietrza, oleju, paliwa, oraz paski: rozrzadu(razem z pompa wody), alternatora. Co do grzania, to jak Ci pokazuje wskazowka na desce? Sprawdz czy wentylator jest sprawny, odepnij kostke z termowylacznika(nie mam pojecia gdzie on jest umieszczony u Ciebie) i zewrzyj styki, jak zaskoczy znaczy sie sprawny.



[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2009-10-21 23:06:47 ]
  
 
- alusy 16 - moze cossi looki ? swoje odsprzedam

- lekka gleba - na tył sprężyny z seryjnej vectry i mamy -40

- zegary białe - mam tarczki białe na twardej pleksi z niebieską czcionką na zbyciu

powodzenia w dłubaninie zaczyna się niewinnie a później to już z górki..
 
 
Pasek, filtry oraz płyny w przyszłym tygodniu będą wymienione, jadę do wyregulowania LPG oraz hamulce zostaną wymienione. A czy muszę wymieniać pompę wody razem z paskiem rozrządu ??? A te sprężyny seryjne to od Vectry A rozumiem ???
  
 
Vectra A tylne sprężyny , seryjne powinny dać -40 a z wersji GT -60 podobno Vectra GT ma -20 w serii
 
 
Długo nie pisałem w moim wątku ale tak jakoś się stało. Wszystko co na razie mogłem to wymieniłem czyli:
- Filtr oleju
- Olej Shell 15W40 mineralny
- Świece na NGK V-line
- Kable WN
- Filtr gazu łącznie z wyregulowaniem instalacji
- Łożysko w prawym kole oraz sworzeń wahacza
- Filtr powietrza
- Pasek rozrządu oraz alternatora
- Tarcze i klocki hamulcowe
Do wymiany pozostał jeszcze ten nieszczęsny termostat, siłowniki klapy bagażnika, w wakacje zostaną wspawane nowe progi. Podłoga o dziwo w stanie bdb tylko przy tylnej belce małe ogniska korozji. Mam takie pytanie czy w tym silniku który mam (1.6 16V EFI) powinna byc sekwencja ? Fotki wstawię później.