[Marcino23] MKVII Blue Pearl sprzedany.... będzie mdo mkII - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po pierwsze wartosc auta zanizona. Po drugie jak nie chca dac wiecej (nie zgadzasz sie z tym) to powiedz,ze dajesz na warsztat do aso forda i zobacza ile to bedzie kosztowac. Bierzez to z OC sprawcy co innego jakby z wlasnego AC. Wal do ASO Ford i juz.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2011-06-21 15:17:56 ]
  
 
Rzeczoznawca współpracuje z ubezpieczalnią, ale tak naprawdę jest niezależny i ustala wartość nie zważając na ubezpieczalnię, u nas jak był ostatnio to powiedział, że on liczy to tak, żeby można było z tego naprawić auto, u Ciebie dą tylko rysy, więc nawet lakierowanie 3 elementów zamknie się w 800zł (rzeczoznawcy licza po 400 za el. więc masz 1200 za całość). możesz się odwołać od wartości wyliczonej przez rzeczoznawcę i spróbować "wynegocjować" nieco więcej, ew. tak jak pisał seba - zrobić w aso bezgotówkowo (o ile aso współpracuje z ubezpieczalnią) lub zrobić w serwisie i przedstawić faktury ubezpieczalni. De facto najlepiej na tym wyjdziesz jak zawieziesz auto do lakiernika... i oni też o tym wiedzą (ubezpieczalnia i rzeczoznawca).

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-06-21 16:50:43 ]
  
 
no wlasnie ze klapa jest krzywa a od gory wgieta blotnik tez pogiety dzis sie dowiedzialem ze nie skonczyli liczyc jeszcze szkody to tylko propozycja kwoty bezspornej. Napewno ie z tym nie zgodze bo bylem w serwisie i wyszedl koszt naprawy 2300 zl ale to pelna profeska.(nie ASO)
  
 
Przecież to lekkie wgniecenie... chyba nie będziesz błotnika wymieniał?! jak już dostaniesz kasę to proponuję Ci: kupić pastę polerską i przejechać nią zderzak - niepowinien zostać nawet ślad (a w zasadzie to zrobi to lakiernik), zawieźć auto do lakiernika, który polakieruje Ci tylko koniec błotnika i zrobi wpyłkę i to samo z klapą weźmie 300zł a całą resztę kasy zostaw sobie na coś innego to tylko moja propozycja, ale nie widzę sensu wydawania całej kasy skoro efekt będzie taki sam.

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-06-21 20:59:11 ]
  
 
tak tylko ze chce wyrwać ile się da bo chciałbym zrobic cały samochód wiecie co mam na mysli za ok 2 zrobie całą blache
  
 
mi przy wycenie w pzu, ich rzeczoznawca tez zakwalifikowal auto jako szkde calkowita i powiedzial albo zlomuje, albo biore tyle kasy ile mi daja i to jest wartosc bezdyskusyjna.
  
 
Propozycja ustalenia bezspornej kwoty odszkodowania oraz informacja o zasadach wypłaty odszkodowania w wysokości poniesionych kosztów naprawy nie wyższych niż wartość pojazdu w szkodzie z ubezpieczenia OC
I. PZU SA uprzejmie informuje, iż na podstawie oględzin uszkodzonego pojazdu marki FORD o nr rej. CW***** oraz wyliczenia kosztów jego naprawy ustalono, iż koszty naprawy pojazdu są znaczne, stwarzające ryzyko przekroczenia wartości pojazdu w przypadku podjęcia jego naprawy. W związku z powyższym proponujemy ustalenie bezspornej kwoty odszkodowania w kwocie odpowiadającej wartości pojazdu (przed zaistniałą szkodą) pomniejszonej o wartość pozostałości (wartość uszkodzonego pojazdu).
W przedmiotowej sprawie zarówno wartość samochodu jak i wartość jego pozostałości powypadkowych została wyliczona w oparciu o ocenę techniczną wykonaną przez rzeczoznawcę PZU SA na podstawie systemów eksperckich służących do szacowania szkód w pojeździe. Z opinii tej wynika, iż :
wartość pojazdu wg stanu przed wypadkiem wynosi (Brutto) - 2100.00 PLN
wartość pojazdu wg stanu po wypadku wynosi (Brutto) - 900.00 PLN
wysokość odszkodowania wynosi (Brutto) - 1200.00 PLN
(słownie: jeden tys. dwieście zł. )
Jednocześnie zawiadamiamy, że jeżeli poszkodowany jest podatnikiem podatku VAT i był uprawniony do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu pojazdu to wysokość odszkodowania zostanie ustalona w kwocie netto, czyli bez uwzględnienia podatku VAT.
Wypłata odszkodowania nastąpi po ustaleniu odpowiedzialności PZU SA za zgłoszoną szkodę.
II. PZU SA uprzejmie informuje że jeżeli zdecyduje się Pani/Pan/Państwo na naprawę pojazdu to po wypłacie bezspornej części odszkodowania ustalonej zgodnie z zasadami opisanymi w pkt.I, odszkodowanie może być ustalone w wysokości odpowiadającej rzeczywiście poniesionym kosztom naprawy pojazdu, po spełnieniu łącznie wszystkich niżej wymienionych przesłanek :
o zamiarze dokonania naprawy pojazdu oraz zakładzie naprawczym, w którym naprawa zastanie przeprowadzona należy zawiadomić PZU SA przed rozpoczęciem tej naprawy,
naprawa pojazdu musi zostać wykonana zgodnie z technologią określoną przez producenta,
do naprawy pojazdu zostaną wykorzystane nowe części zamienne o nie niższej jakości niż części oryginalne i o porównywalnej jakości w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2003 r. w sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję (DZ. U. Nr 38, poz. 329 z późn.zm.),
całkowity koszt naprawy pojazdu (koszt robocizny i koszt części zamiennych) nie przekroczy wartości pojazdu i zostanie udokumentowany rachunkami.

PZU SA może skorzystać z prawa dokonania oględzin pojazdu podczas naprawy pojazdu i po jej zakończeniu.
W przypadku naprawy pojazdu należy złożyć do akt szkody oryginały rachunków. Jeżeli jest Pan/Pani podatnikiem podatku VAT do akt szkody należy złożyć poświadczone kopie faktur dokumentujących naprawę.
Jeżeli całkowite koszty naprawy pojazdu przekroczą wartość pojazdu przez wypadkiem odszkodowanie zostanie ustalone w wysokości wartości pojazdu pomniejszonej o wartość pozostałości.
Jednocześnie informujemy, iż zakres stwierdzonych przez PZU SA uszkodzeń powypadkowych pozostających w związku przyczynowym ze zdarzeniem objętym ubezpieczeniem został uwzględniony w kalkulacji kosztów naprawy sporządzonej przez PZU SA w systemach Audatex/Eurotax określających zarówno pracochłonność operacji naprawczych jak i wartość części zamiennych. Jeżeli więc podejmie Pani/Pan/Państwo naprawę pojazdu ujawnione uszkodzenia powypadkowe nie uwzględnione w sporządzonej kalkulacji lub zmiana kwalifikacji uszkodzeń (do wymiany – do naprawy) powinny być zgłoszone do PZU SA przed dokonaniem ich naprawy. Stanowi to bowiem warunek uwzględnienia tych uszkodzeń w kwocie odszkodowania.
Prosimy zatem pamiętać, że :
maksymalne koszty części zamiennych akceptowane przez PZU SA są określone w kalkulacji kosztów naprawy
maksymalne koszty robocizny wynikają z norm czasowych operacji naprawczych określonych przez producenta (w systemach Audatex/Eurotax) i stosowanej lokalnie stawki za jedną roboczogodzinę.
Powyższą informację przyjmuję do wiadomości i oświadczam, że:
akceptuję propozycję ustalenia wysokości odszkodowania w kwocie odpowiadającej wartości pojazdu (przed zaistniałą szkodą) pomniejszonej o wartość pozostałości (wartość uszkodzonego pojazdu)*
nie akceptuję ww. sposobu ustalenia wysokości odszkodowania i zobowiązuje się do przedłożenia w PZU SA rachunków za dokonaną naprawę pojazdu zgodnie z zasadami opisanymi w pkt.II. *


mógłby mi ktoś z Was przetłumaczyć to na polski? serdeczne dzięki z góry.


[ wiadomość edytowana przez: Marcino23 dnia 2011-06-23 16:25:54 ]
  
 
czego nie rozumiesz?
  
 
W wielkim uproszczeniu:
I -bierzesz 1200
II -oddajesz auto do serwisu gdzie mają je zrobić do kwoty 2100 na nowych częściach jakości porównywalnej z orginałem (a takich nie ma ) a później przedstawiasz faktury ubezpieczalni, a oni wypłacają odszkodowanie
  
 
Jest pytanie ,czy zależy Ci na naprawię samochodu czy na zarobieniu dużej kasy na naprawię .Za te 1200 to naprawisz i zarobisz .Miej na uwadze ,że autko jednak ma faktycznie wartość bardzo podobną do tej jaka podała Ci ubezpieczalnia.
  
 
Cytat:
2011-06-23 18:13:20, CKsrv pisze:
czego nie rozumiesz?


Ja z tego tez wywnioskowalem ze albo 1200 zl albo oddaje do warsztatu do 2100 zl czyli do artosci ale jak bylem w ubezpieczalni to babka sama ni wiedziala czy bedzie jakis dopisek ze moge tak zrobic ze do kwoty wartosci pojazdu. Jakies tam wyliczenia mialy byc czy cos nie skonczona kalkulacja. Co do wartosci samochodu to moim zdaniem dyskusyjnie bo progi sa zrobione podluznice i podloga( ale to chyba dla nich nieistotne....) jakby nie było ten samochód ma dla mnie bardzo duzą wartośc chyba jak dla kazdego z Nas "maniaka"
Cytat:
kamil76 Wysłany: 2011-06-23 19:04:48

Jest pytanie ,czy zależy Ci na naprawię samochodu czy na zarobieniu dużej kasy na naprawię .Za te 1200 to naprawisz i zarobisz .Miej na uwadze ,że autko jednak ma faktycznie wartość bardzo podobną do tej jaka podała Ci ubezpieczalnia.


niezależy mi na zarobieniu kasy. Jeśli jest okazja to chce dac autku drugie zycie czyli zrobienie tyle ile się da
  
 
Ja nadal nie zgadzam sie z wycena auta na 2100 - jest zanizona wg mnie i to wlasnie z tym powinienes walczyc.

A zeby Cie dac werwe do dzialania powiem Ci ,ze wlasnie robimy siostry mondeo mk II ... Za uszkodzony tylny blotnik i ryse na zderzaku (tak, dokladnie co pisze rysa na zderzaku i wgnieciony tylny blotnik) dostalismy ponad 5 tys zl .......................



[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2011-06-23 22:07:25 ]
  
 
Cytat:
2011-06-23 22:05:09, Seba pisze:
Ja nadal nie zgadzam sie z wycena auta na 2100 - jest zanizona wg mnie i to wlasnie z tym powinienes walczyc. A zeby Cie dac werwe do dzialania powiem Ci ,ze wlasnie robimy siostry mondeo mk II ... Za uszkodzony tylny blotnik i ryse na zderzaku (tak, dokladnie co pisze rysa na zderzaku i wgnieciony tylny blotnik) dostalismy ponad 5 tys zl ....................... [ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2011-06-23 22:07:25 ]


mi ten rzeczoznawca powiedzial ze to minus za przednik zderzak jest pekniety i poklejony tasma i brak listwy drzwi kierowcy ale tez wydaje mi sie bardzo niska wartosc samochodu.

[ wiadomość edytowana przez: Marcino23 dnia 2011-06-23 23:23:45 ]
  
 
ja tez czegos nie rozumie:| czy we włocławku (nic nie mam do tego miasta) samochody maja inna wartość?? chyba ze masz jakies baaaardzo ubogie wyposazenie? bo mojego escorta MK6 w wersji CL < wycenili na 2700 wartosc rynkowa.
  
 
Ja za przedni zderzak dostalem 700 zl 3 lata temu wiec cos tu ta suma za cale auto jest dziwna
  
 
w sierpniu autko bedzie naprawiane napewno bedzie nowy wizerunek cdn...

[ wiadomość edytowana przez: Marcino23 dnia 2011-07-03 22:33:16 ]
  
 
katastrofa dzis podczas wymiany hebli z przodu poczawszy od zapowietrzenia ukladu caaalego po wiadomosc o peknietej sprezynie tylnej konczywszy total szok :/

[ wiadomość edytowana przez: Marcino23 dnia 2011-07-06 10:58:06 ]
  
 
pisz do nich twardo. Ja mialem z allainz wycene za caly bok porysowany i urwane lusterko wycene 78.90,-pln Fakt ze mialem pare rys wczesniej ale bez przesady. Napisalem 3 maile w sumie z prosba o ponowne ropatrzenie i dostalem 870pln w koncu.
  
 
Decyzja jest taka, że escort nie będzie już robiony. Mam nadzieje, że jeszcze w tym roku zastąpi go starszy brat a mianowicie mondeo mkII chcę aby był to hb 2.0 b. Z tym nie wiem co będzie jak pójdzie na części to dam znać bo fotele uszatki sa w dobrym stanie a tylna kanapa jak nowa. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-07-24 23:53:05, Marcino23 pisze:
zastąpi go starszy brat a mianowicie mondeo mkII chcę aby był to hb 2.0 b.



chyba młodszy i jak już to nie brat tylko kuzyn